El web de la Universitat Jaume I com a eina de comunicació (en línia)

08/05/2020 | RRHH
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Modalitat

No presencial.

Dirigit a

PAS de l'UJI, amb preferència de les persones que treballen com a gestors de continguts del web.

Objectius

  • Conèixer les noves funcionalitats del disseny web de l'UJI, més adreçat als usuaris i usuàries finals, així com els recursos per al treball autònom dels gestors amb respositoris d'imatges i el nou manual d'estil.
  • Analitzar qüestions de qualitat lingüística i accessibilitat.

Continguts

 

1. El web dins de la política comunicativa de la Universitat. (4h)
Prof. Modesto Fabra i Francisco Fernández Beltrán.
· Política de comunicació i filosofia del nou web.
· L’ecosistema comunicatiu de l’UJI.
· Els serveis com a proveïdors d'informació de les pàgines institucionals.
· Manteniment i actualització de continguts.
· Connexió amb altres eines (modes push i pull).

2. El web com a eina de connexió amb els públics. (5h)
Prof. Clara Franch i Yolanda Arnau.
· Anàlisi dels públics de la Universitat Jaume I i de les seues unitats.
· Definició de l’estructura web de cada servei/unitat.
· Tècniques de redacció per a la web I.

3. L’elaboració de continguts per a la web: la redacció multimèdia i social. (5h)
Prof. Maria del Carmen Aparisi, Luz Blanco, Alicia Andrés, Mar Sotomayor, Marga Sancho, Álex Pérez, Diego Climent, Efraim Vidal, Damián Llorens, Pilar Campos, Manuel Casañ i Amparo Soriano.
· Tècniques de redacció periodística per a la web II.
· Recursos gràfics.
· Recursos audiovisuals.
· La connexió amb les xarxes socials.

4. La gestió del portal: UPO com a CMS. (10h)
Prof. David González i Juan Carlos Segarra.
· Característiques i funcionalitats del gestor UPO.
· Ús de plantilles i menús.
· Sistemes per a proposar continguts.

5. Correcció lingüística. (3h)
Prof. Joan Andreu.
· Eines de correcció i traducció automàtica.
· Llenguatge inclusiu i igualitari.

6. L'accessibilitat web (3h)
Prof. Olga Carbó.
· Unitat Responsable d'Accessibilitat.
· Usuaris: perfils i necessitats.

Durada

30 hores.

Participants

per determinar.

Lloc

Aula virtual de l'UJI.

Calendari

Curs en línia que estarà actiu a l'Aula Virtual des de l'1 de juny al 3 de juliol de 2020.

Horari

----

Professorat

Alicia Andrés Martínez, Clara Franch Miravet, David González Alamilla, Diego Climent Pelegero, Efraim Vidal Ramírez, Francisco José Fernández Beltrán, Joan Andreu Bellés, José Damián Llorens Aliaga, Juan Carlos Segarra Soriano, Manuel Casañ Martín, Margarida Sancho Escrig, Maria Carmen Aparisi Fenollosa, Maria De La Luz Blanco Burgueño, María Amparo Soriano Ibáñez, María Del Mar Sotomayor García, María Pilar Campos Sevillano, Modesto Jesús Fabra Valls, Olga Carbó Badal, Santiago García Bardoll, Vicent Alexandre Pérez Navarro i Yolanda Arnau Solsona.

Termini d'inscripció

Del 11/05/2020 al 21/05/2020.

Avaluació

Al final del curs es farà una prova final en la que seran avaluats els coneixements del personal admès al curs. Per poder presentar-se a aquest examen caldrà completar totes les unitats de les quals consta el curs i superar els qüestionaris de cada unitat.

Certificats

El personal admès  que haja completat totes les unitats de les quals consta el curs, haja superat els qüestionaris de cada unitat, i haja obtingut una qualificació d'apte en la prova final, tindrà dret a que els siga expedit un certificat d'aprofitament. En aquells casos en els quals no s'haja complit amb els anteriors requisits no s'expedirà cap certificat.

Informació proporcionada per: Servei de Recursos Humans