Nom: Microcredencial Universitària en Comunicació de Crisi: Prevenció i Gestió d'Entorns Complexos
Directora: Rocío Blay Arráez, departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I
Coodirectora: Magdalena Mut Camacho, departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I
Col·labora
Import de matrícula per al públic general: 210€
Import de matrícula per a les persones asociades a AdComunica: 170€
Càrrega lectiva: 2 crèdits ECTS de formació permanent
La microcredencial no compta amb el reconeixement de crèdits optatius per a graus.
Modalitat: Virtual síncrono
Certificat: Títol de Microcredencial Universitària expedit per la Universitat Jaume I de Castelló d'acord amb les especificacions d'Europass, un format digital, portable i fàcilment recognoscible en la Unió Europea.
Crea el teu perfil Europass i conserva els certificats de microcredencials, títols i altres documents en la teua biblioteca Europass.
Dates de realització: entre 20 abril i 22 maig de 2026
Descripció del curs
En el actual ecosistema comunicativo, caracterizado por la inmediatez informativa, la proliferación de canales digitales y un escrutinio público permanente, instituciones, empresas, organizaciones, partidos políticos y profesionales están expuestos a situaciones críticas que pueden afectar gravemente a su reputación, credibilidad y capacidad operativa. La demanda laboral y social de profesionales capacitados para anticipar, gestionar y resolver crisis comunicacionales ha aumentado de manera notable en los últimos años.La presente microcredencial ofrece una formación breve, especializada y aplicada que permite al estudiante desarrollar competencias de prevención, actuación y recuperación en contextos de crisis, en línea con las necesidades reales del sector y las demandas actuales del mercado profesional.
Objectius
Destinataris
Persones interessades a treballar directament o indirectament en la comunicació d'organitzacions privades, públiques o sense ànim de lucre. Preferentment en departaments de comunicació, màrqueting, comunicació interna, publicitat o àmbit comercial.
Programa
TEMARI (5 blocs de 4 hores cadascun. Classes dimarts i dijous de 18h a 20h)
Dia 21 i 23 d'abril de 2026, de 18 a 20h.
1.Introducció a la Comunicació de Crisis. Professora: Rocío Blay Álvarez i Magdalena Mut Camacho.
Dia 28 i 30 d'abril de 2026, de 18 a 20h.
2. Prevenció i Planificació Estratègica. Professora: María Trinidad Alós Arnau (Trini Arnau).
Dia 5 i 7 de maig de 2026, de 18 a 20h.
3. Gestió de la Comunicació Durant la Crisis. Professor: Luis Serrano Rodríguez.
Dia 12 i 14 de maig de 2026, de 18 a 20h.
4. Crisi digital. Xarxes socials i comunicació en línia. Professora: Ana Rosa Sanfeliu Edo.
Dia 19 i 21 de maig de 2026, de 18 a 20h.
5. Recuperació i Post-crisi: Reputació, aprenentatge i millora. Professor: Adrián Beltrán Miralles i Juan Salvador Pérez Villanueva.
Metodologia
La metodologia combinarà classes expositives, estudi de casos reals, elaboració de documentació professional (comunicats, argumentaris i plans), simulacions de crisis i un projecte final aplicat. L'avaluació serà contínua, basada en acompliment i producció de materials professionals, sense examen teòric final. S'avaluarà també l'assistència i participació en cada una de les sesions al finalitzar la formació, s'encomanarà a l'alumnat un cas practique de simulació de crisi on hauran de desenrotllar un pla integral de comunicació de crisi que, després, haurà de defendre davant el professorat.
Avaluació
L'avaluació serà realitzada a través de l'estudi i plantejament d'un cas de simulació de crisi i el seu consegüent pla de comunicació, defesa enfront del professorat. Serà una avaluació atorgada per l'UJI i per AdComunica (Associació per al desenvolupament de la comunicació de la província de Castelló)
Més informació acadèmica: Rocío Blay Arráez (rblay@uji.es)
MATRÍCULA
La matrícula romandrà oberta fins al 13 d'abril, sempre que queden places disponibles. Pots matricular-te punxant ACÍ
El 14 d'abril es confirmarà la realització del curs. Si no s'arriba al nombre mínim de persones inscrites, es cancel·larà l'activitat i es retornarà l'import íntegrament.