Microcredencial Universitària en Comunicació inclusiva per a les organitzacions Noves dates

10/11/2025 | ODE
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La comunicació inclusiva es refereix a l'ús d'un llenguatge i pràctiques comunicatives que garantisquen la representació i participació equitativa de totes les persones, sense discriminació per gènere, discapacitat, origen ètnic, edat o altres condicions.

Per a l'empresa o organització, el seu ús adequat suposa un impuls per a millorar la imatge corporativa a través d'una comunicació més inclusiva i conscient. 
Per al professional, el coneixement sobre aquests usos, aporta competències per a la construcció de missatges més efectius, que transmetran uns valors i una mirada sensible i alineada a les exigències socials i empresarials actuals. 

Programa

Objectius i metodologia

Els principals objectius d'aquesta microcredencial se centren en:

  • Comprendre els principis de la comunicació inclusiva i la seua transcendència en la configuració de la identitat organitzacional i la construcció de la imatge corporativa. 
  • Analitzar exemples pràctics de discursos corporatius i publicitaris.
  • Dissenyar missatges pensats des de la diversitat i la inclusió, és a dir, des de consciència social inclusiva de les organitzacions que es comporten com a ciutadanes socials.
  • Dissenyar i aplicar estratègies de comunicació inclusives en els diferents contextos de la comunicació de les organitzacions.

L'aprenentatge s'estructura en quatre blocs, en els quals es combinen materials docents, que els participants podran treballar de forma autònoma i al seu ritme, i una sessió virtual síncrona per cadascun per completar i aplicar els continguts adquirits. Hi haurà una sessió presencial el 21 d'octubre de presentació de la microcredencial i de la metodologia i procés de treball.

Càrrega lectiva

2 crèdits ECTS.

Modalitat

Híbrida.

Dates

Del 9 de febrer al 5 de març de 2026.

Calendari

Sessió presencial: dilluns, 9 de febrer, de 17 a 21 h. Edifici de Doctorat i Consell Social.
Sessions virtuals síncrones: dijous 19, 26 de febrer i 5 de març de 17.30 a 20.45 h. a través de Google Meet.

Lloc

Edifici de Doctorat i Consell Social / Google Meet / Aula virtual.

Dirigit a

Persones entre 25 i 64 anys, complits en data d'inici del curs, que estiguen en actiu o hagen desenvolupat part de la seua labor professional en organitzacions privades, públiques o sense ànim de lucre, preferentment en departaments de comunicació, màrqueting, comunicació interna, publicitat o comercial.

Direcció acadèmica

Rocío Blay Arráez (Direcció) 
Elvira Antón Carrillo (Codirecció) 
Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.

Professorat

  • Rocío Blay Arráez 
    Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.

  • Elvira Antón Carrillo
    Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.

  • Eloísa Nos Aldás
    Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I.

  • Elena Gómez Benavent
    Graduada en Publicitat i Relacions Públiques. Estimado, agència de Publicitat i Màrqueting.

  • Tamer Al Najjar Trujillo
    Graduat en Periodisme, doctor i Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau.

Inscripció

Del 15 de novembre de 2025 al 3 de febrer de 2026 a través d'inscripcio.uji.es.

En el moment de la matrícula serà obligatori facilitar DNI i resta de documentació justificativa.
La realització del curs es confirmarà en finalitzar el període d'inscripció o quan es cobrisquen les places. 

Preu de matrícula

Matrícula subvencionada pel Pla Microcreds:

  • Aquelles persones que, a l'inici del curs, tinguen entre 25 i 64 anys complits: 106 € (preu no subvencionat: 225 €).
  • Aquelles persones que, a l'inici del curs, tinguen entre 25 i 64 anys complits, i a més pertanyen a un dels col·lectius d'exempció: 0 €.

Avaluació 

L'avaluació consistirà en l'elaboració i defensa d'una comunicació de l'empresa o cas real abans i després de la formació.

Certificat

Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord amb les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.

Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.

Més informació sobre inscripcions i matrícula

Fundación Universitat Empresa (FUE-UJI)
Adreça electrònica: formacion@fue.uji.es | Pàgina web: https://www.microcreds.uji.es
Tel.  (+34)  964 38 7222, (+34) 964 38 7209
Edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. Campus del Riu Sec. 12071 Castelló de la Plana
Política de renúncia i devolucions

Avisa'mAvisa'm quan s'obri la inscripció

Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia — Financiado por la Unión Europea — NextGenerationEU

Informació proporcionada per: Oficina d'Estudis