Sapientia 2018 / 2019

18/05/2018 | SCP

El Vicerectorat de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies convoca de nou «El procediment selectiu per al programa de suport a l’elaboració i publicació de materials docents lliures per al curs 2018/19»: https://www.uji.es/perfils/pdipas/pdi/materials-docents/1819/.

Aquest programa dona suport a la publicació en obert de manuals amb ISBN i DOI dins de la col·lecció Sapientia, i a la publicació de cursos en obert en l'OCW (OpenCourseWare) de la Universitat Jaume I.

La finalitat d’aquesta convocatòria és donar suport a la importància estratègica que té la utilització de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en la docència universitària per a la qualitat docent i en la renovació metodològica que implica el procés d’harmonització europea, el Consell de Govern de la Universitat Jaume I va aprovar, amb data 17 de novembre de 2006, el Programa UJI Virtual. L’objectiu del dit programa és contribuir a l’augment de la qualitat educativa de l’oferta acadèmica de l’UJI, mitjançant la utilització de les TIC en el procés d’ensenyament/aprenentatge. Com a part del programa UJI Virtual, el projecte de «Materials docents lliures» té l’objectiu més específic d’estimular la realització de materials docents de qualitat contrastada que es puguen utilitzar en l’Aula Virtual de l’UJI i, al mateix temps, puguen aprofundir en el compromís de la Universitat amb el coneixement lliure. El dit compromís es va veure reforçat amb l’aprovació del Projecte per a la promoció del coneixement obert, pel mateix Consell de Govern, amb data 2 de febrer de 2007. A més, els Estatuts de l’UJI recullen, en la seua disposició addicional setena, el foment de la lliure difusió del coneixement creat per la comunitat universitària i l’accés a les publicacions i a la producció intel·lectual del seu personal. En compliment de tot l’anterior, aquest programa pretén estimular la producció de materials lliures de qualitat contrastada que s’oferiran en obert a través d’Internet, per mitjà dels subprogrames següents: • Subprograma «Sapientia», que pretén incentivar la creació de manuals que formen part de la col·lecció «Sapientia» de la Universitat Jaume I. • Subprograma «OpenCourseWare (OCW)», que pretén afavorir la creació de cursos multimèdia que formen part de l’OCW de la Universitat Jaume I.