Convocatòria d'ajudes per al foment de la cultura de la innovació pública 2025 - FECYT

Dades de la convocatòria 

 

Entitat convocant:

Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia

 

Nom de l'actuació:

Convocatòria del procediment de concessió d'ajudes, en règim de concurrència competitiva, per al foment de la cultura de la innovació pública 2025.

Objectiu:

L'objectiu específic és impulsar la innovació en les administracions públiques a través de l'ús d'evidències científiques en el procés de formulació de polítiques públiques i de la promoció d'activitats de transferència de coneixement i assessorament científic entre les administracions públiques i la comunitat científica. Així, amb aquest finançament es podrà contribuir a:

  • Incrementar la cultura de la innovació en les administracions públiques i la participació de la comunitat científica en la innovació pública.
  • Facilitar la innovació en el procés de formulació de polítiques públiques mitjançant l'ús d'evidències científiques per a millorar el disseny de les polítiques i augmentar la confiança de la ciutadania en la gestió pública.
  • Impulsar les aliances entre les administracions públiques i la comunitat científica, afavorint la transferència de coneixement i l'assessorament científic entre ambdós sectors, amb la finalitat de millorar les polítiques públiques.

Documentació:

Web de la convocatòria:

https://convocatoriaip.fecyt.es/
https://www.gestion.convocatoriaip.fecyt.es/Publico/Bases/Bases.aspx

Terminis:

El termini s'iniciarà el 1 de juliol de 2025 i finalitzarà el 15 de setembre de 2025 a les 12h, sent aquesta última la data límit per a presentar les sol·licituds a l'OCIT per a la seua tramitació posterior amb garanties.

L'OCIT es responsabilitzarà de recollir la firma del vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica i trametre totes aquelles sol·licituds presentades en l'OCIT en el termini establert.

Actuacions:

La convocatòria finança dos tipus d'actuacions:

  • Categoria A: Projectes d'innovació pública en la formulació de polítiques orientades a obtenir noves evidències per millorar-ne el disseny. 
    • Estudis pilot de polítiques públiques, la finalitat dels quals pot anar dirigida indistintament a: 
      • Provar en un pilot a petita escala la implementació d'un instrument (organitzatiu, regulador, financer o basat en la informació) de política pública i avaluar-ne la viabilitat i l'acceptació dels beneficiaris. L'evidència es pot obtindre, per exemple, amb mètodes observacionals.
      • Avaluar en un pilot a petita escala si un instrument assoleix els resultats esperats. L'evidència es pot obtindre, per exemple, amb mètodes experimentals en un entorn controlat. 
    • Altres projectes orientats a millorar el disseny d'una política pública. La finalitat del projecte ha de ser actualitzar el diagnòstic del context de la política pública i/o revisar la planificació i la lògica de la intervenció, els objectius i la selecció d'instruments de la política pública. L'evidència pot obtenir-se mitjançant, per exemple, l'explotació i l'anàlisi de dades, exercicis de prospectiva o d'avaluació tecnològica.
  • Categoria B: Projectes encaminats a incrementar la cultura de la innovació de les administracions públiques mitjançant programes i activitats de transferència de coneixement i d'assessorament científic entre la comunitat científica i les administracions públiques. Aquests programes o activitats han de fomentar la cocreació d'espais de trobada entre la comunitat científica i les administracions públiques, amb la finalitat de posar a la disposició de les administracions públiques una evidència científica comprensible, organitzada, fiable i accessible que millore el disseny o l'execució d'una política pública. Els programes o activitats també poden ajudar al desenvolupament de competències professionals en les administracions públiques i/o en la comunitat científica, i a la sensibilització del paper de l'evidència científica en les polítiques públiques.

El responsable dels projectes de la categoria A ha de tenir el títol de doctor.

Característiques comunes:

És requisit imprescindible que la sol·licitud incloga una carta de l'Administració Pública responsable de la política pública el disseny de la qual es preten millorar (categoria A) o participant en el programa o activitat d'assessorament científic (categoria B), per la qual es compromet a col·laborar en el projecte.

Les ajudes finançaran fins un 90% del pressupost total presentat en la sol·licitud amb un límit màxim de:

  • 100.000 euros en la categoria A.
  • 25.000 euros en la categoria B.

El període màxim d'execució de l'activitat serà de 24 mesos des de la data de concessió.

Els ajuts cobreixen, entre altres, conceptes com:

  • Costos de personal contractat específicament per al projecte. S'admet qualsevol tipologia de contracte. Per al càlcul dels costos de personal de nova contractació podeu emprar el següent simulador: https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23964 
  • Despeses de viatges i dietes.
  • Adquisició de material i subministraments.
  • Consultoria, assessorament, recollida de dades, preparació d'accions formatives, avaluació del projecte, difusió i publicitat.
  • Lloguer de sales, organització de conferències, esdeveniments…
  • Subcontractació
  • Informe auditoria 1.200 euros

No es financen els costos indirectes.

Forma de presentació de sol·licituds:

La sol·licitud ha d'elaborar-se via electrònica a través de www.gestion.convocatoriaip.fecyt.es i requerirà registre previ.

Un cop finalitzat l'emplenament de la sol·licitud, la persona investigadora principal l'elevarà a definitiva i avisarà d'aquest fet a l'adreça hcerda@uji.es adjuntat sol·licitud i memòria. Tot això s'haurà d'haver fet com a molt tard el 15 de setembre de 2025.

L'OCIT s'encarregarà del tràmit de signatura institucional i presentació definitiva en els terminis finals fixats per la FECYT.


Dades de l'entitat:
Nom de l'entitat: Universitat Jaume I de Castelló     Acrònim: UJI
CIF de l'entitat: Q-6250003-H
Nom del representant legal de l'entitat: David Cabedo Semper
Càrrec: Vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica
Domicili de l'entitat: Avinguda Vicent Sos Baynat, s/n  C.P. 12006
Localitat: Castelló de la Plana
Telèfon de l'entitat: 964387480 E-mail: ocit@uji.es