PAS de l’UJI amb preferència del personal dels diferents serveis que atén al públic.
-Conèixer eines de l'àmbit de la intel·ligència emocional i assertiva.
-Valorar i reflexionar sobre la pròpia actuació davant situacions diverses d'atenció a l’usuari/client intern o extern i com ens afecta.
-Adquirir les tècniques que els facilitin la seva relació professional i la comunicació eficient davant l’usuari/client.
Unitat 1. Intel·ligència emocional i eficàcia en les relacions.
- La intel·ligència emocional aplicada a la gestió de les emocions.
- (Auto) excuses i coartades. Autoanálisis per saber on estem i què ens està passant.
-Emocions bàsiques i com les posem en pràctica.
Unitat 2. La comunicació en la relació amb l’usuari/client.
-Tècniques de comunicació verbal i no verbal per posar en pràctica.
-La intenció positiva i la seva utilitat.
- L'escolta activa i la empatia.
Unitat 3. L'assertivitat com a recurs de treball en diferents entorns.
- Característiques de les conductes passives, assertives i agressives.
-Identificació de conductes errònies.
-Tècniques assertives aplicades: saber dir no, saber fer front a crítiques...
Unitat 4. Els conflictes, els seus entorns i transformació.
-Definició de conflicte i tipologies què ens trobem - Anem a analitzar.
- L'autocontrol en l'atenció als usuaris i usuàries.
- Protocol en la resolució de problemes.
del 4 de novembre al 2 de desembre de 2022.
Píndoles asíncrones:
del 21 de juny al 30 de setembre de 2022.
Assistència obligatòria a les dues sessions de Zoom i completar les activitats proposades de les 4 unitats del curs.
El personal admès que haja assistit a les dues sessions de Zoom i haja completat totes les activitats proposades de les 4 unitats de les quals consta el curs, tindrà dret a que li siga expedit un certificat d'aprofitament. En aquells casos en els quals no s'haja complit amb els anteriors requisits no s'expedirà cap certificat.