Bona nota per als equips de la Universitat Jaume I que han participat aquest curs en el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari.

19/07/2021 | SE

Gmail

La Universitat Jaume I finalitza el Campionat Autonòmic D’esport Universitari (CADU) d’equips amb excel·lents percentatges d’assistència tant a entrenament com a partits.

El conjunt de la competició universitària, entre elles el CADU d’equips, s’ha caracteritzat aquest curs 20-21 per l'anomalia, tant en entrenaments com en partits de competició. Anomalia sobrevinguda com a conseqüència de la situació sanitària de la COVID-19 i de les mesures adoptades per les autoritats pertinents en aquesta matèria.

No obstant això, els diferents equips de la Universitat Jaume I, així com dels conjunts de les universitats valencianes, han afrontat aquesta situació mostrant un notable compromís i participació per part de l’estudiantat i del conjunt de l’Administració.
La Universitat Jaume I ha estat representada per tretze equips, bàsquet, futbol sala, handbol, pàdel, rugbi, tenis, vòlei i futbol, tots en categoria masculí i femení, excepte el Futbol, que finalment i a pesar de l’esforç per part de tots no ha pogut formar equip femení en aquest curs.

La competició amb un calendari inicial d’octubre de 2020 a febrer de 2021, es va veure ajornada en dues ocasions i finalment, es va iniciar a abril de 2021. La competició no només va modificar les dates d’inici, sinó el seu format, sempre adaptant-se a la situació que es presentava en aquest moment.

El Servei d’Esports, al llarg d’aquests mesos, i a petició de la gran part dels equips, va mantindre els entrenaments dels tretze equips, un total de 334 entrenaments programats de febrer a abril amb una mitjana d’assistència per parts de l’estudiantat del 61%. A més a més, destaca que 110 estudiants, el que suposa el 46% del total, va superar l’assistència a aquest de més del 80%, optant al crèdit d’ECTS del Programa d’ajuda a l’esportista Universitari (PADU). Pel que respecta als partits, un total de 132 estudiants dels 215 han assistit a més del 80 % de les convocatòries, un 65% del total. Aquests estudiants que també opten al crèdit d’ECTS per assistència a partits oficials).

Fruit d'aquest compromís i la Universitat Jaume I va classificar a quatre equips en les finals i finalment va guanyar el campionat en la modalitat de tenis davant d'una tota poderosa Universitat de València.
Quant a la incidència de casos COVID relacionats directament amb els entrenaments i la competició cal destacar que aquesta ha estat nul·la. Mostra de la responsabilitat dels esportistes participants i l'esforç de l'organització tant de la secretaria del CADU com de les universitats participants.

També cal fer menció als resultats de les enquestes de satisfacció que una vegada finalitzada la competició es passa anònimament a tot l’estudiantat. Amb un 4,46 sobre 5 amb la satisfacció amb l’activitat en general.

Un any molt difícil per a tot el conjunt de l’esport universitari que deixa una sensació de satisfacció general amb els resultats obtinguts, però sobretot per l’actitud, una vegada més de l’estudiantat de la Universitat Jaume I.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports