Direcció:
Dep. de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura
Centre d'estudis: Facultat de Ciències Humanes i Socials
Àrees d'interés: Pensament computacional, disseny d'activitats enriquides per les TIC (ACAD, PICRAT), robòtica educativa amb perspectiva de gènere.
Més informació: El grup d'innovació educativa en Robòtica i Tecnologia Educativa (EDUBOT) inicia la seua activitat el curs 2017-2018, centrada en el disseny, el desenvolupament i l'avaluació d'intervencions educatives basades en les TIC. Més info: http://edubot.uji.es
Projectes
Títol | Inici | Fi |
---|---|---|
PICRATEACH: Disseny d’estratègies didàctiques basades en la creativitat i la integració de tecnologia per a la formació de mestres | 01/01/24 | 15/12/24 |
ACAD Toolkit per al disseny d'activitats d'aprenentatge enriquides per la tecnologia als graus de Mestre/a (Segona Anualitat) | 01/01/23 | 31/12/23 |
ACAD Toolkit per al disseny d'activitats d'aprenentatge enriquides per la tecnologia als graus de Mestre/a | 01/01/22 | 15/12/22 |
La robòtica educativa com a instrument per superar la bretxa de gènere | 01/01/21 | 15/12/21 |
La robòtica educativa com a instrument per a superar la bretxa de gènere | 01/01/20 | 15/12/20 |
Desenvolupament del pensament computacional i la competència digital de l’estudiantat del grau en Mestre/a amb l’ús de la robòtica educativa | 01/10/18 | 31/07/19 |
Desenvolupament del pensament computacional i la competència digital de l’estudiantat del grau en Mestre/a amb l’ús de la robòtica educativa | 01/10/17 | 31/07/18 |
Publicacions
Articles en revistes
Observatorio de Tecnología Educativa nº 84. H5P: crear, compartir, evaluar, reutilizar, etc - Article
Julio Pacheco Aparicio.
OBSERVATORIO DE TECNOLOGÍA EDUCATIVA; pp. --. (2022). ISSN: 2695-4176
El "Mobile Learning" en la práctica - Article
María Ángeles Llopis Nebot, Francesc Marc Esteve Mon, Óscar Chiva Bartoll, Maria Santagueda Villanueva.
HARVARD DEUSTO, LEARNING & PEDAGOGICS; 22 pp. 34-39. (2020). ISSN: 2444-0027
Capítols de llibres
Prácticum III: la innovación en las prácticas curriculares (Docent)
Maria Santagueda Villanueva, María Ángeles Llopis Nebot, Lucía Sánchez-Tarazaga Vicente.
Las prácticas curriculares en alternancia: propuestas para el ámbito universitario. Editorial Graó, Barcelona (España). (2024). ISBN: 9788412852981
Estrategias organizativas para dinamizar seminarios reflexivos del prácticum en alternancia (Docent)
Aida Sanahuja Ribés, Rosa Mateu Pérez, María Ángeles Llopis Nebot.
Las prácticas curriculares en alternancia: propuestas para el ámbito universitario. Editorial Graó, Barcelona (España). (2024). ISBN: 9788412852981
Primeros pasos de una investigación (Docent)
María Ángeles Llopis Nebot, Francesc Marc Esteve Mon, Jorge Adell Segura.
Investigar en comunicación y educación. Teoría y práctica científica. Tirant Lo Blanch, València (España). (2021). ISBN: 9788418614354
María Francisca Torrejón Marín, Noelia Ventura Campos.
Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: perspectivas metodológicas. Dykinson, Madrid (España). (2021). ISBN: 9788413776408
Metodología de aprendizaje-servicio en estudiantes de Magisterio para favorecer una escuela inclusiva en el aprendizaje de las matemáticas (Docent)
Noelia Ventura Campos, Mercedes Ventura Campos.
Claves para la inclusión en Educación Superior. Editorial Síntesis, Madrid (España). (2020). ISBN: 9788413570983
Treballs presentats en congressos publicats
De la universidad al aula, una actividad de robótica en educación primaria
María Ángeles Llopis Nebot, María Gracia Valdeolivas Novella, Sara Melià Meseguer.
XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa. València (España)
Nau Llibres, 2023. ISBN: 9788419755018
La robótica educativa con perspectiva de género: Una investigación colaborativa universidad-escuela
María Gracia Valdeolivas Novella, María Ángeles Llopis Nebot, Francesc Marc Esteve Mon, Virginia Viñoles Cosentino.
Congreso Internacional Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje. Palma de Mallorca (España)
Universitat de les Illes Balears; Irie Institut de Recerca i Innovació Educativa, 2022. ISBN: 9788409489718
Diseño y evaluación de una experiencia con ACAD Toolkit en la formación inicial de maestros/as
Sara Buils Morales, María Gracia Valdeolivas Novella, María Ángeles Llopis Nebot, Francesc Marc Esteve Mon.
Congreso Internacional Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje. Palma de Mallorca (España)
Universitat de les Illes Balears; Irie Institut de Recerca i Innovació Educativa, 2022. ISBN: 9788409489718
Diseño de una propuesta formativa utilizando ACAD ToolKit
María Gracia Valdeolivas Novella, María Ángeles Llopis Nebot.
EDUTEC 2022- Congreso Internacional Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje. Palma de Mallorca (España)
Universitat de les Illes Balears; Irie Institut de Recerca i Innovació Educativa, 2022. ISBN: 9788409489718
Competencia digital del profesorado en tiempos de pandemia: análisis de tres experiencias docentes en Educación Superior
Lucía Sánchez Tarazaga Vicente, Aida Sanahuja Ribés, Francesc Marc Esteve Mon, María Paola Ruiz Bernardo.
II Congreso Iberoamericano de Docentes. Madrid (España)
Autoeditado por Comité congreso; Asociación Formación IB, 2021. ISBN: 9788494841736
Utilización de robótica educativa en edades tempranas. Una propuesta interdisciplinar entre música y matemáticas
María Francisca Torrejón Marín, Noelia Ventura Campos.
Congreso Universitario Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. -- (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2020. ISBN: 9788409229482
Apunts docents
Desenvolupament professional docent digital: la identitat digital i el PLE com a eixos per la millora
Sara Buils Morales, Anna Sánchez Caballé.
Universitat Jaume I, 2023.
Robótica por la igualdad. Profundizando
Julio Pacheco Aparicio.
Universitat Jaume I, 2020.