Dates: dimarts 25 i dijous 27 d’abril de 2023
Horari: De 10:00 a 13:00 hores
Lloc: Aula HC1110AA (Facultat de Ciències Humanes i Socials)
Duració 6 hores
Destinataris: PDI
Professora: Sonia Reverter. Professora Titular de Filosofia. Directora de l’Institut d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano. Universitat Jaume I.
Organitza: Unitat d'Igualtat
Objectius:
El curs se centra a presentar què és i com s'integra la perspectiva de gènere a la docència universitària de forma transversal. La transversalització de la perspectiva de gènere en la docència universitària remet a l'anàlisi integral de la manera com dissenyem el procés d'ensenyament-aprenentatge de les nostres assignatures per planificar accions dirigides a ometre possibles biaixos de gènere en cadascun dels seus elements i dimensions . Els objectius específics del curs són:
- Saber què és una docència cega al gènere.
- Ser conscients del patró i cànon que domina el coneixement
- Saber identificar biaixos de gènere a la docència universitària.
- Conèixer què és la perspectiva de gènere en la docència universitària.
- Desenvolupar destreses i habilitats per incloure la perspectiva de gènere a la docència universitària i a les guies docents.
Contingunts:
I. INTRODUCCIÓ: DOCÈNCIA AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE
- Principi d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes en la recerca i docència universitària: marc normatiu
- La Universitat i els seus compromisos amb la igualtat
- Biaixos de gènere en la docència universitària
- Què és la perspectiva de gènere en docència universitària?
- Aportacions des de les epistemologies i pedagogies feministes
- Quins beneficis aporta la inclusió de la perspectiva de gènere en la investigació i en la docència universitària?
- Enfocament integral o transversalització de la perspectiva de gènere a la docència universitària.
II. GUIA PER A LA INCLUSIÓ DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE DE FORMA TRANSVERSAL A LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA
- Inclusió de la perspectiva de gènere a les guies docents: competències, objectius, resultats d'aprenentatge, continguts, avaluació i bibliografia de les assignatures.
- Inclusió de la perspectiva de gènere a l’aula: recursos docents, mètode docent i modalitats organitzatives a l'aula, interacció i comunicació en espais docents.
III. RECURSOS PER A LA INCLUSIÓ DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE A LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA
Inscripció: 18 al 23 d’abril des de: http://inscripcio.uji.es/