Ajudes a projectes d'Intel·ligència Artificial i Espai de Dades en col·laboració

Dades de la Convocatòria

 

Entitat convocant:

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

 

Nom de l’actuació:

RESOLUCIÓ de 14 de novembre de 2024, per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria de les ajudes per a projectes de desenrotllament experimental en l'àrea de la intel·ligència artificial i per a l'impuls al desenrotllament d'espais de dades sectorials, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea –NextGenerationEU


Objectiu:

Projectes de desenvolupament experimental en l'àrea de la intel·ligència artificial i dels espais de dades sectorials. Es convoquen ajudes per a les següents línies d’actuació:
Línia d'actuació 1: Projectes de desenvolupament experimental en matèria d'intel·ligència artificial, per a la transformació digital de la societat i l'economia.
Línia d'actuació 2: Projectes de desenvolupament experimental per a l'impuls d'espais de dades sectorials i interoperables d'alt valor en la Comunitat Valenciana, alineats amb l'Estratègia Europea de Dades. Estos projectes es desenvoluparan prioritàriament per als sectors de la mobilitat sostenible i el vehicle autònom i connectat, i subsidiàriament per a altres sectors estratègics, entre ells, el sector salut i el de la Indústria 4.0.

La universitat només pot participar en col·laboració, no de manera individual.

El període d'execució dels projectes pot començar després de la presentació de la sol·licitud i finalitza, si la resolució de concessió no indica una altra data:
31 de desembre de 2025, si és línia d’actuació 1
31 de març de 2026, si és línia d’actuació 2
 
IMPORTANT. Sessió online informativa

5 de desembre a les 9:30 h

Registre: https://bit.ly/webinar_GVA_IADatos

Programa
9:30 h Benvinguda
9:35 h Bases de la convocatòria i aspectes claus
Miguel Sánchez, Cap de Servici de Transformació Digital i Xarxes, de la Direcció General d'Innovació de la GVA.
10:10 h Possibilitats de col·laboració per a la formació de consorcis.
Pilar Durá. Xarxa d'Universitats Valencianes per al foment de la Investigació, el Desenrotllament i la Innovació (RUVID)
10:20 h Precs i preguntes

 

Documentació:

 

Terminis:

L'OCIT li proveirà de documentació administrativa necessària i la persona investigadora responsable podrà acabar de presentar la sol·licitud fins el 21 de gener.

Per tal de controlar el procés de sol·licitud i poder gestionar la documentació per part de l’OCIT, les persones interessades en presentar una proposta a aquesta convocatòria han d’informar d'aquesta intenció abans de divendres 10 de gener de 2025 escrivint a lagea@uji.es

 

Línies d'actuació:

Aquesta convocatòria té dos línies d’actuació:
Línia d'actuació 1: projectes de desenvolupament experimental. L'objectiu d'estos projectes de desenvolupament experimental és impulsar l'adopció innovadora de les tecnologies d'intel·ligència artificial pel teixit productiu de la Comunitat Valenciana, per a incrementar la seua productivitat i així aconseguir una indústria més competitiva i sostenible, en línia amb el que s'establix per l'Estratègia d'Intel·ligència Artificial de la Comunitat Valenciana.
Els projectes de desenvolupament tecnològic a finançar han de tindre un TRL 6-7.
 
Línia d’actuació 2: projectes de desenvolupament experimental per a l'impuls d'espais de dades sectorials i interoperables d'alt valor en la Comunitat Valenciana, que consistiran en la implementació de casos d'ús, entenent estos com l'aplicació de les tecnologies de compartició i explotació de dades per a la consecució d'un objectiu de negoci en l'ecosistema d'un espai de dades.
Per a la implementació d'estos casos d'ús es podran crear les plataformes tecnològiques d'espais de dades que els donen suport o utilitzar unes altres ja creades (veure annex I i II). Estes actuacions es desenvolupament prioritàriament per als sectors de la mobilitat sostenible i el vehicle autònom i connectat, i subsidiàriament per a altres sectors estratègics, entre ells, el sector salut i el de la Indústria 4.0.

 

Característiques comunes:

Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte. Els projectes es podran executar una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.
Mínim dos entitats no vinculades entre sí. Almenys ha de participar una empresa privada.
El pressupost total, sumant la participació de tots els socis, per a projectes en cooperació haurà de ser com a mínim de dos-cents mil (200.000) euros.
La participació en el consorci ha de ser equilibrada, de manera que cap entitat participant contribuïsca amb menys del 20% ni supere el 70% del pressupost subvencionable del projecte.
L'aportació de fons propis per part de les entitats privades respecte al pressupost total del projecte no pot ser inferior al 25%.

 

Despeses elegibles:

  • Personal: investigadors, tècnics i altre personal auxiliar, en la mesura en què estiguen dedicats al projecte. No es finança el cost del personal propi.
  • Costos d’instrumental i material.
  • Costos d’edificis i terrenys.
  • Costos d'investigació contractual, coneixements i patents adquirits o obtinguts per llicència de fonts externes en condicions de plena competència, així com els costos de consultoria i servicis equivalents destinats de manera exclusiva al projecte.
  • Material fungible.
  • Subcontractacions, sempre que no es supere el 50% de l’import total de l’activitat subvencionada. Veure condicions a les bases (base 10).

No es finançaran despeses pressupostàries ordinàries i recurrents. Tots les despeses hauran de respondre de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat finançada.

És important revisar les condicions específiques vinculades al principi DNSH (base 9).

 

Aspectes importants:

Aquestes són algunes consideracions importants que hauríeu de tenir en compte a l'hora de preparar la vostra proposta:
El pressupost ha d’incloure obligatòriament un 15% de costos indirectes.
Les entitats beneficiàries hauran de donar publicitat a les ajudes en els contractes laborals i de serveis, la seua pàgina web, publicacions, ponències, equips, material inventariable i activitats de difusió dels resultats del projecte segons es detalla a la base 32.
El pressupost ha d'incloure obligatòriament la partida per a cobrir l'Informe d'Auditoria.

 

Forma de presentació de sol·licituds:

Les sol·licituds a les diferents modalitats les presentarà directament el responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic i és obligatòria la seua presentació en línia davant de la seu electrònica de la Generalitat, en el marc d'un tràmit telemàtic a través dels mitjans disponibles en la següent pàgina web https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=96650#presentacion, amb signatura i registre electrònic.

IMPORTANT: Aquesta modalitat de presentació, que és l'única, requereix disposar prèviament d'un Certificat Digital, que haurà d'estar correctament instal·lat en l'ordinador des del qual es pujarà la sol·licitud.

Abans de tramitar la sol·licitud i la resta de documents requerits, caldrà demanar a l'OCIT els documents de tipus administratiu que hauran d'acompanyar la memòria. Per a fer-ho possible haureu d'enviar a l'adreça lagea@uji.es la memòria i el pressupost que composen la sol·licitud una vegada complimentats en la seua totalitat fins al 15 de gener de 2025. Una vegada revisada la documentació, se vos proveirà dels documents i dades necessàries  per a que pugau completar la tramitació de l'ajut.

RECORDEU:  Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut registrades en la seu electrònica de la Generalitat fins el 21 de gener de 2025.

Dades de l'entitat
Nom de l'entitat: Universitat Jaume I de Castelló     Acrònim: UJI
CIF de l'entitat: Q-6250003-H
Nom del representant legal de l'entitat: David Cabedo Semper
Càrrec: Vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica
Domicili de l'entitat: Avinguda Vicent Sos Baynat, s/n  C.P. 12006
Localitat: Castelló de la Plana
Telèfon de l'entitat: 964387480   Fax: 964387625   e-mail: ocit@uji.es

 

Consultes i personal de suport:

Laura Agea
Extensió: 7367
E-mail: lagea@uji.es