UJI

El Servei d'esports informatitza tota la seua gestió del Programa d'esportista d'elit.

El Servei d'Esports a través de la seua àrea de competició ha dut a terme tota la informatització de la gestió del Programa d'esportista d'elit de la Universitat Jaume I. Aquest procés, s'ha dut a terme a través de la plataforma informàtica IGLU@, i permetrà al Servei d'Esports tindre una gestió integrada del Programa. Aquest procés es va iniciar juntament amb el Servei d'informàtica en el curs 2019 i ja està en funcionament i consolidat des del mes de setembre de 2020.

Amb aquest fet, el Servei d'Esports disposarà d'un gran i interessant reservori de totes les accions que es duen a terme durant tot el curs per tal d'ajudar a compaginar la vida acadèmica amb l'esportiva de tots i totes els esportistes d'elit que formen part del programa de la Universitat Jaume I. Aquestes accions van des de sol·licitar el canvi de grup d'una assignatura fins a justificar una assistència o canviar una data d'examen. També avança molt en l'àmbit de la informació, ja que les persones implicades en el programa com són els docents tenen al seu abast la informació dels esportistes que tenen en les seues assignatures de forma actualitzada. Com també les persones encarregades de fer la gestió de l'estudiantat o altres càrrecs docents.

El fet de gestionar telemàticament tot el Programa d'esportistes d'elit no tan sols ha suposat un gran avantatge per a la gestió del Servei d'Esports, sinó per a tots els esportistes, que amb la situació de la Covid-19 i de la "nova normalitat" han tingut l'opció de poder sol·licitar i gestionar tota la documentació sense necessitat de desplaçaments ni presencialitat.

Per altra banda, també s'ha avançat en la gestió telemàtica d'altres gestions que afecten els esportistes d'elit i a altres estudiants que representen a l'UJI en competicions universitàries com el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari, Campionats d'Espanya Universitaris o Campionats Internacionals en l'àmbit universitari. Des d'aquest curs, els esportistes poden sol·licitar els certificats de crèdits ECTS de forma telemàtica.

Des del Servei d'Esports es continua treballant a millorar tota la gestió dels seus usuaris i usuàries, i aquest procés és mostra d'això.