La comunicació inclusiva es refereix a l'ús d'un llenguatge i pràctiques comunicatives que garantisquen la representació i participació equitativa de totes les persones, sense discriminació per gènere, discapacitat, origen ètnic, edat o altres condicions.
Per a l'empresa o organització, el seu ús adequat suposa un impuls per a millorar la imatge corporativa a través d'una comunicació més inclusiva i conscient.
Per al professional, el coneixement sobre aquests usos, aporta competències per a la construcció de missatges més efectius, que transmetran uns valors i una mirada sensible i alineada a les exigències socials i empresarials actuals.
Tema 1: Introducció a la comunicació inclusiva
Tema 2: Anàlisi crítica dels discursos corporatius i publicitaris.
Tema 3: Estratègies per a discursos inclusius
Tema 4: Aplicació pràctica
Objectius i metodologia
Els principals objectius d'aquesta microcredencial se centren en:
L'aprenentatge s'estructura en quatre blocs, en els quals es combinen materials docents, que els participants podran treballar de forma autònoma i al seu ritme, i una sessió virtual síncrona per cadascun per completar i aplicar els continguts adquirits. Hi haurà una sessió presencial el 21 d'octubre de presentació de la microcredencial i de la metodologia i procés de treball.
Càrrega lectiva
2 crèdits ECTS.
Modalitat
Híbrida.
Dates
Del 9 de febrer al 5 de març de 2026.
Calendari
Sessió presencial: dilluns, 9 de febrer, de 17 a 21 h. Edifici de Doctorat i Consell Social.
Sessions virtuals síncrones: dijous 19, 26 de febrer i 5 de març de 17.30 a 20.45 h. a través de Google Meet.
Lloc
Edifici de Doctorat i Consell Social / Google Meet / Aula virtual.
Dirigit a
Persones entre 25 i 64 anys, complits en data d'inici del curs, que estiguen en actiu o hagen desenvolupat part de la seua labor professional en organitzacions privades, públiques o sense ànim de lucre, preferentment en departaments de comunicació, màrqueting, comunicació interna, publicitat o comercial.
Direcció acadèmica
Rocío Blay Arráez (Direcció)
Elvira Antón Carrillo (Codirecció)
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Professorat
Rocío Blay Arráez
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Elvira Antón Carrillo
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Eloísa Nos Aldás
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.
Elena Gómez Benavent
Graduada en Publicitat i Relacions Públiques. Estimado, agència de Publicitat i Màrqueting.
Tamer Al Najjar Trujillo
Graduat en Periodisme, doctor i Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau.
Inscripció
Del 15 de novembre de 2025 al 3 de febrer de 2026 a través d'inscripcio.uji.es.
En el moment de la matrícula serà obligatori facilitar DNI i resta de documentació justificativa.
La realització del curs es confirmarà en finalitzar el període d'inscripció o quan es cobrisquen les places.
Preu de matrícula
Matrícula subvencionada pel Pla Microcreds:
Avaluació
L'avaluació consistirà en l'elaboració i defensa d'una comunicació de l'empresa o cas real abans i després de la formació.
Certificat
Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord amb les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.
Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.
Més informació sobre inscripcions i matrícula
Fundación Universitat Empresa (FUE-UJI)
Adreça electrònica: formacion@fue.uji.es | Pàgina web: https://www.microcreds.uji.es
Tel. (+34) 964 38 7222, (+34) 964 38 7209
Edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. Campus del Riu Sec. 12071 Castelló de la Plana
Política de renúncia i devolucions
Avisa'm quan s'obri la inscripció