La Comissió d’Afers Econòmics, Informàtics i Infraestructures és un dels òrgans d’assessorament i de negociació dels regulats per l’article 94 dels Estatuts de la Universitat Jaume I aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell de la Generalitat (DOGV núm. 9128, de 15 de juliol de 2021)
Aquesta Comissió té com a funció principal assessorar els òrgans col·legiats d’àmbit general i el Rectorat en matèria econòmica i en assumptes d’equipament i infraestructura. En la seua composició, segons l’article 94.3 dels Estatuts, han de participar almenys un 20% de membres del Claustre elegits per aquest i ha de respondre a criteris de proporcionalitat dels distints sectors de la comunitat universitària afectats.
Composició
Presidència: Rectorat o vicerectorat en qui delegue amb competències en la matèria.
Secretaria: Direcció del Servei de Gestió Econòmica.
Vocals:
- Una persona membre del Consell de Direcció amb competències en infraestructures.
- Gerència.
- Una persona en representació de cada centre.
- Una persona en representació de cada institut universitari.
- Una persona en representació de cada departament/unitat predepartamental.
- Representants claustrals (5 PDI, 3 PAS i 3 estudiants o estudiantes).
- Representants del Consell de l’Estudiantat elegits/des pel Ple del Consell (3 estudiants o estudiantes).
- Representants de la Junta de Personal elegits/des per la Junta de Personal i el Comitè d'Empresa (2 PAS).
També es convidarà a assistir-hi amb veu i sense vot, en funció dels assumptes a tractar, a una representació dels serveis i a les direccions de projectes institucionals relacionades amb les funcions de la comissió.
Funcions:
- Proposar l'adopció de criteris de racionalitat, transparència, eficàcia i descentralització de la gestió econòmica i pressupostària.
- Ser informada de la gestió pressupostària i econòmica de la Universitat, així com aportar-hi propostes.
- Ser informada dels informes d’auditoria.
- Aportar propostes en relació amb l'administració dels béns de la Universitat.
- Ser informada i aportar propostes en el procés d'elaboració del projecte de pressupost.
- Participar en l'elaboració dels criteris que permeten realitzar una programació pluriennal de la Universitat, d'acord amb el pla vigent de finançament de les universitats valencianes.
- Realitzar propostes sobre criteris que permeten una optimització de distribució dels recursos assignats als centres, departaments i instituts per a despeses de funcionament i adquisició d’equipament.
- Ser informada de la rendició de comptes sobre els resultats de l'exercici econòmic amb caràcter previ a la seua aprovació pel Consell Social.
- Ser informada sobre la rendició de comptes sobre els resultats de l'exercici econòmic en relació amb el pressupost assignat als centres, departaments i instituts universitaris.
- Ser informada i aportar propostes en el procés de consolidació del campus.
- Assessorar en els assumptes relatius a les concessions de serveis i grans contractes de la Universitat, fent un seguiment del seu funcionament i proposant a l’equip de direcció millores en la seua formulació o renovació.
- Realitzar propostes sobre les necessitats de nous mitjans materials i informàtics, nous serveis, noves aplicacions, etc.
- Ser informada i aportar propostes en les inversions d'equipament.
- Vetlar per l’aplicació dels criteris de repartiment d’espais segons les necessitats dels departaments.
- Qualsevol altra competència que li siga atribuïda pel Rectorat o pel Consell de Govern.
Funcionament:
El funcionament de la Comissió d’Afers Econòmics, Informàtics i Infraestructures es regirà pel Reglament d’organització i funcionament de la Universitat aprovat en la sessió 8-2017 del Consell de Govern, de 20 de juliol de 2017, i posteriors modificacions.
No obstant això, pel que fa al quòrum de constitució, s’aplicarà una regla de funcionament particular. En concret, la Comissió d’Afers Econòmics, Informàtics i Infraestructures quedarà vàlidament constituïda si hi ha presents almenys la quarta part de les persones membres.