La Intel·ligència Emocional (EI) és crucial per millorar la qualitat educativa. Més enllà dels coneixements acadèmics, el professorat necessita habilitats emocionals per gestionar aules diverses, comunicar-se eficaçment amb alumnes i companys i gestionar l'estrès inherent a la professió.
Per al professorat en exercici, aquesta formació millora la seva eficàcia pedagògica, optimitza la comunicació i les relacions a l'aula, i reforça el seu benestar i resiliència davant les demandes laborals. Per als professors competidors, la microcredencial ofereix un avantatge competitiu significatiu, alineant el seu perfil amb les creixents demandes d'habilitats interpersonals i gestió emocional a l'aula.
Al llarg de la formació s'abordaran els fonaments teòrics i pràctics de la Intel·ligència Emocional, així com el seu impacte en la gestió de l'aula, el benestar del professorat i el desenvolupament integral de l'alumnat.
1. Conceptes bàsics per a l'educació emocional.
2. Fonaments teòrics i pràctics de la Intel·ligència Emocional (EI) i el seu impacte en l'aula, el benestar del professorat i el desenvolupament integral de l'alumnat.
3. Intervencions de l'EI en l'entorn educatiu.
4. Aplicacions de l'EI en l'entorn educatiu.
Objectius i metodologia
L'objectiu fonamental és dotar al professorat d'eines i estratègies basades en la Intel·ligència Emocional aplicades al context educatiu.
El curs combinarà sessions teòriques amb dinàmiques pràctiques, anàlisi de casos reals i experiències compartides per experts en l'àmbit emocional i educatiu.
Càrrega docent
3 crèdits ECTS.
Modalitat
Híbrida.
Dates
Del 5 de novembre al 10 de desembre de 2025.
Calendari
Novembre: 5, 10, 12, 17*, 19, 24*, 26.
Desembre: 1, 3.
Horari: 17.30 a 20.30 h
(*) Sessió virtual síncrona través de la plataforma Google Meet.
Lloc
Aula HA1019AA, Facultat de Ciències Humanes i Socials, i plataforma Google Meet les sessions que s'indicaran en l'apartat “Calendari”.
Dirigit a
Docents en actiu o en formació entre 25 i 64 anys, complits a l'inici de curs, de qualsevol nivell educatiu (infantil, primària, secundària, universitat, etc.).
Direcció acadèmica
Edgar Bresó Esteve (Direcció)
Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia de la Universitat Jaume I.
Professorat
Edgar Bresó Esteve
Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia de la Universitat Jaume I.
Martín Sánchez-Gómez
Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia de la Universitat Jaume I.
Natalio Extremera Pacheco
Departament de Psicologia Social de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Màlaga.
Matrícula
Del 6 d'octubre a l'1 de novembre de 2025 a través d'inscripcio.uji.es.
Matrícula per ordre d'inscripció. Per formalitzar la matrícula serà obligatori aportar DNI. La realització del curs es confirmarà al final del període d'inscripció o quan s'omplin les 50 places disponibles.
Preu de la matrícula
Matrícula subvencionada pel Pla Microcreds en col·laboració amb la Central Sindical Independiente y de Funcionarios (CSIF).
Avaluació
L'avaluació consistirà en una prova escrita tipus test sobre els coneixements adquirits durant la microcredencial.
Certificat
Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord amb les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.
Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.
Més informació sobre inscripcions i matrícula
Fundación Universitat Empresa (FUE-UJI)
Adreça electrònica: formacion@fue.uji.es | Pàgina web: https://www.microcreds.uji.es
Tel. (+34) 964 38 7222, (+34) 964 38 7209
Edifici de l'Escola de Doctorat i Consell Social. Campus del Riu Sec. 12071 Castelló de la Plana
Política de renúncia i devolucions
Avisa'm quan s'obri la inscripció