Convocatòria 2021 de Projectes de Col·laboració Público-Privada

Termini: 9 de febrer de 2022

Dades de la convocatòria

Entitat convocant: Agència Estatal d'Investigació

Nom de l’actuació: Ordre CIN/1502/2021, de 27 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió d'ajudes públiques a projectes de col·laboració publico-privada, del Programa Estatal per a Impulsar la Investigació Cientificotècnica i la seua Transferència, del Pla Estatal d'Investigació Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i per la qual s'aprova la convocatòria de tramitació anticipada corresponent a l'any 2021

Objectiu:    

Les ajudes tenen com a finalitat avançar en la incorporació de coneixements i resultats cientificotècnics que permeten la validació i el desenvolupament precompetitiu de noves tecnològiques, productes i serveis, creant el context adequat que estimule la generació d'una massa crítica en R+D+i de caràcter interdisciplinar per a la seua aplicació, transferència, recerca de solucions i generació de resultats tant en les trajectòries tecnològiques i d'innovació de les empreses com en el mercat.

Les ajudes contemplades en aquesta ordre tenen com a finalitat facilitar la transferència de coneixement mitjançant actuacions que eliminen les barreres existents entre els diferents actors en els àmbits públic i privat i incrementen les capacitats de divulgació i comunicació de la I+D+ia la societat contribuint al compliment de lobjectiu específic 5 (OE5) del Pla Estatal de Recerca Científica, Tècnica i dInnovació per al període 2021-2023. Mitjançant aquests ajuts es pretén propiciar un entorn que afavoreixi el desenvolupament de resultats científics cap a nivells avançats de maduresa tecnològica a través de canals de transferència entre recerca científica, desenvolupament tecnològic i innovació empresarial on operacionalment s'augmente el nombre de sol·licituds de patents o models d‟utilitat, el nombre d‟empreses que cooperen amb centres de recerca i el nombre d‟empreses spin-off creades.

Documentació:

Web: Des d’ací es pot accedir al lloc web on es publica la convocatòria i la resta de documents associats al procediment.

Terminis: El termini per a presentar la sol·licitud comença el 19 de gener i finalitza el 9 de febrer de 2022 IMPORTANT: Aquest és el termini oficial de la convocatòria, però les persones interessades en tramitar una sol·licitud des de l'UJI hauran d'escriure un correu electrònica a hcerda@uji.es per tal de concertar una cita durant els dies previs per a poder tramitar la proposta en les dependències de l'OCIT.

Característiques dels projectes:

Es tracta de la continuació de l'antiga convocatòria RETOS-COLABORACIÓN, i es finançaran projectes de desenvolupament experimental en col·laboració efectiva entre diferents entitats beneficiàries en les prioritats temàtiques definides en l'Annex I.

Són projectes executats per un consorci o agrupació d'entitats beneficiàries, entre les quals una funciona com a Coordinadora del projecte, i on cada entitat rep finançament de manera independent. En aquest sentit, es busca la interdisciplinarietat. Les característiques que ha de tindre el consorci són:
  • Ha d'haver al menys un organisme d'investigació públic o privat i una empresa.
  • La participació mínima de cada membre del consorci ha de ser el 10% del pressupost del projecte.
  • La suma dels percentatges de participació empresarial haurà de ser, al menys, del 51% del pressupost total presentat, sense que cap empresa puga acaparar per si sola més del 70% del pressupost. Si la participació empresarial és major d'eixe percentatge, caldrà que hi participen dues empreses.
  • El representant de l'agrupació haurà de ser una empresa. Tanmateix, es podrà nomenar com a coordinadora tècnica del projecte a una altra de les entitats participants, reflectint les tasques que se li encomanen en la declaració de conformitat de participació.
  • La UNIVERSITAT JAUME I exigirà la signatura d'un Acord de Consorci que regule les relacions entre els membres de l'agrupació. Sense la signatura d'aquest acord, la Universitat Jaume I podrà desistir de la sol·licitud en qualsevol punt en la que aquesta es trobe.
El pressupost mínim del projecte serà de 400.000 €. S'executarà en un únic període de temps, sense anualitats. Així, el pressupost es farà en un bloc únic que abastarà tota la durada del projecte, i, en cas de concedir-se, s'executarà també sense limitacions entre anualitats pel que fa a la despesa.

Tots els projectes tindran una durada fixa de 3 anys. No s'admetran projectes de menor durada. La data d'inici serà la que s'indique en la sol·licitud i, en qualsevol cas, els projectes hauran de començar en 2022. Ací cal tindre present que la data d'inici mai podrà ser anterior a la de presentació de la sol·licitud, per tal de respectar l'efecte incentivador de l'ajuda.

Despeses subvencionables:

Les Universitats i resta d'organismes d'investigació rebran subvenció, mentre que el finançament per a les empreses serà mitjançant un prèstec. (La convocatòria està dotada amb 150 M€ per a subvencions i 225 M€ per a prèstecs). Cal estar atents perquè les despeses subvencionables per a uns i altres són diferents. Les Universitats (a diferència de les empreses) van a costos marginals i, per tant, els conceptes finançables en el cas de l'UJI són:
  • PERSONAL: Es finança la nova contractació, però no els costos de personal propi de l'entitat. No obstant, ATENCIÓ, perquè sí que caldrà incloure en el pressupost el cost del personal propi. Per a conèixer el cost/hora, els participants poder consultar en IGLU Kalendas - Consulta de dades personals d'investigació. A qui no li aparega el cost/hora pots demanar-lo escrivint un correu a kalendas@uji.es.
  • INVENTARIABLE: Seran finançables els costos d'adquisició d'aparells i equips nous sempre que es dediquen en exclusiva al projecte i la seua vida útil s'esgote durant el periode d'execució del projecte.
  • FUNGIBLE: No es finançarà el material d'oficina ni els consumibles informàtics
  • INFORME D'AUDITORIA: S'ha de pressupostar OBLIGATÒRIAMENT en aquesta partida 3.600€ (1.200 € per any).
  • SUBCONTRACTACIÓ: Només per a activitats que estiguen dins del projecte però no puguen ser executades per l'entitat beneficiària per sí mateixa (ho haurà d'argumentar en la memòria). Màxim el 50% del pressupost de l'entitat. No es pot subcontractar als altres membres del consorci.
  • ALTRES DESPESES: 
    • Patents
    • Contractes i assistències tècniques
    • Viatges.
  • COSTOS INDIRECTES: Calculats com el 18% dels costos de la partida de PERSONAL (incloent el de personal propi). Aquesta partida es OBLIGATÒRIA i s'ha de consignar pel màxim permès. La no inclusió de la partida de costos indirectes impossibilitarà la presentació de la sol·licitud amb la firma del representant legal.
La convocatòria especifica una sèrie de despeses NO FINANÇABLES, com ara l'assistència a congressos, despeses per publicacions o la subscripció a revistes. Per favor, consulteu en l'article 44 de la convocatòria per evitar errors.
 
Principi DNSH
Tots els consorcis hauran de fer OBLIGATÒRIAMENT un anàlisi per a determinar el Principi de No Causació d'un Dany Significatiu "DNSH". Els projectes no podran implicar activitats que directa o indirectament ocasionen un perjudici significatiu al medi ambient. Entre altres coses, açò suposa que els projectes no podran adreçar-se a augmentar l'eficiència dels combustibles fòssils i tecnologies relacionades ni a incrementar l'emissió de gasos d'efecte hivernacle.

Els 6 objectius mediambientals que han de respectar els projectes són:
  • mitigació del canvi climàtic
  • adaptació al canvi climàtic
  • ús sostenible i protecció dels recursos hídrics i marins
  • transició cap a una economia circular
  • prevenció i control de la contaminació
  • protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes.
Tots els projectes (independentment de la seua temàtica) han d'analitzar el principi de DNSH per a cadascun dels 6 objectius mediambientals identificats en l'article 9 del Reglament de Taxonomia. 

Els projectes que no compleixin amb el DNSH seran exclosos.
 
Forma de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es presentaran directament des de l'OCIT en presència de la persona responsable del projecte. La sol·licitud es realitzarà mitjançant un formulari d'emplenament electrònic amb la firma del representant legal. Per aquest motiu, caldrà que el/la IP demane una cita per a tramitar la sol·licitud en l'OCIT els dies 7 o 8 de febrer. Per a demanar cita, caldrà enviar un correu electrònica a l'adreça hcerda@uji.es. Aquestes dates podran variar en funció de les necessitats del coordinador per a tancar la proposta.

Com a mínim dos dies abans de la cita que s'atorgue, caldrà que el/la IP envie a l'adreça hcerda@uji.es tota la documentació que es relaciona a continuació.
 
Documentació a aportar amb la sol·licitud:
  • Descripció de les principals activitats i del pressupost detallat del projecte
  • Resum en castellà del projecte (es podrà fer públic)
  • Memòria tècnica del projecte. És un document únic per a tot el consorci. Màx 40 pàgines amb el contingut descrit en l'annex III. 
  • Acord de consorci signat per totes les entitats. Podeu sol·licitar un model d'acord enviant un correu electrònica a viudez@uji.es
Manuals i documents d'ajuda:

​​​​​​​Persones de contacte:

Per a qualsevol dubte podeu aderçar-vos a:

Hugo Cerdà.
Extensió: 7487
E-mail: hcerda@uji.es