Alfredo Fornas presenta a l'Alcora el seu llibre publicat per l'UJI

07/02/2025 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Amb motiu de la inauguració de casal popular a l’Alcora ‘La Col’, que tindrà lloc dissabte 8 de febrer de 2025, a les 12h, Alfredo Fornas, farà una xerrada sobre el moviment obrer a l'Alcalatén i presentarà el seu llibre El revers de les veus apagades. Segona República i Guerra Civil a l’Alcalatén, últim títol de la col·lecció “Història i memoria” actualmente dirigida per Vicent Sanz.

Fruit d’una investigació històrica rigorosa de la Segona República, l'obra analitza les millores socials, laborals i educatives, l’economia, els resultats electorals, el catolicisme, l’analfabetisme, les vagues, l’adaptació del caciquisme rural a la democràcia, la propaganda, les conseqüències de l’increment de la cultura política o la difusió d’ideologies que generaren esperança, però també reacció.

Alfredo Fornas, busca donar llum a allò que no han contat les veus que s’han anat apagant a la comarca: el seu revers. Tot vist des d’un prisma crític, que busca entendre les diferents motivacions i punts de vista dels protagonistes; que trenca amb el relat franquista i que intenta fugir de simplificacions maniquees i judicis de valor fets des del present, sense context i amb intencionalitat política.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions