Leonor Serrano

12/07/2016 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I celebra el 8 de març

L'editorial universitària, conjuntament amb l'Institut Universitari d'Estudis Feministes 'Purificación Escribano' presentaran en commemoració del Dia Internacional de les Dones, el llibre LEONOR SERRANO. EDUCADORA I FEMINISTA EN TEMPS DE CANVIS d'Inmaculada Artero i Miquel Ortells, editat dins la col·lecció d'investigació feminista Sendes.

Intervindran en la presentació, dimarts 8 a les 19:30h, a la Llotja del Cànem, seu de la ciutat de la Universitat Jaume I: Juncal Caballero, de l'IF, Rosa Monlleó, autora del pròleg i els autors Inmaculada Artero i  Miquel Ortells.

Leonor Serrano Pablo, des del punt de vista professional, va ser una inspectora d'escoles primàries que desenvolupà la seua tasca entre el 1914 i el 1939, principalment a Barcelona. Ideològicament, les autores que han escrit sobre ella la situen en una posició de feminisme radical. Milità en un partit progressista; introduí a Catalunya les innovacions europees en educació infantil i en formació professional (especialment l'adreçada a les dones). La seua vida transcorregué al llarg d'una època caracteritzada per un dinamisme cultural i sociopolític com n'hi ha hagut poques en Espanya.