Adequació de la Centralització d'Instal·lacions a l'Edifici TD de l'ESTCE

21/07/2021 | OTOP

Dins de les tasques de manteniment correctiu programades per l’Oficina Tècnica d’Obres i Projectes s’ha dut a terme l’adequació de la centralització d’instal·lacions a l’edifici TD de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I.

Aquest conjunt de tasques, coordinades amb el Vicerectorat de Campus i Vida Saludable junt a la indispensable col·laboració de la Direcció de la ESTCE, s’ha desenvolupat pels tècnics de gestió d’instal·lacions i manteniment de l’OTOP, que han treballat en equip amb els tècnics de les empreses de manteniment i amb l’externalització d’altres feines.

La centralització d’instal·lacions de l’ESTCE disposa en una àrea de mes de 500 m2, la producció de fred i calor de l’edifici junt amb els intercanviadors i la distribució de la climatització principalment. Hi ha altres instal·lacions que ocupen menys espai, com són la bomba de calor de la sala d’actes, els quadres elèctrics i de gestió d’aquestes instal·lacions o els motors de les cambres frigorífiques i l’extractor de la cafeteria.

Les tasques, que van començar en abril de l’any 2021, es van iniciar amb la renovació de tot el cablejat elèctric i de gestió que es trobava en estat deficient, modificant i millorant la disposició de les safates per on discorre la connexió entre les màquines i els quadres.

Es va continuar amb la reubicació dels motors de les cambres frigorífiques de la cafeteria, tasques molt sensibles, ja que es van haver de dur a terme sense interrompre el servei ni aturar les màquines.

A la sala de calderes s’han posat nous embornals i s’han canviat els pendents del paviment per a facilitar el desaigüe, independitzant aquesta zona de la resta. Ara la sala es troba tota al mateix nivell i està millor preparada davant pèrdues de les instal·lacions.

Els conductes de distribució d’aigua de climatització s’han reparat de forma puntual en aquells punts on l’estat era deficient, i s’ha aprofitat per instal·lar una caixa metàl·lica de protecció perimetral per a protegir-ne tota la part que circulava per la part inferior de les façanes.

Ara al més de juliol, quatre mesos de feina després, s’ha desmuntat el climatitzador de la sala de juntes per a procedir a la renovació de la impermeabilització de tota la zona. Per a fer açò s’ha hagut de traure la capa de protecció i netejar tots els ancoratges perimetrals i els puntuals de suport de les màquines, que no en són pocs, per a això s’ha utilitzat per a impermeabilitzar poliurea projectada.

Una vegada impermeabilitzat i tornades les màquines al servei, s’aprofitarà per a augmentar l’aïllament tèrmic de la sala per a protegir les aules inferiors  abans de tornar a posar la protecció de graves retirada anteriorment. Queden pendents alguns remats de les instal·lacions i donar imprimació als elements metàl·lics més exposats.

Han participat les empreses de manteniment de l’UJI: Electrotécnia Monrabal, Veolia Servicos Lecam i IB10 Castellón. També s’han contractat altres tasques a Indecofer-Ferro i QUIESA.

Menció especial a les companyes i companys que ens donen suport en el dia a dia per a poder dur a terme aquestes tasques, tant generant les comandes de forma coordinada amb el Servei de Contractació i Assumptes Generals, com fent les reserves pertinents o preparant la documentació gràfica necessària i a qui encara els resta feina quan acaben les obres amb els justificants de despeses, arxivar i revisar la documentació definitiva.

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes