Els passats dies 31 de maig i 1 de juny de 2016, el Servei d'Esports de la Universitat va renovar la certificació del seu Sistema de Gestió de la Qualitat conforme a la nova norma ISO 9001:2015. Aquesta renovació acredita la qualitat dels serveis que el Servei d'Esports de la UJI ofereix als seus usuaris i usuàries en serveis claus com són les activitats esportives (de salut, esportives, raquetes, per a xiquets i xiquetes i fins i tot les activitats en la naturalesa), competicions (internes i externes), cursos de formació esportiva i les seues instal·lacions esportives.
El Servei d'Esports de la UJI va obtenir per primera vegada aquesta certificació el 16 de juliol de 2004 i l'ha mantingut des de llavors, sent en eixe moment el primer Servei d'Esports d'una universitat europea a aconseguir-ho. Aquest any també suposa una fita per al Servei d'Esports de la nostra universitat, atés que també ha sigut el primer a actualitzar-se a la nova versió de la norma ISO 9001:2015, la qual cosa garanteix, més si cap, la qualitat dels serveis incorporant models de contingències davant possibles eventualitats.
Aquesta renovació de la certificació ha suposat un important esforç d'adaptació en el qual han col·laborat, junt amb el Servei d'Esports, altres quatre serveis centrals integrants del sistema: l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes, el Servei de Recursos Humans, l'Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental, i la Unitat de Suport Educatiu. Tots ells, van formar un equip de treball que, liderat per l'OPAQ, va dedicar diversos mesos a revisar, actualitzar i completar tots els elements del Sistema de Gestió de la Qualitat del Servei d'Esports.
Finalment, destacar que aquesta aposta desemboca en una política de qualitat del Servei d'Esports que ofereix activitats físiques i esportives amb clara orientació a la salut, la formació i la competició en l'entorn universitari, per a afavorir el desenvolupament integral de les persones i aconseguir la màxima satisfacció de la comunitat universitària i altres grups d'interès. Comptant, per a açò, amb una infraestructura esportiva adequada i un equip humà competent i motivat que permet el desenvolupament d'una gestió eficaç, eficient, transparent, i la millora contínua dels processos, contribuint així amb el compromís social de la Universitat Jaume I.