UJI
  • UJI
  • Serveis
  • Servei d'Esports

Les Universitats Valencianes posen en marxa el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CADU), tant en les modalitats d’equips com en esports individuals.

01/04/2021 | SE

El programa s'ha vist ajornat en dues ocasions a conseqüència de les mesures sanitàries implantades per les institucions pertinents. Amb la previsió inicial de començar al mes d'octubre, i després al mes de febrer, finalment serà en el mes d'abril quan arrancarà definitivament la competició universitària.

En modalitat d’equips, la competició s’iniciarà el dia 15 d'abril, on la Universitat Jaume I s'enfrontarà en aquesta primera jornada amb la Universitat Miguel Hernández d’Elx. La competició mantindrà un sistema de dues fases, una primera de lliga a una volta i una segona fase final. Les modificacions venen en realitzar dos grups en la fase regular a diferència d'anys anteriors que era un únic grup, un primer grup que engloben les universitats de la ciutat de València, UV, UPV, UCV, i un segon grup, a on estan les Universitats de la província d'Alacant, UA i UMH i la Universitat Jaume I de Castelló. Com sempre, cadascuna de les jornades es realitzarà en dos blocs d'esports, d'una banda el Bloc I es disputen les modalitats de futbol, futbol sala i bàsquet; i per altra estan les modalitats d'handbol, voleibol, rugbi, pàdel i tenis en el Bloc II.

Respecte al CADU individual, el calendari també s'ha vist afectat aquest any. Aquelles modalitats de promoció que estaven funcionant molt bé en anys anteriors, com són Ekiden, Bàsquet 3x3 o la Marató s'han vist suspeses en aquest curs acadèmic, ja que en molts casos s'organitzaven juntament amb proves federades que s'han vist suspeses i altres com les modalitats de Taekwondo, Karate o judo es consideraven esports de contacte que comportaven més riscos sanitaris que en aquest moment són complicats d'assumir.

La primera competició a organitzar-se serà la modalitat d'Atletisme el 16 i 17 d'abril en Castelló. La Universitat Jaume I ha obert, un any més, la participació d'atletes federats a més dels universitaris, sempre tenint com a objectiu principal el fer d'aquest campionat el més competitiu possible dins de l'àmbit universitari. A més a més, en aquest any marcat per la Covid, es preten donar opcions de competir als i les atletes federats davant la manca de competicions en les quals es troben la majoria d'atletes de la nostra província i comunitat.

En l'àmbit d'organització, cada Universitat organitzadora aplicarà les normatives i reglaments de joc pertinents en cadascuna de les modalitats, i també aquelles mesures sanitàries necessàries per a garantir el correcte funcionament de cadascun de les jornades organitzades.

Més Informació: Secretaria CADU

Informació proporcionada per: Servei d'Esports