Documentació de matrícula Nou estudiantat de grau

17/04/2023 | SGDE

Curs 2023/2024

La documentació requerida en cada cas s'ha d'aportar mitjançant el gestor de sol·licituds del Servei de Gestió de la Docència i Estudiants (SGDE) en l’apartat Aportació de documentació en matrícula de grau.

Si la documentació aportada telemàticament no inclou signatura digital o electrònica es podrà requerir la presentació de la documentació original.

Documentació acreditativa de la situació acadèmica d'accés:

• Proves d’accés a la universitat (PAU-EBAU)
  • Estudiantat d’universitats de la Comunitat Valenciana: no s’ha de presentar cap documentació.
  • Estudiantat d’universitats de fora de la Comunitat Valenciana: justificant d’haver abonat les taxes corresponents al trasllat d’expedient en la universitat on s’han realitzat les proves d’accés.
  • Exempció PAU 2017
  • Acreditació de l’exempció de les proves d’accés expedida pel centre de secundària.
  • Estudis estrangers amb acreditació de la UNED
  • No s’ha de presentar cap documentació.
  • Cicle formatiu de grau superior
  • Cicle formatiu de grau superior + PAU
  • Certificat de qualificacions i dipòsit del títol.
  • Si les proves d’accés s’han realitzat fora de la Comunitat Valenciana: justificant d’haver abonat les taxes corresponents al trasllat d’expedient en la universitat on s’han realitzat les proves.
  •  Titulació universitària
  • Certificat de qualificacions i dipòsit del títol.
  • Els titulats i titulades de la Universitat Jaume I no han de presentar cap documentació.
  • Majors de 25 anys
  • Si la prova s’ha realitzat en la Universitat Jaume I: no s’ha de presentar cap documentació.
  • Si la prova s’ha realitzat en una universitat de fora de la Comunitat Valenciana: justificant d’haver abonat les taxes corresponents al trasllat d’expedient en la universitat on s’han realitzat les proves.
  • Majors de 40 i 45 anys
  • No s’ha de presentar cap documentació.

Important: L’estudiantat que ja ha iniciat estudis universitaris en una altra universitat però no els ha finalitzat ha de presentar el justificant d’haver abonat les taxes de trasllat d’expedient de l’estudi iniciat.

Documentació acreditativa del dret a l’exempció de les taxes de matrícula

La condició de família nombrosa, discapacitat o estar en situació d'exclusió social pot justificar-se en l'assistent de matrícula o en el següent enllaç.

Per a la justificació d’altres exempcions o bonificacions de taxes de matrícula, com les que s’exposen a continuació, s’ha d’aportar la documentació acreditativa vigent mitjançant el gestor de sol·licituds del Servei de Gestió de la Docència i Estudiants (SGDE) en l’apartat Aportació de documentació en matrícula de grau.

• Família monoparental
  • Títol de família monoparental vigent.
  • Matrícula d’honor en segon de batxillerat
  • Certificat de matrícula d’honor en 2n de batxillerat expedit pel centre de secundària.
  • Premi extraordinari de batxillerat
  • Certificat acreditatiu de premi extraordinari de batxillerat.
  • Víctima de terrorisme
  • Certificat acreditatiu de víctima de terrorisme.
  • Víctima d’actes de violència sobre la dona
  • Resolució judicial.
  • Informe Ministeri Fiscal.
  • Atestat policial.
  • Certificat emés per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona.

El termini per a presentar documentació o justificar el dret a l'exempció o bonificació de taxes finalitza el 30 de setembre.

Si desitges domiciliar el pagament de la matrícula has d’indicar l’IBAN del compte on s’ha de carregar.

Informació proporcionada per: Servei de Gestió de la Docència i Estudiants