UJI

Sergio Colomer, mitja vida al futbol universitari

El més veterà dels entrenadors de la nostra universitat finalitza una etapa
Última modificació: 12/11/2018 | Font: SE

El dissabte 25 d'octubre de 2003, la Universitat Jaume I s'enfrontava a la Universitat d'Alacant al camp de futbol del Sindical de Castelló, era la primera jornada del campionat autonòmic d'esport universitari. Res feia presagiar que Sergio Colomer, antic jugador de futbol de les divisions inferiors del C.E Castelló, es convertiria en l'entrenador més longeu i guardonat dels entrenadors de l'UJI.

Quinze anys després Sergio finalitza el seu camí com a "mister" de la selecció de futbol universitària. Darrere queden més de 300 jugadors, molts d'ells encara bons amics a dia d'avui, no només de la nostra comunitat sinó estudiants de Bèlgica, Itàlia, Alemanya, etc. que van aprofitar les seues estades com a estudiants Erasmus per formar part d'aquesta gran família.

Com era d'esperar, els equips de Sergio han tingut moments molt dolços i algunes desil·lusions, que els que han fet esport coneixen i entenen que són part del mateix joc. Entre els moments més emotius van estar la plata del curs 2006/2007 als Campionats d'Espanya Universitaris (CEU) i sobretot l'or al curs següent amb la disputa en la nostra universitat d'aquest campionat. El curs 2009-2010 l'equip, que en aquells moments estava dirigit per la dupla formada per Sergio i Òscar Aicart, va aconseguir el bronze i d'aquesta manera va poder assaborir els tres caixons del pòdium.

Cal destacar que la trajectòria de Sergio no només va ser de caràcter nacional sinó que a conseqüència dels èxits als campionats d'Espanya universitaris, la selecció de l'UJI va disputar els campionats d'Europa universitaris dos anys seguits a terres ucraïneses i poloneses.

A la pregunta de quines han sigut les claus per a obtenir tants bons resultats i sobretot competir any rere any per estar entre els millors ens contesta que des del seu punt de vista, la clau és formar grups de bons jugadors, però sobretot gent amb passió, bojos del futbol, que estiguen disposats a compatibilitzar la seua competició federada amb la universitària, i a partir d'ahí crear un bon ambient al vestuari.

Tants d'anys han donat per a moltes anècdotes, però tal volta les més destacables han vingut de la mà d'una normativa universitària una mica especial respecte al tema de les amonestacions on prima el joc net.

Sergio recorda que en una fase interzonal a Pamplona es van quedar fora de la fase final per una targeta al temps de descompte, perquè en cas d'empat el primer criteri a seguir era el de les targetes, aquell dia quan el col·legiat va ensenyar la targeta groga alguns jugadors contraris es felicitaven com si hagueren fet el gol definitiu.

Informació proporcionada per: Servei d'Esports