Convocatòria 2024 de Projectes de Col·laboració Público-Privada

Dades de la Convocatòria

 

Entitat convocant:

Agència Estatal d'Investigació

 

Nom de l’actuació:

Ordre per la qual s'aprova la convocatòria de tramitació anticipada, corresponent a l'any 2024, d'ajudes a projectes de col·laboració públic-privada, del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2024-2027.

 

Objectiu:

Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria tenen com a finalitat avançar en la incorporació de coneixements i resultats cientificotècnics que permeten la validació i el desenvolupament precompetitiu de noves tecnologies, productes i serveis, creant el context adequat que estimule la generació d'una massa crítica a I+D+i de caràcter interdisciplinari per a la seua aplicació, transferència, cerca de solucions i generació de resultats tant en les trajectòries tecnològiques i d'innovació de les empreses com en el mercat. Així mateix, amb aquests projectes es vol mobilitzar inversió privada, generar ocupació i millorar la balança tecnològica del país, així com reforçar la capacitat de lideratge internacional del Sistema Espanyol de Ciència Tecnologia i Innovació i dels seus agents, contribuint a millorar la competitivitat del teixit empresarial.

 

Documentació:

 

Web:

Des d’ací es pot accedir al lloc web on es publica la convocatòria i la resta de documents associats al procediment.

 

Terminis:

El termini per a presentar la sol·licitud comença el 15 de gener i finalitza el 5 de febrer de 2025 a les 14h.

IMPORTANT: Aquest és el termini oficial de la convocatòria, però les persones interessades en tramitar una sol·licitud des de l'UJI hauran d'escriure, amb antelació, un correu electrònic a l’adreça lagea@uji.es per tal de tramitar la proposta. 

Com a màxim, el 3 de febrer l’OCIT ha de tindre tota la documentació necessària per poder presentar la sol·licitud.

 

Característiques de les ajudes:

Es finançaran projectes de desenvolupament experimental en col·laboració efectiva entre diferents entitats beneficiàries en les prioritats temàtiques definides en l'Annex III.

Són projectes executats per un consorci o agrupació d'entitats beneficiàries, entre les quals una funciona com a Coordinadora del projecte, i on cada entitat rep finançament de manera independent. En aquest sentit, es busca la interdisciplinarietat. Les característiques que ha de tindre el consorci són:
  • Participació mínima de 2 entitats.
  • Ha d'haver al menys un organisme d'investigació públic o privat i una empresa.
  • El pressupost mínim del projecte serà de 400.000 €. S'executarà en un únic període de temps, sense anualitats. Així, el pressupost es farà en un bloc únic que abastarà tota la durada del projecte, i, en cas de concedir-se, s'executarà també sense limitacions entre anualitats pel que fa a la despesa. 
  • La participació mínima de cada membre del consorci ha de ser el 10% del pressupost del projecte.
  • La suma dels percentatges de participació empresarial haurà de ser, al menys, del 51% del pressupost total presentat
  • Cap entitat pot acaparar per si sola més del 70% del pressupost.
  • Tots els projectes tindran una durada fixa de 3 anys i començaran en 2025. La data d'inici serà la que s'indique en la sol·licitud i, en qualsevol cas, la data haurà de ser posterior a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La data d'inici mai podrà ser anterior a la de presentació de la sol·licitud, per tal de respectar l'efecte incentivador de l'ajuda.
  • El representant de l'agrupació haurà de ser una empresa. Tanmateix, es podrà nomenar com a coordinadora tècnica del projecte a una altra de les entitats participants, reflectint les tasques que se li encomanen en la declaració de conformitat de participació.
  • La UNIVERSITAT JAUME I exigirà la signatura d'un Acord de Consorci que regule les relacions entre els membres de l'agrupació. Sense la signatura d'aquest acord, la Universitat Jaume I podrà desistir de la sol·licitud en qualsevol punt en la que aquesta es trobe. Es recomana gestionar i acordar entre les parts el document abans d’enviar la sol·licitud.

 

Despeses subvencionables:

Consulteu l'article 9 per a més detall.

PERSONAL: Es finança la nova contractació (personal investigador, tècnic i auxiliar dedicat al projecte sempre que siga dels grups de cotització 1, 2 i 3), però no els costos de personal propi de l'entitat a excepció de despeses derivades de contractes formalitzats a l’empara de l’article 23.bis de la Llei 14/2011. No obstant, ATENCIÓ, perquè sí que caldrà incloure en el pressupost el cost del personal propi, que sí computa en relació als requisits de quantia i participació. Per a conèixer el cost/hora, els participants poder consultar en IGLU Kalendas - Consulta de dades personals d'investigació. A qui no li aparega el cost/hora pot demanar-lo escrivint un correu a kalendas@uji.es. Per al personal contractat, el cost/hora màxim és de 50 €

Costos d'adquisició, lloguer, arrendament financer («lísing»), manteniment, reparació i amortització d'actius materials, com a instrumental, equipament cientificotècnic i informàtic i altres elements necessaris per a l'actuació. 

FUNGIBLE: No es finançarà el material d'oficina ni els consumibles informàtics

INFORME D'AUDITORIA: S'ha de pressupostar en aquesta partida 2.500€.

ALTRES DESPESES:  
   -Patents
   -Contractes i assistències tècniques. El cost de consultoria per a preparar la proposta no és elegible.
   -Viatges.

SUBCONTRACTACIÓ: Només per a activitats que estiguen dins del projecte però no puguen ser executades per l'entitat beneficiària per sí mateixa (ho haurà d'argumentar en la memòria). Màxim el 50% del pressupost de l'entitat. No es pot subcontractar als altres membres de l'agrupació ni a membres de l'agrupació empresarial.

COSTOS INDIRECTES: Calculats com el 25% dels costos directes del projecte. Aquesta partida es OBLIGATÒRIA i s'ha de consignar pel màxim permès.

No son despeses subvencionablesDispositius i llicències informàtiques d’us genèric; despeses de difusió de resultats; assistència a congressos/jornades; despeses derivades de publicacions; subscripcions a publicacions o revistes científiques; estudis de mercat o viabilitat; despeses d’adquisició; manteniment o estudis de patents; despeses de sol·licitud de patents generades pel projecte per part de grans empreses.

 

Forma de presentació de sol·licituds:

Les sol·licituds es presentaran directament des de l'OCIT prèvia revisió i vistiplau de la persona responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic amb la firma del representant legal. 

 

Documentació a aportar amb la sol·licitud (data màxima 3 de febrer):

 

  • Títol, acrònim i durada de l'actuació coordinada.
  • Descripció de les activitats principals i del pressupost detallat del projecte a realitzar per l'agrupació AEI.
  • Identificació de l’àrea temàtica i la prioritat temàtica de l'actuació coordinada, la relació de la qual figura a l'annex II i III, en què serà avaluada la sol·licitud.
  • Resum, en espanyol i en anglès, de l'actuació coordinada. Aquesta informació es pot fer pública, atenent el principi de transparència de la gestió de les subvencions públiques, en el cas que el projecte sigui finançat.
  • Dades identificatives de les entitats del consorci.
  • Memòria tècnica del projecte. És un document únic. Màx 40 pàgines amb el contingut descrit en l'annex V. La memòria tècnica es presentarà obligatòriament en castellà.
  • Acord de consorci signat per totes les entitats. Podeu sol·licitar un model d'acord enviant un correu electrònic a lagea@uji.es

 

 

Documents d'ajuda: