Règim general de la Seguretat Social

01/07/2024 | OPGM
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Incapacitat temporal per contingències comunes (malaltia comuna o accident no laboral)
Maternitat, adopció o acolliment
Incapacitat temporal per contingències professionals (accident de treball o malaltia professional)

 

Incapacitat temporal per contingències comunes
(malaltia comuna o accident no laboral)

Els comunicats mèdics els ha d’expedir el metge de capçalera del Servei Públic de Salut.

Terminis de presentació:

  • Comunicat mèdic de baixa:

S’ha de presentar la còpia per a l’empresa al Servei de Recursos Humans en el termini de tres dies des de l’expedició.

S’ha de comunicar, immediatament, la baixa al lloc de treball.

  • Comunicats mèdics de confirmació de la baixa:

El primer comunicat de confirmació s’ha d’emetre el quart dia des de l’inici de la situació d’incapacitat temporal.

Els successius comunicats de confirmació, s’han d’expedir cada set dies, comptats a partir del primer comunicat de confirmació.

Han de presentar-se al Servei de Recursos Humans en el termini de tres dies des de l’expedició.

  • Comunicat mèdic d'alta:

La persona interessada ha de comunicar immediatament, per qualsevol mitjà –telèfon, fax, etc.– l’alta al Servei de Recursos Humans, per possibilitar la comunicació del cessament a la persona que, eventualment, hagués sigut contractada per a la seua substitució.

S’ha de presentar al Servei de Recursos Humans dins de les 24 hores següents a l’expedició.

 

Maternitat, adopció o acolliment

  • Informe de maternitat, o resolució judicial

L’ha d’expedir el metge de capçalera del Servei Públic de Salut, o el corresponent jutjat.

S’ha de comunicar, immediatament, la baixa al lloc de treball.

Ha de presentar-se còpia de l’informe al Servei de Recursos Humans.

  • Sol·licitud de la prestació de maternitat

Una vegada presentat l’informe de maternitat, el Servei de Recursos Humans ha de procedir a la tramitació de la corresponent sol·licitud de la prestació de maternitat, que serà entregat a la interessada, als efectes de presentar-lo, junt amb els documents requerits*, a l’Institut Nacional de la Seguretat Social.

* Documents requerits per l’INSS:
Informe de maternitat.
Sol·licitud de la prestació de maternitat.
DNI original.
Llibre de família original,
Comunicació de dades al pagador, a efectes del IRPF.

 

Incapacitat temporal per contingències professionals (accident de treball o malaltia professional)

Conducta a seguir:

Qualsevol lesió produïda:

  • Durant el treball.
  • En anar al treball o en tornar del treball.

Accident produït dins de la Universitat:

  • Dins de l’horari del Centre Sanitari del Campus:
    (Situat a la planta baixa edifici TD Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals)

De dilluns a divendres:

  • De 9.30 a 13.30 hores.
  • De 16 a 20 hores.

Acudiu, si és possible, al Centre o telefoneu a l'extensió 8724 (964728724)

  • Fora de l’horari del Centre Sanitari del Campus:
    • Acudiu a la consergeria més pròxima o al mostrador de préstecs, en el cas de la Biblioteca central.
    • Si els lesions poden revestir gravetat i no es pot contactar amb els consergeries, telefoneu a:
      • 964729191 (Personal de vigilància i seguretat) o
      • 112 (SAMU) si no podeu contactar amb l'anterior.

Accident produït fora de la Universitat:

Acudiu al centre sanitari de Unión de Mutuas:

Telèfon 24 hores de Unión de Mutuas 900 100 692

En cas d’URGÈNCIA VITAL, acudiu al servei d’urgències mes pròxim.

Ha de comunicar-se l’accident en el termini més breu possible, i informar de les circumstàncies en què es va produir, al Servei de Recursos Humans per a l’elaboració, per aquest, del corresponent comunicat d’accident de treball.

S’ha de comunicar, immediatament, la baixa al lloc de treball.

Terminis de presentació:

Els comunicats mèdics els han d’expedir els serveis mèdics de la Mútua.

  • Comunicat mèdic de baixa:

S’ha de presentar la còpia per a l’empresa al Servei de Recursos Humans en el termini de tres dies des de l’expedició d’aquest.

  • Comunicats mèdics de confimació de la baixa:

El primer comunicat de confirmació s’ha d’emetre el setè dia de l’inici de la situació d’incapacitat temporal.

Els successius comunicats de confirmació, s’han d’expedir cada set dies, comptats a partir del primer comunicat de confirmació.

Han de presentar-se al Servei de Recursos Humans, en el termini de tres dies des de l’expedició.

  • Comunicat mèdic d'alta:

La persona interessada ha de comunicar, immediatament, per qualsevol mitjà –telèfon, fax, etc.– l’alta al Servei de Recursos Humans, per possibilitar la comunicació del cessament a la persona que, eventualment, hagués sigut contractada en la seua substitució.

S’ha de presentar al Servei de Recursos Humans dins de les 24 hores següents a l’expedició