Com millorar l’experiència amb els usuaris i usuàries de la comunitat universitària i la gestió de situacions difícils

21/06/2022 | RRHH
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Modalitat

No presencial.

Dirigit a

PAS de l’UJI amb preferència del personal dels diferents serveis que atén al públic.

Competència/es a desenvolupar

Competències específiques.

Objectius

-Conèixer eines de l'àmbit de la intel·ligència emocional i assertiva.
-Valorar i reflexionar sobre la pròpia actuació davant situacions diverses d'atenció a l’usuari/client intern o extern i com ens afecta.
-Adquirir les tècniques que els facilitin la seva relació professional i la comunicació eficient davant l’usuari/client.
 

Continguts

Unitat 1. Intel·ligència emocional i eficàcia en les relacions.
- La intel·ligència emocional aplicada a la gestió de les emocions.
- (Auto) excuses i coartades. Autoanálisis per saber on estem i què ens està passant.
-Emocions bàsiques i com les posem en pràctica.

Unitat 2. La comunicació en la relació amb l’usuari/client.
-Tècniques de comunicació verbal i no verbal per posar en pràctica.
-La intenció positiva i la seva utilitat.
- L'escolta activa i la empatia.

Unitat 3. L'assertivitat com a recurs de treball en diferents entorns.
- Característiques de les conductes passives, assertives i agressives.
-Identificació de conductes errònies.
-Tècniques assertives aplicades: saber dir no, saber fer front a crítiques...

Unitat 4. Els conflictes, els seus entorns i transformació.
-Definició de conflicte i tipologies què ens trobem - Anem a analitzar.
- L'autocontrol en l'atenció als usuaris i usuàries.
- Protocol en la resolució de problemes.

Durada

16 hores (12 hores de treball autònom asíncron + 4 hores de videoconferències amb Zoom)

Participants

Màxim 24 persones.

Lloc

Videoconferències amb Zoom i Aula Virtual de l'UJI.

Calendari

del 4 de novembre al 2 de desembre de 2022.

  • Primera sessió Zoom: 4 de novembre de 13 a 15 hores.
  • Darrera sessió Zoom: 2 de desembre de 13 a 15 hores.

Píndoles asíncrones:

  • Primera píndola: 4 de novembre.
  • Segona píndola: 11 de novembre.
  • Tercera  píndola: 18 de novembre.
  • Quarta píndola: 25 de novembre.

Horari

horari de les sessions obligatòries amb Zoom: 4 de novembre i 2 de desembre de 13 a 15h

Professorat

Ester González (Consultora en desenvolupament professional i d'equips)

Termini d'inscripció

del 21 de juny al 30 de setembre de 2022.

Avaluació

Assistència obligatòria a les dues sessions de Zoom i completar les activitats proposades de les 4 unitats del curs.

Certificats

El personal admès que haja assistit a les dues sessions de Zoom i haja completat totes les activitats proposades de les 4 unitats de les quals consta el curs, tindrà dret a que li siga expedit un certificat d'aprofitament. En aquells casos en els quals no s'haja complit amb els anteriors requisits no s'expedirà cap certificat.

Informació proporcionada per: Servei de Recursos Humans