DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE
BRIDGE és un projecte europeu que té com a principal propòsit fomentar l'alfabetització informacional i digital (així com la visual i mediàtica) com a base vital per a educar a una ciutadania informada, conscient, compromesa i activa que faça front a la desinformació i el discurs d'odi, destacant la rellevància de la curiositat, l'empatia, l'aprenentatge basat en la indagació i el pensament crític des de l'educació primària.
Per a promoure l'alfabetització informacional i digital és fonamental disposar de recursos formatius adequats, així com d'exemples de bones pràctiques que estimulen al professorat i a altres formadors/s'implicats/implicades, com el personal de les biblioteques escolars i públiques. Per això, BRIDGE suposa una xarxa de cooperació transnacional que cerca l'intercanvi de bones pràctiques i recursos per a la promoció conjunta de l'alfabetització informacional i digital com a manera d'apuntalar l'educació en valors d'igualtat a les escoles primàries. La proposta està dirigida a xiquets i xiquetes de l'etapa aproximada de primària mitjana (entre 8 i 11 anys) i pretén aprofitar el potencial educatiu de la literatura infantil (especialment els àlbums il·lustrats) i els recursos transmèdia per a comprometre's en matèria d'igualtat, diversitat, inclusió i ciutadania global, i com a porta a activitats d'alfabetització informacional i digital que ajuden a fomentar l'aprenentatge informat i guiat per la indagació i el pensament crític.
A QUI VA DIRIGIT?
OBJECTIUS
8 entitats sòcies de 6 països (Universitat Jaume I, Espanya; Hacettepe Universitesi i Cankaya Universitesi Vakfi, Turquia; Università degli Studi di Genova, Itàlia; University of Oulu, Finlàndia; Ionian University, Grècia; InformAll i SP4IL, Regne Unit) integren aquesta associació de cooperació per a abordar els següents objectius:
O1. Defensar la urgent necessitat de promoure l'alfabetització informacional i digital a les escoles primàries, com a pilar fonamental per a l'educació d'una ciutadania democràtica basada en el pensament crític i els valors d'igualtat.
O2. Elaborar un portal d'accés obert i multilingüe on s'arrepleguen bones pràctiques de tota Europa, juntament amb les píndoles educatives orientadores elaborades a partir del projecte. El portal inclourà una selecció de literatura infantil i recursos transmèdia amb especial potencial per al desenvolupament d'activitats educatives d'alfabetització informacional i educació en valors d'igualtat.
O3. Dissenyar i desenvolupar un seminari de formació (en els sis països participants del projecte) que proporcione recomanacions i orientacions sobre com implementar l'alfabetització informacional i digital amb èmfasi en la promoció de valors d'igualtat, inclusió i diversitat de forma integrada i transversal en el currículum escolar.