Dades de la Convocatòria
Entitat convocant:
Agència Estatal d'Investigació
Nom de l’actuació:
Resolució de la Presidència de l'Agència Estatal d'Investigació per la qual s'aprova la convocatòria de tramitació anticipada, corresponent a l'any 2025, dels ajuts Juan de la Cierva, en el marc del Programa Estatal de Recursos Humans, del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació per al període 2024-2027.
Objectiu:
Fomentar la contractació laboral de joves investigadors/es en possessió del grau de doctor/a, per un període de 3 anys, amb l’objecte de que completen la seua formació investigadora post-doctoral en centres d’I+D espanyols distints a aquells en els quals van realitzar la seua formació pre-doctoral.
Documentació:
Web:
Encara no disponible. Previsiblement serà https://www.aei.gob.es/ca/convocatories/cercador-convocatories/ayudas-contratos-juan-cierva-2025
Terminis:
El termini de presentació de sol·licituds s’iniciarà el 25 de novembre i finalitzarà el 10 de desembre de 2025 a les 14 hores (hora peninsular).
Característiques de les ajudes:
- Es convoquen un total de 500 ajudes per a la contractació de joves doctors pels Centres d’I+D per un període de 3 anys.
- L'ajuda anual per a cadascun dels contractes serà de 35.000 euros.
- La retribució mínima bruta anual serà de 30.600 euros.
- La Universitat co-finançarà els contractes del Programa “Juan de la Cierva” que s’adjudiquen a l’UJI.
- Es concedirà un ajut addicional de 15.000 euros per cobrir les despeses de la persona contractada, preferentment, en activitats de mobilitat nacional i internacional. També podrà destinar-se a altres activitats directament relacionades amb l'execució de la seua investigació. La despesa d'aquest finançament addicional es podrà fer durant tot el període d'execució de l'ajut per a la contractació.
Requisits de les persones candidates:
- Sol·licitar la incorporació en un centre d’I+D diferent d’aquell en el qual es va realitzar la formació pre-doctoral.
- Estar en possessió del grau de doctor/a en el període comprés entre l’1 de gener de 2024 i el 31 de desembre de 2025.
- No haver presentat sol·licitud de participació a les ajudes Ramón i Cajal en la convocatòria 2025.
- No haver gaudit d’una ajuda de les convocatòries anteriors del programa Juan de la Cierva, Formació Post-doctoral, Juan de la Cierva-Formació o Juan de la Cierva-Incorporació (s’haja incorporat o no al centre d’I+D).
- En el cas d'haver participat en la convocatòria 2024 d'ajudes Juan de la Cierva, haver obtingut la seua sol·licitud una puntuació igual o superior a 50 punts.
Si les persones candidates estan en possessió de més d’un títol de doctor/a, els requisits expressats es referiran al primer dels títols.
Regim de compatibilitat i incompatibilitats:
- El personal investigador contractat en el marc d’aquestes ajudes podrà, a petició pròpia i amb l’aprovació de la institució, prestar col·laboracions complementàries en tasques docents, en la pròpia institució o en altres, fins a un màxim de 100 hores anuals.
- Una mateixa persona candidata només podrà ser inclosa en la sol·licitud d’un Centre d’I+D.
- L'investigador/a tutor/a sols pot figurar com a tal en una única sol·licitud.
Forma de presentació de sol·licituds:
Per part de l’equip d’investigació juntament amb la persona candidata:
1. Els equips d’investigació interessats en presentar un/a candidat/a per a ser inclòs/a en la sol·licitud de la Universitat hauran de comunicar-ho el més prompte possible per correu electrònic a hcerda@uji.es indicant:
- Dades personals (nom i cognoms),
- Àrea temàtica (de les indicades a l’Annex II de la convocatòria) en la qual desenvoluparà la seua activitat la persona candidata proposada
- Data d’obtenció del grau de doctor/a
- Investigador/a tutor/a que acollirà al candidat/a.
- Departament/Institut on s'integrarà la persona candidata (tindrà caràcter definitiu per a fer la contractació)
2. Formulari de la persona investigadora candidata (serà emplenat telemàticament per cadascun i haurà de presentar-se signat a l’OCIT com a molt tard el 10 de desembre de 2025. Idealment es presentarà amb signatura electrònica a l'adreça hcerda@uji.es). Al formulari s'emplenarà, amb caràcter obligatori, per a la persona participant i per a l'investigador/a tutor/a, el codi d'identificació ORCID (Open Researcher and Contributor ID). Amb el Formulari s’adjuntarà en format electrònic, utilitzant els mitjans telemàtics, el següent:
- CVA de la persona participant, utilitzant el model normalitzat disponible en el web de l’Agència o el que es genera com a currículum abreujat des de l’aplicació “Currículum vitae” del web de la FECYT. Es generarà preferiblement en anglès i amb una extensió màxima de 4 pàgines.
- CVA del investigador o investigadora tutor/a, el qual s’haurà de presentar de la mateixa manera que el CVA de la persona participant.
- Historial cientifico-tècnic dels últims 5 anys de l’equip d’investigació on s’integre el candidat/a. Es farà una relació de membres i esment al fet de ser un grup inscrit en el Registre de Grups d’Investigació de l’UJI. Haurà d’incloure contribucions científico-tècniques i aportacions a la societat, relació de projectes nacionals d'I+D+i, la capacitat formativa pre i post-doctoral de l’equip d’investigació, així com aquelles activitats o programes formatius que es desenvolupen en el seu si. Es recomana l’utilització del model disponible per a aquesta actuació en la pàgina web de l’Agència Estatal d’Investigació, emplenant-se preferentment en anglès. (Consulteu l'article 13 per a la relació completa)
- Còpia del títol de doctor/a o certificació acadèmica, on figure indicació expressa de la data d’obtenció del grau de doctor/a, només en el cas de que la personal participant haja obtingut el títol de doctor/a en una universitat estrangera.
L’emplenament i presentació telemàtica de la sol·licitud cal realitzar-la obligatòriament a través dels mitjans electrònics habilitats en la seu electrònica de l'AEI. La personal investigadora validarà i enviarà telemàticament. Seguidament signarà bé mitjançant un sistema de firma electrònica avançada o bé de manera manuscrita els documents que genera automàticament l’aplicació i els lliurarà físicament en l’OCIT o en format pdf en l’adreça hcerda@uji.es.
Una vegada presentat a l’OCIT el formulari firmat per cada persona participant, l’OCIT s’encarregarà de la presentació final de la sol·licitud completa amb tota la relació de investigadors/es candidats/es.
Persona de contacte:
Hugo Cerdà
hcerda@uji.es
Ext. 7487