Dates: des de l'1 de novembre fins al 20 de desembre.
Durada: 20 h (16 hores de continguts + 4 de treball autònom).
Professorat: Óscar Chiva Bartoll, María Maravé Vivas, Paola Ruiz Bernardo i Celina Salvador García.
LLoc: Aula virtual de la UJI.
Breu descripció dels objectius:
Oferir capacitació al professorat per a que dissenye projectes d’ApS que vinculen els seus objectius, competències i/o resultats d’aprenentatge amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Reflexionar sobre el potencial de l'aprenentatge-servei (ApS) universitari com a proposta pedagògica per al foment dels ODS i la contribució a l'Agenda 2030.
Descobrir les bases teoricopràctiques de l'ApS, el seu ajustament a la universitat i el model plantejat per a l'UJI.
Identificar les diferents modalitats d'ApS i les possibilitats de disseny, aplicació i avaluació d'acord amb el model UJI-ApS.
Conéixer experiències i bones pràctiques de programes de ApS universitari.
Esbossar i compartir propostes d'ApS contextualitzades als escenaris docents de l'alumnat.
Prèvia inscripció en la pàgina: http://inscripcio.uji.es/ (del 23 de setembre al 25 d'octubre).
Continguts:
El curs està organitzat al voltant de quatre mòduls de contingut que cal cursar consecutivament.
Mòdul 1: Agenda 2030, ODS i universitat. ODS a la docència universitària.
Mòdul 2: Aproximació conceptual i teòrica a l'Aps. Model UJI-ApS.
Mòdul 3: Fases per a l'elaboració de programes d'APS.
Mòdul 4: Experiències i bones pràctiques de ApS.
Metodologia: Curs de modalitat en línia:
El curs consta d’un total de 16 hores distribuïdes entre els quatre mòduls de contingut indicats i una sèrie de tasques d’avaluació associades (4h).
Cada mòdul implicarà un treball estimat de quatre hores en què l'alumnat participant haurà de:
1) Visionar una presentació locutada.
2) Complementar el contingut de la presentació amb la lectura duna sèrie de textos recomanats.
3) Superar un breu qüestionari de deu preguntes relatives al contingut del mòdul.
Després de finalitzar el quart mòdul, l'alumnat haurà d'afrontar una tasca final d'avaluació consistent a esbossar una proposta concreta d'Aps que s'adeqüe al context docent.
Nota: Activitat finançada per la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda de la Generalitat Valenciana