L'OCIT es responsabilitzarà de recollir la firma del vicerector i trametre totes aquelles sol·licituds presentades a l'OCIT en el termini establert.
Subprogrames:
Aquesta actuació s'articula en base a quatre subprogrames:
- Subprograma de recursos humans dedicats a activitats d'I+D+i.
- Subprograma per a la consolidació i l'enfortiment de projectes i grups d'I+D+i
- Subprograma d'internacionalització de la investigació i de la divulgació de la ciència.
- Subprograma per a la promoció i la dinamització dels parcs científics.
Subprograma de Recursos Humans:
Modalitats d'ajudes:
Subprograma per a la consolidació i enfortiment de projectes i grups:
Modalitats d'ajudes:
Subprograma d'internacionalització de la investigació i de la divulgació de la ciència:
Modalitats d'ajudes:
Informació important:
- Per a cadascuna de les anteriors convocatòries només s'admetrà una sol·licitud per persona investigadora.
- Addicionalment, una mateixa persona investigadora NO PODRÀ formar part de més d'un grup d'investigació dels que sol·liciten ajuda a qualsevol dels annexos 9, 10 i 11.
- En l'annex 10 (Consolidats) i annex 11 (Prometeo) la convocatòria permet la designació de dos IPs, però ambdós hauran d'estar vinculats/ades a la Universitat Jaume I. No es permeten sol·licituds amb co-IPs pertanyents a entitats diferents. Al menys un dels IPs haurà de tindre una vinculació que comprenga tot el període de duració del projecte.
- Pel que fa al compliment del requisit de vinculació en annex IX (Emergents), annex X (Consolidats) i annex XI (Prometeo), s'estableixen les següents normes:
- 1-El/la IP1 ha de tindre vinculació durant tota la durada del projecte demostrable mitjançant una relació funcionarial o contracte laboral en vigor, no essent vàlid cap compromís de manteniment de la vinculació a futur per part de l'entitat.
- 2-El IP2 i la resta de l'equip d'investigació hauran de tindre garantida la vinculació, bé per un contracte en vigor o relació funcionarial, o bé per un compromís de manteniment de vinculació en els casos en els quals la durada del contracte siga menor que la durada del projecte. Per a determinar el compliment d'aquest requisit, i per tant, la capacitat de participar en una proposta en els annexos esmentats, seran d'aplicació les regles de participació emprades en els projectes del Pla Estatal d'I+D+i fixades en la Instrucció del Vicerectorat d’Investigació. Les disposicions d'aquesta Instrucció també seran d'aplicació a l'hora d'obtindre l'autorització del Vicerectorat d'Investigació per a participar en propostes presentades a través d'altres institucions.
- El professorat substitut NO podrà formar part de l'equip d'investigació de les ajudes a grups.
- MOLT IMPORTANT: Us recordem que tant en l'annex IX (Grups Emergents) com en l'annex X (Grups Consolidats) els criteris de valoració se centren exclusivament en avaluar la qualitat del grup d'investigació (rellevància del/la IP, trajectòria investigadora de la resta de membres, i coherència en la composició del grup), deixant de costat la valoració del projecte que es presenta. En el cas de l'annex XI (Programa Prometeo) també és major la rellevància de la valoració del grup, tot i que, en aquest cas, el projecte encara és objecte d'avaluació. En qualsevol cas, recomanem centrar els esforços en preparar adequadament la documentació relativa al grup: CVs de la persona investigadora principal i de la resta de membres i els mèrits i potencialitats del grup com a conjunt, per tal de maximitzar les possibilitats d'èxit.
- Al IGLU (IGLU > Investigació > Personal > Certificats OCIT) cada usuari o usuària es podrà descarregar un certificat automàticament (sense haver de demanar-lo a l'OCIT) que permetrà acreditar l'activitat investigadora (trams d'investigació + projectes) en sol·licituds de projectes per a grups Consolidats i del Programa Prometeo. El certificat s'anomena "Sexennis i projectes per a ajudes Conselleria" i té validesa com a Certificat del responsable en matèria d'investigació de l'entitat beneficiària en què conste el reconeixement o l'avaluació positiva dels trams de l'activitat investigadora, els projectes d'I+D+i finalitzats com a investigador/a principal dins del Pla Estatal o del Programa marc de la Unió Europea o el projecte finançat per l'ERC, en què s'indique la referència de cada projecte i la data d'inici i finalització d'aquests, tal i com demana cadascuna de les convocatòries.
- NOVETAT!: En l'annex 10 (Consolidats) i annex 11 (Prometeo) ja no s'admet el càlcul d l'Impacte Normalitzat com a requisit alternatiu al de mitjana de trams d'investigació o sexennis. L'alternativa als trams d'investigació serà ara haver finalitzat com a IP un mínim de projectes d'I+D+i d'una druació mínima de dos anys del Pla estatal d'I+D+i o del Programa marc de la Unió Europea.
- NOVETAT!: En aquesta edició, l'únic format vàlid del Currículum vitae serà el de la FECYT, el CVN. Només s'admetrà un format diferent per al personal investigador que pertany a institucions estrangeres.
- En sol·licituds a grups d'investigació, el personal investigador que no pertanya a l'UJI haurà d'aportar a l'OCIT un document signat pel representant legal de la seua institució en el qual es certifique el següent:
- Menció a la convocatòria, el títol del projecte i el/la IP.
- Que autoritza expressament a la persona a participar.
- Que certifica la vinculació a l'entitat.
Aquesta autorització s'aportarà a l'OCIT juntament amb la resta de la sol·licitud i serà requisit indispensable per a que el vicerector corresponent puga posar la seua firma en la sol·licitud. Per aquest motiu, es recomana que es demanen les autoritzacions d'externs el més prompte possible.
IMPORTANT: El personal que estiga habilitat per a participar en una sol·licitat presentada per una entitat diferent a la Universitat Jaume I podrà sol·licitar la concessió de la corresponent autorització mitjançant el següent procediment electrònic. Trobareu un imprès específic per a aquesta convocatòria.
CALCUL DE DESPESES DE PERSONAL: Per a les despeses de PERSONAL, podeu obtindre autònomament els càlculs dels costos de contractes laborals mitjançant el següent simulador: https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji23964
Els tipus de contractes admesos en cada convocatòria de grups són:
Annex 9 EMERGENTS
Annex 10 CONSOLIDATS
- IDS21 Investigador doctor sènior
- IDJ22 Investigador doctor júnior
- PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
- PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic
Annex 11 PROMETEO
- PRE11 Predoctoral
- IDS21 Investigador doctor sènior
- IDJ22 Investigador doctor júnior
- PTS23 Personal tècnic o gestor de suport superior
- PTB24 Personal tècnic o gestor de suport bàsic
NOVETAT!: En en annex IX (Emergents), annex X (Consolidats) i annex XI (Prometeo) la data d'inici dels projectes serà l'1 de setembre de 2025. Així, per a la primera anualitat (2025) es podrà sol·licitar com a màxim fins al 50% de la quantitat màxima anual en cada annex.
- Pel que fa a l'Annex 7 AEST, atès que per a la tramitació d'aquests ajuts és necessària la signatura d'un conveni entre l'empresa i l'UJI, us preguem que sol·liciteu en estades_id@uji.es el model de conveni i l'imprès d'autorització del departament. Com el termini de presentació acaba el 19 de desembre, el conveni signat per l'empresa hauria d'estar en l'OCIT l'16 de desembre.
- Per als annexos 3 i 4, amb caràcter previ a la tramitació definitiva de la sol·licitud, la persona interessades haurà d'enviar a mgil@uji.es i igimenez@uji.es de l'OCIT el document corresponent al certificat de compliment de requisits de la persona sol·licitant i de la persona que proposa degudament emplenat en la seua totalitat (les dades del representant legal les podeu consultar en aquest mateix Flaix). L'OCIT s'encarregarà de recollir la firma del representant legal i retornar als interessats/ades els documents per a que puguen finalitzar la tramitació.
Forma de presentació de sol·licituds:
1.-Preparació de la sol·licitud pel personal investigador:
Les sol·licituds s'adequaran als models normalitzats i s'emplenaran utilitzant els mitjans telemàtics que faciliten els servidors d'informació de la Conselleria. Dins de cada modalitat d'ajuda cal entrar a l'enllaç "Accés al tràmit" i "Tramitar". Caldrà emplenar el formulari de sol·licitud i pujar en format PDF els documents que l'acompanyen. Per a emplenar la sol·licitud serà necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica.
2.-Presentació de la sol·licitud a l'OCIT:
Les sol·licituds hauran de comptar, excepte que en el corresponent annex de la convocatòria s'establisca una altra cosa, amb la signatura de qui tinga la representació legal de l'entitat en matèria d'investigació, en el nostre cas, del vicerector d'Investigació o el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica A tal efecte, les persones sol·licitants hauran d'enviar per correu electrònic a l'adreça del responsable de l'OCIT designat com a contacte per a cada annex les pàgines preceptives resultants de l'ús dels mitjans telemàtics (sol·licitud), juntament amb la documentació requerida en cada acció, sempre en el termini indicat. El que caldrà aportar a l'OCIT és el següent:
- Imprès de sol·licitud signat electrònica (justificant de tramesa).
- Documentació associada: una única copia de la memòria científico-tècnica, declaracions responsables, autoritzacions per a investigadors que no siguen de l'UJI, historials de grup, etc. En annexos 1, 3, 4, 9, 10 i 11 no serà necessari aportar còpia dels CVs.
3.-Obtenció de la signatura del representant legal de l'entitat:
L'OCIT es responsabilitzarà de recollir la firma del vicerector i trametre totes aquelles sol·licituds presentades en l'OCIT en el termini establert.
Dades de l'entitat:
Nom de l'entitat: Universitat Jaume I de Castelló Acrònim: UJI
CIF de l'entitat: Q-6250003-H
Domicili de l'entitat: Avinguda Vicent Sos Baynat, s/n C.P. 12006.
Localitat: Castelló de la Plana
Telèfon de l'entitat: 964387480 E-mail: ocit@uji.es
REPRESENTANTS LEGALS
Per als annexos I, II, III , IV, VIII, IX, X, XI, XII i XIII
Nom del representant legal de l'entitat: Jesús Lancis Sáez
Càrrec: Vicerector d'Investigació
Per als annexos VI, VII
Nom del representant legal de l'entitat: David Cabedo Semper
Càrrec: Vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica
Consultes i personal de suport:
Per a l'enviament de les vostres sol·licituds, així com per a resoldre qualsevol dubte sobre la convocatòria i els diferents annexos, podeu dirigir-vos a les persones que indiquem a continuació:
Maribel Gil (mgil@uji.es; ext. 7486) i Isabel Giménez (igimenez@uji.es; ext. 7602) - Annexos 1, 2, 3, i 4.
Hugo Cerdà (hcerda@uji.es; ext 7487) Annexos 9, 10 i 11.
Miquel Andreu (miandreu@uji.es; ext 9486) Annexos 6 i 13
Almudena Robert (robert@uji.es; ext. 7483) - Annex 7
David Rovira (frovira@uji.es; ext. 7668) - Annex 8
Cristina Villarroya (cvilla@uji.es; ext. 7489) - Annex 12