En tots els casos es tracta de municipis de menys de 5.000 habitants de l'interior de la província de Castelló.
Quins estudiants es poden acollir mitjançant aquest programa?
Quin tipus de pràctiques es poden realitzar?
Curriculars i extracurriculars, en modalitat presencial.
En quin període es poden realitzar?
La duració de les pràctiques serà de 3 mesos a temps complet, amb data d'inici no posterior a l'1 de juny i amb data de finalització màxima del 31 d'octubre de 2025, en modalitat presencial i amb dedicació a temps complet (35 hores per setmana).
Quines ajudes rep l'estudiantat?
La quantia de l'ajuda és de 500 euros bruts mensuals en concepte de bossa o ajuda en l'estudi. A més, rebrà un màxim de 500 euros mensuals bruts en concepte d'allotjament: aquesta quantia s'ajustarà a la despesa justificada en concepte d'allotjament que la persona beneficiària acredite.
4a. Sol·licituds i termini de presentació
4.1. Per a poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de fer la sol·licitud mitjançant les dues plataformes següents (4.1.1. i 4.1.2.):
4.1.1. Han de presentar la sol·licitud mitjançant la Plataforma de convocatòries i ajudes UJI (IGLU > Gestió econòmica > Convocatòries i ajudes UJI), abans del termini fixat en el punt 4.4. d’aquestes bases. La sol·licitud ha d’acompanyar-se de la documentació següent, necessàriament en format PDF, que s’adjuntarà en l’apartat corresponent dins de la Plataforma de convocatòries i ajudes UJI:
a) Documentació justificativa de discapacitat i/o necessitat específica de suport educatiu (NESE), si escau: document acreditatiu de l’administració competent en la matèria, en cas de discapacitat en grau igual o superior al 33 %, i/o informe de la Unitat de Diversitat i Discapacitat de l’UJI (UDD), en cas de NESE.
b) Resolució d’assignació del número de la Seguretat Social (NUSS) en el qual aparega la persona sol·licitant com a titular, no com a beneficiària (més informació, ací): només en el cas que la Universitat no dispose del NUSS de la persona participant. Es pot comprovar si la Universitat ja disposa del NUSS en l’aplicació d’IGLU-Dades personals.
c) En cas que les persones sol·licitants no tinguen residència fiscal en territori espanyol, han de presentar un certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents del seu país de residència, d’acord amb el que disposa l’article 22.5 del Reial decret 887/2006, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.
d) Les dones víctimes de violència de gènere que participen en aquesta convocatòria poden sol·licitar l’anonimització de les seues dades identificatives utilitzant el model de Sol·licitud d’anonimització de les dades de la dona víctima de violència de gènere.
e) Declaració responsable de les hores de pràctiques acadèmiques externes realitzades durant el curs 2024/25 en el mateix títol pel qual participa, segons aquest model.
f) Només per a l’estudiantat que elegeix l’opció “proposta entitat”: haurà d’aportar la proposta de pràctiques, firmada per l’entitat d’acollida, segons aquest model.
g) Compromís de residència segons aquest model (vegeu la base 2.1.g).
4.1.2. Sol·licitud en línia de les ofertes: disponible en IGLU: Inserció professional i pràctiques > Pràctiques externes > Sol·licitud de convocatòries de pràctiques.
Les persones participants podran optar per una de les dues opcions següents:
● Opció 1: seleccionar la/les places d’interès, sempre que s’hi ajusten al perfil acadèmic, per ordre de preferència.
● Opció 2: seleccionar l’opció “proposta d’entitat”. En aquest cas, la comissió de valoració que s’indica en la base 6.1 ha de vetlar perquè es complisquen els dos requisits següents:
a.1) Criteris de qualitat de la proposta: el contingut de la plaça ha de ser ajustat als estudis pels quals la persona participant sol·licita realitzar pràctiques i la persona designada com a supervisora per l’entitat cooperadora ha de tindre els coneixements necessaris per a poder efectuar una correcta supervisió de l’estudiantat.
a.2) Requisits de l’entitat i el municipi segons el programa: en tots els casos s’ha de tractar de municipis de menys de 5.000 habitants de l’interior de la província de Castelló, d’acord amb el preàmbul d’aquestes bases.
4.2. Tant els requisits com els mèrits han de complir-se a la data final de presentació de sol·licituds.
8. Justificació inicial
Documentació a presentar per Registre Electrònic de l’UJI durant el termini de cinc dies hàbils posteriors a la publicació de la resolució definitiva de concessió de les ajudes (data per determinar):
a) La declaració responsable de residència en el municipi de realització de les pràctiques, amb indicació del domicili de residència durant les pràctiques, segons aquest model.
b) Acceptar l’ajuda mitjançant la presentació pel Registre Electrònic de l’UJI segons aquest model. No presentar l’acceptació en temps i forma comporta la pèrdua del dret a l’ajuda.
c) Declaració dels beneficiaris i beneficiàries de subvencions i ajudes de l’UJI segons aquest model.
d) Donar d’alta un compte bancari com a tercer en la Universitat Jaume I accedint a https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23728. En cas de no tindre donat d’alta un compte de tercer o necessitar modificar el que hi havia d’alta, es requerirà aportar un certificat bancari o document similar en què aparega el nom de la persona titular i l’IBAN. En cas que la persona ja estiga donada d’alta, s’haurà d’accedir i revisar la informació bancària per tal que siga correcta, ja que l’ingrés de l’ajuda es pot realitzar en qualsevol dels comptes bancaris que es mantinguen d’alta com a tercers.
En cas d’ajuda per allotjament, a més dels anteriors, ha de presentar el document acreditatiu del pagament, preferiblement el justificant de la transferència bancària efectuada. L’estudiantat que no aporte aquesta acreditació, no podrà rebre l’ajuda en concepte d’allotjament.