Els esportistes UJI finalitzen el curs amb onze medalles als nacionals de les diferents modalitats esportives

17/06/2022 | SE

Gmail

Després de dos cursos sense dur a terme els Campionats d'Espanya Universitaris (CEU) per la Covid, la Universitat Jaume I ha tornat en força als campionats nacionals. Amb onze medalles, aquesta ha estat l'edició en què la nostra universitat ha aconseguit el major nombre històric de medalles, superant en dues les de l'edició de 2018-19 on les universitats valencianes van ser les organitzadores.

Els estudiants guardonats en aquesta edició dels CEU han estat, Claudia Conte (salt d'alçada),  Alexis Sastre (salt d'alçada) i Francisco Manrique (triple salt) amb medalla d'or. Les medalles de plata han estat per a  Alexis Sastre (triple salt), Elisa Marín (taekwondo -67kg), Mauro Ortiz (taekwondo -58kg) i Claudia Conte (javelina) i els bronzes han arribat de la mà de Miguel Campos (natació 400 m  i 200 m lliures), Pilar Capitán (halterofília -49Kg) i Ana Castillejo (halterofília -59Kg).

Cal destacar que a més a més de les modalitats individuals, la universitat pública de Castelló ha classificat a dos equips per disputar les fases finals d'esports d'equip. Els equips d'handbol femení i de futbol masculí es van guanyar a la lliga dels campionats autonòmics universitaris el seu passe a la fase final on només huit equips disputen les medalles.

En aquesta edició la participació en els campionats dels nostres universitaris ha estat d'un total de 89 esportistes, 59 homes i 37 dones. Aquesta és la quarta participació més alta,  sent la del curs 2007-2008 la més nombrosa amb 142 esportistes, 94 homes i 48 dones. Amb aquestes dades i des del curs 1991-1992, on vam desplaçar 5 participants, 4 homes i 1 dona, les dades de participació acumulada han arribat als 1517, 956 homes i 561 dones.

Recordem que els Campionats d'Espanya Universitaris són convocats anualment pel Consell Superior d'Esports i aglutinen 22 modalitats en categoria d'esports individuals (escacs, atletisme, bàdminton, camp a través, escalada, esgrima, golf, halterofília, hípica, judo, *karate, lluita, natació, orientació, pàdel, taekwondo, tenis, tenis de taula, tir amb arc, triatló, vela i volei platja) i 8 en modalitats d'equip (bàsquet, bàsquet 3×3, handbol, futbol, futbol sala, rugbi 7 i voleibol).

Informació proporcionada per: Servei d'Esports