Si la seua entitat està interessada a col·laborar en l'acolliment d'estudiantat en pràctiques externes curriculars, és a dir, les pràctiques integrades en els plans d'estudis, aquests són els passos a seguir:
4. Formalització del projecte formatiu i alta en la Seguretat Social
5. Realització de les pràctiques externes
6. Finalització de les pràctiques
A) Sol·licitud mitjançant oferta pública.
B) Sol·licitud mitjançant oferta nominativa.
En el cas que ja haja contactat amb un o una estudiant i hagen acordat acollir-ho en pràctiques, el procediment a seguir és el mateix que es descriu en l'apartat 3) del punt anterior, però en aquest cas han de seleccionar l'opció d'oferta de tipus “nominativa”. L'aplicació sol·licitarà introduir el DNI i nom complet de l'estudiant al qual va dirigida l'oferta, d'aquesta manera, l'oferta només pot ser assignada a aquesta persona.
Una vegada publicada l'oferta, serà revisada, i en cas que necessitem informació addicional sobre les pràctiques o alguna altra dada, ens posarem en contacte amb la seua entitat.
En cas que no tinguem signat un conveni d'operació educativa en matèria de pràctiques acadèmiques externes amb la seua entitat o que ja no estiga en vigor i siga necessari renovar-ho, iniciarem la tramitació del conveni (consultar el model de conveni).
Amb el formulari del punt anterior, des de l'OIPEP li demanarem el nom complet i el correu electrònic directe del representant legal (persona encarregada de signar el conveni). A més, en cas que en la seua entitat necessiten que una altra persona revise i valgut el conveni abans que l'o la representant legal el ferma, també li demanarem que ens ho indique (nom complet i correu electrònic), per a incloure-ho en el procés de revisió i signatura com validador.
Una vegada elaborat el conveni i acceptat per part de la Universitat, us l'enviarem preparat per a la signatura a través d'una plataforma de signatura segura, que té el rol de prestador de serveis electrònics de confiança, segons les exigències de la normativa europea. Aquest procediment no requereix la instal·lació d'un certificat digital. Rebreu un correu electrònic amb el document que s'ha de signar, ja signat per l'UJI, perquè el signe el vostre/a representant legal; es podrà signar des de qualsevol dispositiu electrònic: ordinador, tauleta o mòbil.
Finalment, el sistema li enviarà la confirmació a través d'un altre correu electrònic, en el qual s'inclourà el conveni signat per totes les parts.
Una vegada el conveni estiga signat per totes dues parts, l'oferta quedarà activa perquè des de la coordinació de pràctiques de la titulació corresponent puguen assignar-la.
En el cas de les ofertes públiques, si algun estudiant o estudiant s'interessa per la seua oferta i la sol·licita, la coordinació de pràctiques li ho assignarà.
En aquest moment, la persona designada com a supervisor o supervisora de l'entitat, rebrà un correu electrònic amb les dades de l'estudiant o estudiant assignat així, com les dades del tutor o tutora que durà a terme el seguiment d'aquestes pràctiques des de l'UJI.
Si l'oferta publicada és de tipus nominatiu rebrà també el correu comunicant-los l'assignació de l'estudiant o estudiant que l'ha sol·licitada i les dades del tutor o tutora de la Universitat que li han assignat per a realitzar el seu seguiment.
El tutor o tutora i l'estudiant o estudiant contactaran amb el supervisor o supervisora de l'entitat per a concretar el projecte formatiu i acordar qüestions com les dates d'inici i fi, el calendari, l'horari, les tasques, etc.
El tutor o tutora elaborarà, amb aquestes dades, una proposta de projecte formatiu que es tramitarà electrònicament, el supervisor o supervisora rebrà un correu electrònic amb un enllaç per a acceptar-lo o fer comentaris, si necessiten modificar alguna dada. Poden consultar el model de projecte formatiu ací.
Una vegada la seua entitat accepte el projecte formatiu, serà signat electrònicament pel tutor o tutora i rebran l'enllaç per a poder descarregar-lo.
Una vegada estiga el projecte formatiu signat, es pot tramitar l'alta a la Seguretat Social de l'estudiant o estudiant per part de l'entitat responsable, segons siga el cas:
L'estudiant o estudiant realitzarà les pràctiques acordades, ateses les indicacions del supervisor o supervisora de l'entitat. El tutor o tutora assignat realitzarà el seguiment del desenvolupament de les pràctiques.
Davant qualsevol incidència, poden contactar amb el tutor o tutora assignat a cada estudiant o estudiant.