UJI

Vint anys donant suport als medallistes UJI

Des del començament del Programa d'Esportistes d'Elit, la nostra universitat ha aconseguit 94 medalles
Última modificació: 30/04/2019 | Font: SE

Des que es va crear el Programa d'Esportistes d'Elit (PDE), l'obtenció d'alguna medalla en els Campionats d'Espanya Universitaris (CEU) és una de les formes de poder pertànyer-hi. Els CEU són una de les cites esportives més importants en l'agenda universitària i per a poder participar-hi es requereixen uns criteris concrets, a més d'aconseguir uns resultats mínims, segons l'esport, en els Campionats Autonòmics d'Esport Universitari (CADU).

Quan s'aconsegueixen aquests requisits mínims, la participació en els CEU es converteix en tota una experiència per als esportistes universitaris, que poden assistir a les seus per tota la geografia espanyola. Cada universitat espanyola té l'oportunitat d'acollir un nombre específic de disciplines. El 2019, per exemple, l'UJI organitza els Campionats d'Espanya Universitaris de taekwondo, de futbol i d'atletisme.

La Universitat Jaume I sempre ha donat suport i ha encoratjat la representació que en fan aquests esportistes, ja que es tracta d'un valor afegit per a qualsevol universitat. Tots els esportistes, independentment dels resultats que s'obtinguen, formen part important del Programa d'Esportistes d'Elit creat pel Servei d'Esports de l'UJI, amb la finalitat de facilitar la pràctica de l'esport de competició, a més d'afavorir la seua compatibilitat amb la vida acadèmica.

Els resultats que s'han donat en aquests vint anys del PDE llancen 94 medalles, destacant entre els medallistes Pablo Torrijos, estudiant del Grau en Criminologia i Seguretat i subcampió d'Europa de triple salt a Praga 2015, amb 8 medalles, i Núria Álvarez, graduada en Magisteri per la nostra universitat, amb 6 medalles. A aquests guardons s'uneixen els d'altres estudiants i esportistes que han passat per l'UJI des de la posada en marxa del PDE.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports