Atletisme i halterofília augmenten les medalles de l’UJI als Campionats d’Espanya Universitaris

10/05/2022 | SE

Gmail

Les delegacions de la Universitat Jaume I d'halterofília i atletisme es van traslladar el cap de setmana del 7 i 8 de maig a Cartagena i Múrcia per tal de disputar els Campionats d’Espanya Universitaris 2022.

L’halterofília consisteix en dues modalitats: arrancada i dos temps. A la primera, es tracta d'aixecar les peses, d'una vegada i sense interrupció, des del terra fins a la total extensió dels braços sobre el cap. A la segona s'ha d'aconseguir el mateix, però es fa una interrupció del moviment quan la barra es troba a l'alçada de les espatlles. La suma de pes d’ambdues modalitats dona el guanyador o guanyadora de la competició.

L’estudiant del Grau en Educació Infantil Pilar Capitan va guanyar la medalla de bronze a la categoria de -49 kg amb una suma total de 117 kg, 50 en arrancada i 67 en dos temps. En la categoria de -59 kg, Ana Castillejo, estudiant del Grau de Medicina va aconseguir també el bronze amb un total de 126 kg, 55 en arrancada i 71 en dos temps.

Cal destacar també la bona participació de Miguel Pardo, estudiant del Grau en Enginyeria Informàtica a la categoria de -81 kg, que va ser huitè classificat. En el cas de Cristian López, estudiant del Grau en Criminologia i Seguretat i participant a la categoria de -89 kg, va tindre mala sort i es va lesionar.

En la competició d’atletisme, l’expedició de l’UJI va aconseguir cinc medalles de la mà d’Alexis Sastre, estudiant del Grau en Criminologia; Claudia Conte, estudiant del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes,  i Francisco Manrique, estudiant del Grau en Enginyeria Mecànica.

Alexis Sastre va guanyar l’or a la prova d’alçada amb un millor salt de 2 metres 9 centímetres i de plata al triple salt amb 14 metres i 92 centímetres. En aquesta prova de triple salt el guanyador i medalla d’or, va ser l’altre representant de l’UJI, Francisco Manrique, amb un gran salt de 15 metres 6 centímetres. Per la seua banda, Claudia Conte va aconseguir la medalla d’or a la prova de llargada amb un salt de 6 metres i 18 centímetres i la de bronze al llançament de javelina, amb un millor llançament de 44 metres i 53 centímetres.

Cal destacar també l’alta participació d’atletes que va enviar la Universitat Jaume I amb un total de 22, on la majoria van estar entre els huit primers de la seua prova. Així, la resta d’universitaris que van completar l’expedició van ser Hugo Marcelinos (4t al triple salt); Pablo Alba (8è als 10.000 metres); Marc Carbó (400 metres tanques); M. Angel Carvajal (perxa); Jorge Davila (disc i 6è perxa); Antonio Garrido (6è martell); Pere Jiménez (5º javelina); J. Manuel Perdomo (200 metres); Rodrigo Sánchez (4t als 10.000 metres); Victor Trilles (8è perxa); Ivan Vidal (400 metres); Claudia Artero (400 metres i 400 metres tanques); Ainhoa Gimeno (4t martell); Pepa Gombau (triple salt i 7è llargada); Virginia Guillen (perxa); Alexia Julve (javelina); Elena Pauner (disc) i Carmen Ramos (100 metres tanques i 4t javelina).

Informació proporcionada per: Servei d'Esports