Metodologia activa: disseny d'un Joc d’escapada educatiu

16/05/2022 | USE
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Dates: 21 i 22 de juny de les 10.00 a les 14.00 hores.
Durada: 8 hores presencials
Professorat: Helena Villa Martín i Vanesa León Medina (PDI, Departament Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia).
Lloc: Aula MD1210AA de la Facultat de Salut
Breu descripció dels objectius: Oferir diverses eines per a la planificació d'un Joc d’escapada (Escape Room) educatiu..

Prèvia inscripció en la pàgina: htpp://inscripcio.uji.es/

Continguts:

EL JOC D’ESCAPADA com a eina d'aprenentatge (presencial o en línia):

  • Metodologies actives (motivació, jocs i ludificació).
  • Dissenyant els nostres reptes: tipus de reptes i eines/materials.
  • Flux del joc.
  • Narrativa.
  • Avaluació.

Part pràctica:

  • Planificació d'un Joc d’escapada (ús d'un canvas): participants, objectius, marc simbòlic, nu, materials, pressupost, normes, presentació i paper del “game màster”, desenllaç.
  • Creació de mecanismes per al Joc d’escapada personal (caixa bomba, caixa de respostes, etc.).

Metodologia: El curs serà molt pràctic. Es realitzarà una breu exposició de recursos disponibles en xarxa i es dedicarà la major part del temps a l'elaboració de materials (caixa de respostes amb missatge xifrat, dòmino magnètic, bomba de temps, poal tridimensional, etc.) que puguen ser utilitzats a l'aula si el professorat assistent decideix implementar aquest tipus d'activitats a la seua aula.

NOTA: Aquest curs forma part del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2022.