Preguntes més freqüents (PMF) Programa Sènior UJI

22/04/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
 
 

1. Qui és personal jubilat de l'UJI 

Tenen la consideració de personal jubilat de l'UJI:

  • Personal d'Administració i Serveis (PAS)  jubilat en la Universitat Jaume I
  • Personal Docent i Investigador (PDI)  jubilat en la Universitat Jaume I
  • Personal Docent i Investigador (PDI) jubilat en una altra entitat diferent de l’UJI, però amb carrera docent de més de 10 anys a la Universitat Jaume I

En aquest darrer cas (on no hi ha cessament en l’activitat laboral, però hi ha finalització de la relació laboral amb l’UJI), es considera personal jubilat de la l’UJI a l' ex-PAS o ex-PDI amb carrera docent o professional de més de 10 anys a l’UJI i amb, al menys, 65 anys.

Així mateix, és necessari que la persona que es jubila en una entitat diferent a l'UJI informe de la seua jubilació enviant un correu electrònic a senior@uji.es

 

2. Què s'entén per jubilació?

S'entén per jubilació el cessament en l’activitat laboral per:

  • jubilació
  • jubilació voluntària
  • jubilació forçosa per edat
  • jubilació per incapacitat permanent
     

3. M'he jubilat en una entitat diferent a l'UJI, és automàtica la meua condició de personal jubilat? 

No, si t'has jubilat en una entitat diferent a UJI és necessari que comuniques a l'UJI la teua jubilació enviant un correu electrònic a senior@uji.es.

Es considera personal jubilat de la l’UJI a l' ex-PAS o ex-PDI amb carrera docent o professional de més de 10 anys a l’UJI i amb, al menys, 65 anys.

Un cop verificat que reuneixes aquests requisits, rebràs un missatge de confirmació al correu personal que ens hagis indicat en el missatge electrònic.
 

 4. Qui pot ser Sènior UJI?  

Tot el personal jubilat de l'UJI pot ser membre del programa Sènior UJI fent la sol·licitud d'alta corresponent.

 

5. Si sóc jubilat UJI també sóc Sènior UJI? És el mateix? 

No, ser jubilat UJI i ser Sènior UJI no és el mateix.

El PAS i el PDI de l'UJI passen a ser personal jubilat de l'UJI en el moment en que hi ha cessament en la seua activitat laboral.

En canvi, per a ser Sènior UJI és necessari que el personal jubilat, que així ho desitge, es done d'alta en el Programa Sènior UJI. A més, els membres Sènior UJI tenen un vincle actiu amb l'UJI i gaudeixen d'avantatges que no té el personal jubilat de l'UJI.

 

6. Té algún cost ser Sènior UJI?  

No, la pertinença al Programa Sènior UJI és gratuïta.
 

7. Alta com a Sènior UJI 

- Si t'has jubilat a l'UJI, en el moment en que finalitze el vincle com a personal en actiu de l'UJI rebràs un correu electrònic amb un enllaç amb el que et podràs donar d'alta com a membre Sènior UJI. 

El correu electònic al que us arribarà aquest missatge és el correu corporatiu de l'UJI (el mateix que quan éreu PAS o PDI en actiu a l'UJI).

També podeu sol·licitar l'alta com a Sènior UJI en qualsevol moment mitjançant el formulari d'inscripció

- Si t'has jubilat en una entitat diferent a l'UJI, has de comunicar la teua condició de jubilació enviant un missatge de correu a senior@uji.es. 
Un cop verificat que reuneixes els requisits per a ser considerat personal jubilat de l'UJI (tenir més de 10 anys de carrera docent o professional a l'UJI i, al menys, 65 anys) rebràs un missatge al correu personal que ens hagis indicat en el missatge.  En aquest missatge que rebràs hi haurà un enllaç amb el que et podràs donar d'alta com a membre Sènior UJI.

També podeu sol·licitar l'alta com a Sènior UJI en qualsevol moment mitjançant el formulari d'inscripció
 

8. Baixa com a Sènior UJI 

La pertinença com a Sènior UJI és gratuïta, però cal renovar-la anualment.

Quan falte un mes per a que caduque la vostra pertinença com a membre Sènior UJI, rebreu un correu electrònic amb dos enllaços: un enllaç per a renovar la pertinença i un altre enllaç per a donar-vos de baixa. 

El correu electònic al que us arribarà aquest missatge de renovació o baixa és el correu personal de contacte amb el que us heu donat d'alta com a Sènior UJI. Per defecte, aquest correu amb el qeue us doneu d'alta és el correu corporatiu de l'UJI (el mateix que quan éreu PAS o PDI de l'UJI). Però podeu canviar en qualsevol moment el correu corporatiu per un altre personal amb el que voleu que contactem amb vosaltres.

També us podeu donar de baixa, en qualsevol moment, emplenant el formulari de baixa o enviant un correu a senior@uji.es

 

9. Com puc acreditar que sóc Sènior UJI 

Quan entres a formar par del Programa Sènior UJI, com a membre Sènior UJI, la Universitat Jaume I et manté (o torna a activar) el teu vincle, el teu usuari corporatiu i el carnet universitari.

Per tant, la forma d'acreditar-te com a Sènior UJI i gaudir dels avantatges és la mateixa com quan eres PAS o PDI en actiu:

a) En gestions en línia: cal autenticar-se amb el nom d’usuari i la contrasenya o, en alguns casos, també amb la signatura electrònica. L'usuari és el mateix que tenieu quan èreu PAS o PDI.

b) En gestions en persona o amb entitats externes: cal autenticar-se amb el carnet de membre.

 

10. Com obtindre el carnet universitari

Quan entres a formar part del Programa Sènior UJI com a membre Sènior UJI, la Universitat Jaume I et manté actiu (o torna a activar) el teu carnet universitari. 

De fet, si encara teniu el carnet universitari sense caducar (el mateix que quan èreu PAS io PDI en actiu), no és necessari sol·licitar un nou carnet, ja que aquest carnet que posseïu es torna a activar automàticament en el moment de la inscripció  i serveix d’identificador de la condició de membre Sènior UJI.

Si voleu o necessiteu sol·licitar el carnet (perquè el que teniu està caducat o l'heu extraviat), podeu sol·licitar-lo en el moment de la inscripció com a Sènior UJI o enviant un correu electrònic a senior@uji.es.

També ho podeu fer de forma presencial en el Servei de Comunicació i Publicacions de l'UJI - Edifici Rectorat (planta baixa) - Universitat Jaume I. De dilluns a divendres de 9 a 14 h.  Telèfon 964 729 173.

 

11. Renovar el carnet universitari 

La renovació del carnet no és automàtica. Per tant, si el carnet està a punt de caducar o ja ha caducat, cal enviar una nova fotografia de carnet en color a senior@uji.es o de forma presencial en el Servei de Comunicació i Publicacions de l'UJI - Edifici Rectorat (planta baixa) - Universitat Jaume I. De dilluns a divendres de 9 a 14 h.

El carnet arriba directament per correu ordinari a l’adreça postal que heu indicat en el termini aproximat d’un mes. Si passat aquest termini no hi arriba, pot ser que Correus haja retornat la carta a per un error en l’adreça. Cal posar-se en contacte amb nosaltres per assegurar-vos que les dades facilitades en la fitxa són correctes i estan actualitzades

La renovació d’aquest carnet no té cap cost.

 

12. Què faig si perd el carnet o s'ha deteriorat i ja no funciona?

Cal posar-se en contacte amb nosaltres: en demanarem un altre i l’enviarem a la vostra adreça postal.

 

13. Canvi de contrasenya de l'usuari corporatiu

Es pot canviar la contrasenya en SSO - Punt únic d’entrada (Opcions de compte - Canvi de clau amb usuari) o des de l’apartat «Personal- Identificació- Canvi de contrasenya» de l’eina Gestió en línia (e-Ujier@). En aquest procediment  només es pot canviar la contrasenya si es recorda l'antiga.

 

14. No recorde el meu nom d’usuari o la contrasenya

a) Si heu oblidat el nom d’usuari  es pot fer una recerca amb el nom i cognoms al directori de l’UJI o consultar algun document d'UJI on aparega (l'usuari no canvia, és sempre el mateix).

És possible que algunes persones no hi apareguen al directori perquè no han donat el seu consentiment per a publicar les dades personals (LOPD). En aquest cas, proveu el procediment en línia «No recorde el meu usuari o clau d'accés. Pas a pas» o poseu-vos en contacte amb nosaltres.

b) Si heu oblidat la contrasenya però recordeu el nom d’usuari podeu restablir-la en SSO - Punt únic d’entrada (Opcions de compte - Recuperar clau d'accés amb mòbil). Canvi de clau mitjançant SSO pas a pas (PDF).

Si aquest procediment no funciona pot ser que el número del vostre telèfon mòbil no estiga correcte en la nostra base de dades. Comproveu si està correctament registrat accedint al formulari ‘Missatgeria’. Aquest formulari de l’e-UJIer@ està a l’apartat ‘Personal’, sota l’epígraf ‘Altres serveis’ (https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji20781) o poseu-vos en contacte amb nosaltres i us canviarem les dades o us ajudarem amb el procés.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya UJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «Gestió en línia (e-Ujier@)», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

 

15. Recuperar el meu compte UJI 

Quan entres a format part del Programa Sènior UJI com a membre Sènior UJI, la Universitat Jaume I us manté o us recupera el vostre compte UJI, el mateix que quan èreu PAS o PDI en actiu.

Si ja formeu part de Senior UJI, però fa temps que no utilitzeu el compte, podeu recuperar el vostre usuari corporatiu de quan èreu personal en actiu. Teniu dues opcions disponibles per a fer-ho des de l'opció "Heu oblidat la clau d'accés?" en http://sso.uji.es:

Si recordes el NIF i el mòbil tal qual està registrat a la base de dades institucional utilitzat l'opció "Amb NIF i Mòbil".

Si no recordes el NIF o mòbil o el teu usuari, utilitza l'opció "No recorde cap dada".

 

16. Redirigir els correus del meu compte corporatiu a un altre compte personal extern

La redirecció dels correus electrònics que arriben al correu UJI (xxxxxx@uji.es) a un altre compte de correu (Hotmail, Yahoo, Gmail, etc.) s’ha de fer a través de la configuració del compte corporatiu de Gmail. Instruccions per a redirigir o anul·lar la redirecció del compte.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p.e., «Gestió en línia (e-Ujier@)», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

 

17. Connectar-me a Internet amb el meu portàtil dins del campus?

Si sou membre Senior UJI i esteu al campus podeu connectar-vos a Internet amb el nom d’usuari i la contrasenya mitjançant la xarxa Eduroam (Education Roaming).

Requisits d’instal·lació i procediment

Més informació

 

18. Accedir al correu electrònic corporatiu

Per accedir al vostre correu electrònic corporatiu (tipus xxxxx@uji.es), podeu accedir directament a http://gmail.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es), en el menú dret «Eines» trobareu l'apartat «Gmail» i haureu d'introduir el vostre usuari i contrasenya.

Si encara no sabeu com funciona Gmail, pots consultar la guia bàsica de Gmail i Google Calendar.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions