Gestió comptable i fiscalitat a la Universitat Jaume I (G.V.)

28/10/2014 | RRHH
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Modalitat: semipresencial

Destinataris: PAS de l’UJI amb preferència del personal del Servei de Gestió Econòmica, Unitats de gestió, Servei d'Informació Comptable, Servei de Control Intern, i personal d’altres serveis que treballa en temes de gestió econòmica

Objectius:

    Aprofundir en el coneixement de la comptabilitat de les entitats públiques, prenent com a referència el Pla general de comptabilitat pública (PGCP) i, en especial, el seu sistema de seguiment de les operacions amb incidència pressupostària.
    Estudiar totes les etapes i operacions compreses dins del procés comptable de cada exercici econòmic: obertura de la comptabilitat, comptabilitat de les operacions del pressupost corrent (d’ingressos i de despeses), comptabilitat de les operacions de pressupost tancats (d’ingressos i de despeses), operacions extrapressupostàries. Despeses plurianuals. Control de les despeses amb finançament afectat. Tancament de la comptabilitat.
    Entendre els procediments comptables públics, i ser capaç de fer una interpretació bàsica de la informació continguda en els comptes anuals d’una institució pública.
    Conèixer la fiscalitat que afecta a l’UJI: normativa de facturació, IRPF i IVA.

Continguts:

Tema 1. El règim pressupostari i la relació amb el PGCP: característiques. El quadres de comptes comptables i la seua relació amb les estructures pressupostàries.

Tema 2. L’obertura de la comptabilitat: el primer assentament de l’exercici (balanç d’obertura) i els assentaments d’obertura del pressupost inicial (d’ingressos i de despeses). Comptabilitat de les modificacions pressupostàries.

Tema 3. La comptabilitat de les operacions de gestió del pressupost corrent d’ingressos. Reconeixement de drets. Manament d’ingressos (cobraments materials i en formalització). Anul·lació de drets. Devolució d’ingressos.

Tema 4. La comptabilitat de les operacions de gestió del pressupost corrent de despeses. Retencions de crèdit (RC). Autoritzacions de despesa (A). Compromisos de despesa (D). Reconeixement d’obligacions (O). Ordenació de despeses (P). Despeses (T, materials i en formalització). Anul·lació d’obligacions (O/) i altres fases inverses. Reintegraments de despeses (T/).

Tema 5. La comptabilitat de les operacions de gestió de pressupost tancats: d’ingressos i de despeses.

Tema 6. Les despeses plurianuals.

Tema 7. La comptabilitat de les operacions extrapressupostàries. Moviments entre comptes de tresoreria. Comptabilitat de l’IVA. comptabilitat de l’IRPF. comptabilitat de la Seguretat Social, mútues i d’altres descomptes en pagaments. Determinades altes i baixes d’immobilitzat. Amortitzacions i provisions d’immobilitzat. Provisions per a insolvències i per a riscos, etc.

Tema 8. Control comptable de les despeses amb finançament afectat. Desviaments de finançament i romanent de tresoreria afectat.

Tema 9. La regularització dels comptes de gestió (ingressos i despeses). Les operacions de tancament pressupostari, i l’últim assentament de la comptabilitat (balanç de tancament).

Tema 10. Els comptes anuals de la Universitat Jaume I: la liquidació del pressupost, el balanç, el compte del resultat economicopatrimonial i la memòria.

Tema 11. Facturació. L’IRPF i el l’IVA a la Universitat

Durada: 30 hores (22,5 hores presencials i 7,5 hores de treball autònom)

Participants: mínim 10 i màxim 25 persones

Lloc: TD 2043 AA (ESTCE)

Calendari i horari:

Abril, dies, 26 de 13,30 a 15 hores

Maig, dies:
3, 10, 17, 24, 31 de 13,30 a 15 hores
8, 15, 29 de 16 a 18,30 hores

Juny, dies 5, 12, 19 i 26 de 13,30 a 15 hores

Professorat: Andrés Arnau Paradís i Maite Balaguer Coll (Departament de Finances i Comptabilitat)

Termini d’inscripció: del 5 de març al 18 d’abril de 2012

Avaluació:

Per poder superar el curs i obtenir el certificat corresponent, cal obtenir la qualificació d’apte/apta en la prova final. Per poder presentar-se a aquest examen és condició necessària haver assistit, com a mínim, al 85% de les hores del curs.

Informació proporcionada per: Servei de Recursos Humans