Servidors UNIX institucional -NUVOL - Servidors UNIX institucional -NUVOL -

03/06/2015 | SI
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Servidors UNIX institucional -NUVOL -

Última modificació: 05-03-2011


Premeu

Fujitsu-Siemens Primergy N400
Característiques tècniques
  • 4 Pentium III Xeon @ 700 MHz.
  • 4 GB RAM
  • 68 GB d'espai en disc intern
  • 272 GB d'espai en disc extern
  • Linux Red Hat v. 7.2
Documentació adicional

Aquest sistema ofereix els següents serveis al Personal d'Administració i Serveis ial Personal Docent i Investigador:

Correu electrònic corporatiu Accessible remotament via POP3/IMAP i POP3S/IMAPS, així com de forma local amb els clients de correu típics (pine, mutt, elm ...)
.
Pàgines web personals Cada usuari disposa d'un espai web personal ubicat en el directori "WWW" dins el seu home. Ací podeu trobar més informació per a configurar la pàgina web.
.
Compte UNIX corporatiu Accés interactiu al sistema on es disposa de les utilitats UNIX típiques, compiladors, mathematica, etc.
Accés interactiu (text) Es recomana usar SSH per aquest tipus de connexió, ja que estableix un canal xifrat amb el qual, a més del tràfic interactiu, també es pot protegir el tràfic X11.

La major part de distribucions Linux incorporen clients SSH, per a Windows, dels disponibles en aquest moment us recomanem "PuTTY" i "SecureCRT" que podeu trobar en les següents URL:

- PuTTY: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty
- SecureCRT: http://www.vandyke.com/products/securecrt/index.html

L'accés via "telnet" es mantindrà per compatibilitat, però tan prompte com siga possible serà deshabilitat i passarem a usar només SSH.
.

Accés interactiu (gràfic) Actualment disposeu dels gestors de finestres Gnome, KDE o WindowMaker que s'ofereixen via "gdm" (XDMCP).

Cada usuari disposa d'un compte amb les següents característiques:

Espai en disc Tots els usuaris tenen accés als següents directoris (en aquest apartat, "grup" i "usuari" són el grup i el nom d'usuari Unix assignats, podeu consultar el vostre grup amb "id -gn"):
.
..- Directori home: Es troba en /users/grup/usuari. La quota inicial assignada per usuari és de 50 MB, ampliable fins a un màxim de 75 MB (amb motius justificats). D'aquest espai se'n fa còpia DIÀRIAMENT.
..- Directori departamental: Es troba en /dept/grup/usuari. La quota d'espai assignada és de 250 MB per usuari i 4 GB per grup. D'aquest directori es fa còpia de seguretat SEMANALMENT.
.- Directori temporal personal: Es troba en /temporal/usuari. En aquest directori no hi ha una quota màxima per usuari (podeu consultar l'espai disponible amb "df -k /temporal"). Els arxius d'aquest directori s'esborren automàticament si passen 15 dies sense ser modificats.
Política de seguretat El Servei d'Informàtica de la Universitat Jaume I és el servei encarregat de proporcionar suport en les noves tecnologies de la informació i de les telecomunicacions a tota la comunitat universitària (PDI, PAS i estudiantat), atenent a criteris de disponibilitat i rendiment. La utilització d'aquests recursos per personal aliè a la Universitat es preveu en el marc d'acords específics.

Per a que una persona siga acceptada com a usuari pel Servei d'Informàtica, haurà d'acatar aquestes normes.

Seguint les recomanacions de les auditories de seguretat que es duen a terme anualment, s'han establert les següents mesures de seguretat:

  • La clau d'accés té una longitud mínima de 8 caràcters, dos d'ells numèrics (encara que pot ser tan llarga com vulgues), la seua validesa és de 90 dies (14 dies abans de que caduque, el sistema us ho recordarà), i una vegada caducada disposeu de 40 dies per a canviar-la. Transcorregut aquest termini, si no s'ha canviat, el compte es bloquejarà.
  • El temps mínim entre canvis de claus d'accés és de 7 dies, no es poden reusar les tres últimes (l'actual i les dues anteriors) i cal que la nova tinga un mínim de 3 caràcters diferents respecte l'anterior. És recomanable usar tant lletres minúscules com majúscules, números i signes de puntuació.
  • El compte es bloqueja desprès de diversos intents erronis (consecutius) de connexió.
  • Les sessions interactives tenen un temps màxim d'inactivitat de 36 hores, transcorregut aquest període es tancaran.
  • Quan s'inicia la connexió interactiva, el sistema indica la data i l'hora de l'última connexió, així com la màquina des de la qual es va fer.

 

Informació proporcionada per: Servei d'Informàtica