UJI

Amb motiu dels XX anys del PDE (programa esportistes d'elit) el Servei d'Esports ha muntat una exposició per tal de veure de primera mà el material esportiu que utilitzen els i les nostres esportistes d’elit.

09/07/2019 | SE

A partir de juliol i fins a finals de setembre el Servei d'Esports de l'UJI ha preparat una exposició amb material esportiu de diferents esports que han practicat alguns dels més de 500 universitaris i universitàries que han passat en aquests vint anys pel programa d'esportistes d'elit.

L'exposició es reparteix per les quatre instal·lacions esportives de la nostra universitat i permetrà que la gent que s'aprope puga veure, i tocar en alguns dels casos, el material que utilitzen els esportistes per dur a terme les seues modalitats esportives. Al pavelló poliesportiu UJI es podran veure tres proves atlètiques del més espectacular, en el mòdul 2 s'han situat referències del salt de perxa, on els curiosos podran veure l'espectacular alçada del rècord del món, amb el llistó suspés al sostre del pavelló a 6 metres i 15 centímetres en la modalitat masculina i 5 metres i 6 centímetres a la femenina. D'igual manera passa amb els llistons de salt d'alçada, a 2 metres 45 centímetres en homes i 2 metres 9 centímetres en dones que s'ubicarà al hall del pavelló. Per últim en aquesta zona també veurem una de les proves més complicades de l'atletisme, el triple salt, on podrem veure  el rècord del món i el no menys espectacular rècord d'Espanya que ostenta l'estudiant de l'UJI Pablo Torrijos, tot acompanyat d'un vídeo amb la tècnica i millors salts de l'especialitat.

A la zona de piscina es podran veure també dos estands, un d'ells amb sabatilles de diferents especialitats esportives que permetrà comparar al visitant el calcer i la seua especialització segons les necessitats de cada esport. L'altre estand permet apreciar l'envergadura dels nadadors, sorprenent que la distància puga arribar per exemple en el cas de Michael Phelps a 2 metres 8 centímetres, la qual cosa li dóna molta avantatja a l'hora de nadar més ràpidament.

D'altra banda a la zona de raquetes s'ha muntat una mini pista d'atletisme amb tanques a l'alçada d'homes i dones de manera que es puga comprovar in situ la dificultat de passar els obstacles a tota velocitat, tenint en compte que els xics tenen les tanques a 1 metre i 6 centímetres i les dones a 84 centímetres.

Per últim a la zona d'aire lliure s'ha muntat un expositor amb tots els artefactes de les modalitats atlètiques de llançament amb la intenció que la gent puga comprovar el pes, grandària i formes dels artefactes, que per exemple en el cas del pes o el martell arriba a més de 7 kg en les modalitats masculines. En la zona de la pista d'atletisme s'ha optat per mesurar les distàncies relatives de la prova reina dels jocs olímpics, els 100 metres llisos, on qualsevol persona que es mesure el temps als 100 metres podrà comprovar fàcilment els metres de distància que li traurien els actuals posseïdors dels rècords mundials, Florence Griffit i Usain Bolt, que en la majoria dels casos arribarien a meta quan nosaltres no hauríem fet més de la meitat de la prova.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports