Debat amb motiu de la publicació del llibre «L'Escola Moderna. El Moviment Freinet valencià (1962-1977)»

24/01/2023 | SCP

Data: 14 de febrer de 2023
Acte: Debat amb motiu de la publicació del llibre

Títol: L'Escola Moderna. El Moviment Freinet valencià (1962-1977)
Lloc: Centre cultural la nau. Aula magna
Hora: 18.30 hores. Entrada lliure
Entitat: Universitat de València

Intervenció de:

Alfred Ramos (Autor del llibre, investigador i mestre del MCEP-PV)

Carmen Lázaro Guillamón (Vicerectora de Cultura, Llengües i Societat, UJI)

Carmen Agulló (Professora d’Educació Comparada i Història de l’Educació, UV)

Mercé Viana (Escriptora i mestra del MCEP-PV)

Manolo Civera (Investigador i mestre del MCEP-PV)

Breu descripció: Aquesta història del moviment Freinet valencià comença amb una síntesi des de 1939 fins a 1962 i continua amb el naixement el 1964 de la Secció de Pedagogia, precedent del Grup Freinet Valencià (1970-1973).

La defensa i promoció de l’escola en valencià va esdevenir l’altra columna vertebradora del col•lectiu, amb la necessitat de protegir-se del control i repressió del règim, ja que molts mestres militaven en partits polítics i sindicats d’oposició a la dictadura, portarà al naixement, en 1974, d’una nova plataforma: l’Associació Espanyola per a la Correspondència i la Impremta Escolar (ACIES).

L’etapa ACIES (1974-1977) assolirà la trajectòria més esplendorosa i prodigiosa, fins al moment, de l’organització i funcionament de la pedagogia de l’Escola Moderna. En 1977, es va constituir el Moviment Cooperatiu d’Escola Popular (MCEP), amb una continuïtat que arriba fins els nostres dies.

Més informació: Targeta de presentació