Membres
Direcció |
---|
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
50 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % | |
50 % | |
25 % | |
25 % | |
25 % |
Personal col·laborador | Dedicació al grup |
---|---|
50 % | |
50 % |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Localizar lo queer: una lectura demasiado atenta de Undertale Article
Robert Martínez Carrasco, René Báez Humanes.
MUTATIS MUTANDIS (COLOMBIA); 1 pp. 204-228. (2023). ISSN: 2011-799X
Science dissemination videos as multimodal supporting resources for ESP teaching in higher education Article
Carolina Girón García, Inmaculada Fortanet Gómez.
ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES ; 70 pp. 164-176. (2023). ISSN: 0889-4906
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear Article
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
POZNAN STUDIES IN CONTEMPORARY LINGUISTICS; 1 pp. 43-64. (2023). ISSN: 1897-7499
Exploring Learners’ Backchannel Production in Complaint Sequences Across Proficiency Levels Article
Vicente Beltrán Palanques.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION (EN LINEA); 2 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1308-1470
A multimodal analysis of humour as an engagement strategy in YouTube research dissemination videos Article
Edgar Bernad Mechó, Carolina Girón García.
EUROPEAN JOURNAL OF HUMOUR RESEARCH; 1 pp. 46-66. (2023). ISSN: 2307-700X
Nuria Edo Marzá, Vicente Beltrán Palanques.
CIRCULO DE LINGÜISTICA APLICADA A LA COMUNICACION; 93 pp. 39-52. (2023). ISSN: 1576-4737
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; 5 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Agency, paratextuality, and queer pedagogy: analysing Javier Saez del alamo's translator's notes Article
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; 2 pp. 235-249. (2023). ISSN: 0907-676X
María del Pilar Safont Jordà.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; online pp. --. (2023). ISSN: 1479-0718
Uses and functions of conceptual metaphor in pedagogical meditation discourse Article
Antonio José Silvestre López.
ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA; 38 pp. 47-72. (2022). ISSN: 0212-7636
Inmaculada Fortanet Gómez, Nuria Edo Marzá.
PORTA LINGUARUM : REVISTA INTERNACIONAL DE DIDACTICA DE LAS LENGUAS EXTRANJERAS; 38 pp. 65-81. (2022). ISSN: 1697-7467
Ana Isabel Martínez Hernández, Lucía Bellés Calvera.
LENGUA Y SOCIEDAD; 2 pp. 69-90. (2022). ISSN: 1729-9721
Multilingual pragmatic awareness in collaborative writing (Epub ahead of print) Article
Ignacio Martínez Buffa, María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE AWARENESS; online pp. 1-23. (2022). ISSN: 0965-8416
'In English!' teachers' requests as reactions to learners' translanguaging discourse Article
María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM; 3 pp. 317-333. (2022). ISSN: 0790-8318
Lucía Bellés Calvera, Ana Isabel Martínez Hernández.
LATIN AMERICAN JOURNAL OF CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (eISSN); 1 pp. 1-25. (2022). ISSN: 2322-9721
Future translatorsʼ views on translation theory: a qualitative approach Article
María del Pilar Ordóñez López, Rosa María Agost Canós.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; 2 pp. 158-176. (2022). ISSN: 1750-399X
Isabel García Izquierdo, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
SOCIETIES; 2 pp. 1-11. (2022). ISSN: 2075-4698
Enhancing multimodal communicative competence in ESP: the case of job interviews Article
Inmaculada Fortanet Gómez, Vicente Beltrán Palanques.
MULTIMODAL COMMUNICATION; 1 pp. 17-29. (2022). ISSN: 2230-6587
A multimodal analysis of pair work engagement episodes: Implications for EMI lecturer training Article
Teresa Morell, Vicente Beltrán Palanques, Natalia Norte.
JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES; 58 pp. 1-19. (2022). ISSN: 1475-1585
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; 27 pp. 235-257. (2022). ISSN: 1135-416X
Manuel Rodríguez Peñarroja.
TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY; 1 pp. 62-81. (2022). ISSN: 1642-1027
La traducción automática y la posedición en el ámbito médico Article
Lorena Trujillos-Yébenes, Ana María Muñoz Miquel.
REVISTA TRADUMATICA; 20 pp. 57-76. (2022). ISSN: 1578-7559
Patricia Salazar Campillo.
RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA; 1 pp. 58-73. (2022). ISSN: 1885-9089
Metadiscourse in Informed Consent: Reflections for Improving Writing and Translation Article
Isabel García Izquierdo.
GEMA ONLINE; 4 pp. 161-185. (2022). ISSN: 1675-8021
Effective Teaching Strategies and Behaviors of Legal Translation Lecturers in Spain Article
Robert Martínez Carrasco.
IKALA; 2 pp. 317-330. (2021). ISSN: 0123-3432
María del Pilar Ordóñez López.
BABEL; 2 pp. 163-185. (2021). ISSN: 0521-9744
Manuel Rodríguez Peñarroja.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION; 1 pp. 927-946. (2021). ISSN: 1694-609X
EMI Lecturers’ Training Needs: Towards the Construction of a Measurement Instrument Article
Vicente Beltrán Palanques.
ALICANTE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 34 pp. 63-82. (2021). ISSN: 0214-4808
A mixed-methods study of online learning in the EFL classroom Article
Carolina Girón García, Sorina Boghiu Balaur.
REVISTA DE LINGÜISTICA Y LENGUAS APLICADAS; 16 pp. 95-122. (2021). ISSN: 1886-2438
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
VERBEIA; 5 pp. 26-56. (2021). ISSN: 2444-1333
Review of Extended Conceptual Metaphor Theory, Zoltán Kövecses Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 25 pp. 329-332. (2021). ISSN: 1697-7750
Mercedes Querol-Julián, Vicente Beltrán Palanques.
CALL-EJ; 2 pp. 73-90. (2021). ISSN: 2187-9036
Manuel Bellmunt Serrano.
STUDIA ANGLICA POSNANIENSIA; 56 pp. 293-322. (2021). ISSN: 0081-6272
Nuria Edo Marzá.
LENGUAS MODERNAS (EN LINEA); 57 pp. 93-136. (2021). ISSN: 0719-5443
Ignasi Navarro Ferrando.
ESP TODAY; 1 pp. 150-174. (2021). ISSN: 2334-9050
Entrevista con Javier Sáez del Álamo Altres
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
CADERNOS DE TRADUÇAO; 1 pp. 1-22. (2021). ISSN: 1414-526X
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 1 pp. 75-92. (2021). ISSN: 1578-7044
Nuria Edo Marzá.
REVISTA ESPAÑOLA DE LINGÜISTICA APLICADA (RESLA); 1 pp. 83-118. (2021). ISSN: 0213-2028
An examination of the accreditation process for sworn translators–interpreters in Spain Article
María del Pilar Ordóñez López.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; 6 pp. 900-916. (2021). ISSN: 0907-676X
La traductologie comme espace d'interaction: vieux préjugés, nouveaux défis Article
Rosa María Agost Canós, María del Pilar Ordóñez López.
META; 3 pp. 512-531. (2021). ISSN: 0026-0452
Reseña de Traducción automática. Conceptos clave, procesos de evaluación y técnicas de posedición, María del Mar Sánchez Ramos & Celia Rico Pérez Nota crítica / Ressenya / Recensió
Robert Martínez Carrasco.
HERMES (DINAMARCA); 61 pp. 93-95. (2021). ISSN: 0904-1699
Book review Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education, Sánchez-Pérez, María del Mar Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Beltrán Palanques.
ALICANTE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 34 pp. 225-228. (2021). ISSN: 0214-4808
Bridging the gap between multimodality and pragmatics: Towards multimodal pragmatics Article
Vicente Beltrán Palanques.
ELT RESEARCH; 35 pp. 51-53. (2020). ISSN: 2520-2537
Fostering Employability through Versatility within Specialisation in Medical Translation Education Article
Ana María Muñoz Miquel, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
HERMES (DINAMARCA); 60 pp. 141-154. (2020). ISSN: 0904-1699
Vicente Beltrán Palanques.
COMPLUTENSE JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 28 pp. 121-135. (2020). ISSN: 2386-3935
Pragmatics: Why use audiovisual input in second and foreign language learning contexts? Article
Manuel Rodríguez Peñarroja.
REDOC; 3 pp. 161-178. (2020). ISSN: 2594-9004
Ressenya de Accessibilitat i traducció audiovisual, Anna Matamala Nota crítica / Ressenya / Recensió
Ana Isabel Martínez Hernández.
LANGUAGE VALUE; 13 pp. 116-120. (2020). ISSN: 1989-7103
Dealing with the Past: Definitionsand Descriptions of the Historyof Translation Article
María del Pilar Ordóñez López.
IKALA; 3 pp. 797-814. (2020). ISSN: 0123-3432
Translation and Interpreting as a Profession: Some Proposals to Boost Entrepreneurial Competence Article
Ana María Muñoz Miquel.
HERMES (DINAMARCA); 60 pp. 29-46. (2020). ISSN: 0904-1699
Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; 1 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
A CLIL Approach: Evolution and Current Situation in Europe and in Spain Article
María Luisa Renau Renau, Sonia Mas Marti.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND RESEARCH; 12 pp. 1110-1119. (2019). ISSN: 2319-7064
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom Article
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 135-152. (2019). ISSN: 1697-7750
Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; 22 pp. 21-35. (2019). ISSN: 1697-7750
Turgenev’s appropriation of King Lear: A case of medieval transmission and adaptation Article
Manuel Bellmunt Serrano.
MODERNA SPRÅK; 2 pp. 59-86. (2019). ISSN: 2000-3560
Competencias para la traducción jurídica: modelos, enfoques y percepción del profesorado Article
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; 24 pp. 268-290. (2019). ISSN: 1135-416X
Vicente Beltrán Palanques.
ELIA-ESTUDIOS DE LINGUISTICA INGLESA APLICADA; 19 pp. 205-234. (2019). ISSN: 1576-5059
Leskov’s rewriting of Lady Macbeth and the processes of adaptation and appropriation Article
Manuel Bellmunt Serrano.
SEDERI-YEARBOOK OF THE SPANISH AND PORTUGUESE SOCIETY FOR ENGLISH RENAISSANCE STUDIES; 29 pp. 11-33. (2019). ISSN: 1135-7789
Anabel Borja Albi.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; 24 pp. 21-38. (2019). ISSN: 1135-416X
Review Assistive Technology in Special Education: Resources to Support Literacy, Communication, and Learning Differences de Joan L. Green Nota crítica / Ressenya / Recensió
Ana Isabel Martínez Hernández.
LANGUAGE VALUE; 1 pp. 108-112. (2019). ISSN: 1989-7103
Openings and Closing in Emails by CLIL Students: A Pedagogical Proposal Article
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo.
ENGLISH LANGUAGE TEACHING; 2 pp. 57-67. (2019). ISSN: 1916-4742
Réseña de Speaking in a Second Language de Rosa Alonso Alonso Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Beltrán Palanques.
NEXUS; 2019-1 pp. 55-59. (2019). ISSN: 1697-4646
Marina López Martínez.
ROMANICA SILESIANA (EN LINEA); 1 pp. 90-99. (2019). ISSN: 2353-9887
Richard Mark Nightingale, María del Pilar Safont Jordà.
ENGLISH LANGUAGE TEACHING; 2 pp. 37-56. (2019). ISSN: 1916-4742
La ville de pierre de Fred Vargas Article
Marina López Martínez.
ÇEDILLE-REVISTA DE ESTUDIOS FRANCESES; 16 pp. 313-327. (2019). ISSN: 1699-4949
Empathy, Emotions and Patient-centredness: a Case Study on Communication Strategies Article
Ana María Muñoz Miquel.
HERMES (DINAMARCA); 1 pp. 71-89. (2019). ISSN: 0904-1699
Encouraging comprehensibility through multimodal patient information guides Article
Juan Antonio Prieto-Velasco, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
LINGUISTICA ANTVERPIENSIA NEW SERIES THEMES IN TRANSLATION STUDIES; 17 pp. 196-214. (2018). ISSN: 0304-2294
Diàleg multidisciplinar en violència de gènere: professionals de la justícia i intèrprets Article
Anabel Borja Albi, Maribel del Pozo Triviño.
REVISTA DE LLENGUA I DRET; 69 pp. 103-118. (2018). ISSN: 0212-5056
Ana María Muñoz Miquel, Pilar Ezpeleta Piorno, Paula Saiz Hontangas.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; 10 pp. 177-204. (2018). ISSN: 1889-4178
Requests in tourist information office service encounters: An analysis of directness and gender Article
Patricia Salazar Campillo, Sara Orts.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; 2 pp. 35-52. (2018). ISSN: 1578-7044
Medical Discourse in Professional, Academic and Popular Settings, Pilar Ordóñez-López, Nuria Edo-Marzá Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Beltrán Palanques.
IBERICA REVISTA DE LA ASOCIACION EUROPEA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS (AELFE); 36 pp. 224-227. (2018). ISSN: 1139-7241
Ana María Muñoz Miquel.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; 1 pp. 89-109. (2018). ISSN: 1750-399X
L’aprenentatge de la pronúncia anglesa mitjançant REO: El cas de Voki Article
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
SINTAGMA; 30 pp. 57-80. (2018). ISSN: 0214-9141
Multimodality in medicine: How university medical students approach informative leaflets Article
Begoña Bellés Fortuño.
SYSTEM; 77 pp. 28-38. (2018). ISSN: 0346-251X
Begoña Bellés Fortuño.
LANGUAGES IN CONTRAST; 2 pp. 155-174. (2018). ISSN: 1387-6759
La traducció mèdica al segle XXI - reptes i tendències Material editorial
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Karen Zethsen, Wioleta Karwacka.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; 10 pp. 9-27. (2018). ISSN: 1889-4178
El folleto médico: estudio contrastivo del género en España y Reino Unido Nota crítica / Ressenya / Recensió
María del Pilar Ordóñez López.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; 47 pp. 131-133. (2018). ISSN: 1537-1964
Laura Portolés Falomir, María del Pilar Safont Jordà.
SYSTEM; 75 pp. 81-92. (2018). ISSN: 0346-251X
Editors' introduction to mixed method approaches in investigating pragmatic learning Material editorial
Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà.
SYSTEM; 75 pp. 1-3. (2018). ISSN: 0346-251X
Vicente Beltrán Palanques, Mercedes Querol Julián.
SYSTEM; 77 pp. 80-90. (2018). ISSN: 0346-251X
El relato de la traducción ibérica: una aproximación historiográfica Article
María del Pilar Ordóñez López, José Antonio Sabio Pinilla.
COSTELLAZIONI; 7 pp. 63-86. (2018). ISSN: 2532-2001
Ana María Muñoz Miquel.
TARGET- INTERNATIONAL JOURNAL OF TRANSLATION STUDIES; 30 pp. 24-52. (2018). ISSN: 0924-1884
Deborah S. Schiffrin (1951-2017). In Memoriam Nota crítica / Ressenya / Recensió
Begoña Bellés Fortuño.
NEXUS; 2 pp. 38-40. (2018). ISSN: 1697-4646
Student-initiated email communication: An analysis of openings and closings by Spanish EFL learners Article
Patricia Salazar Campillo.
SINTAGMA; 30 pp. 81-93. (2018). ISSN: 0214-9141
María Luisa Renau Renau.
EUROPEAN JOURNAL OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING; 4 pp. 151-173. (2018). ISSN: 2537-1754
Llibres
Gèneres a la frontera del cànon. Una aproximació a la literatura il·lustrada i la seua traducció
Robert Martínez Carrasco, Julia Haba Osca. (Edició)
Onada Edicions, Benicarló (España). (2022). ISBN: 9788418634642
Representaciones críticas en el sistema sexo/género. Entre lo transnacional y lo local
Robert Martínez Carrasco, Iván Alejandro Villanueva Jordán. (Edició)
Universitat Politècnica de València, València (España). (2022). ISBN: 9788413961378
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo. (Edició)
Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches
María Luisa Carrió Pastor, Begoña Bellés Fortuño. (Edició)
Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Analysing the Pragmatics of Speech Acts in Sitcom and Drama Audiovisual Genres
Manuel Rodríguez Peñarroja. (Autoria)
Cambridge Scholars Publishing, Cambridge (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781527555419
Llegir la imatge, il·lustrar la paraula. Reflexions al voltant del llibre il·lustrat i el còmic
Julia Haba Osca, Robert Martínez Carrasco. (Edició)
UNO Editorial, Albacete (España). (2020). ISBN: 9788418438370
Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe
Manuel Bellmunt Serrano, Joan Mahiques Climent. (Edició)
Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz. (Edició)
Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
Ignasi Navarro Ferrando. (Edició)
De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Capítols de llibres
Cuestiones metodológicas relativas a una antología peninsular sobre traducción
María del Pilar Ordóñez López, José Antonio Sabio Pinilla.
Planteamientos historiográficos sobre la traducción en el ámbito hispánico. Edition Reichenberger, Kassel (Alemania). (2023). ISBN: 9783967280470
Narrative-Based Medicine: The Use of Metaphors and Technical Terms in Spanish Patients’ Narratives
Jennifer Moreno, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Ana María Muñoz Miquel.
Stance, Inter/Subjectivity and Identity in Discourse. Peter Lang, Berna (Suiza). (2023). ISBN: 9783034343725
Antonio José Silvestre López, Carolina Girón García.
Optimizing Online English Language Learning and Teaching. Springer, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031278242
Incidència i ús de la imatge en els consentiments informats de les societats mèdiques espanyoles
Robert Martínez Carrasco.
Il-lustrar la Ciència. Aplicacions de la literatura gràfica en contextos científics i divulgatius. Tirant Lo Blanch, València (España). (2022). ISBN: 9788419471109
Jennifer Moreno, Ana María Muñoz Miquel, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
Comunicando en salud para la nueva ciudadanía. Tirant Lo Blanch, València (España). (2022). ISBN: 9788418534430
Language Learning and Audiovisual Translation: Designing and Using Language Tests
Ana María Muñoz Miquel, Betlem Soler Pardo.
Multilingualism, translation and language teaching. The PluriTAV Project. Tirant Lo Blanch, Valencia (España). (2021). ISBN: 9788418534775
CLIL Assessment: Accommodating the Curricular Design in HE
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Nosedive: A Corpus Pragmatics Analysis of Compliments and Laughter
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Discourse, dialogue and characterisation in TV series. Comares, Granada (España). (2021). ISBN: 9788413692944
Sexismo lingüístico, el variacionismo para fomentar la igualdad de género
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
Grant Proposals in the Academic sphere: A Historical Review
Begoña Bellés Fortuño.
The Routledge Handbook of Scientific Communication. Routledge, Abingdon (Reino Unido). (2021). ISBN: 9780367489793
Robert Martínez Carrasco.
I Coloquio Internacional de Jóvenes Investigadores en Traducción e Interpretación UdeA-UPC. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Lima (Perú). (2021). ISBN: 9786123183530
Medical humanities and translation
Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
The Routledge Handbook of Translation and Health. Routledge, -- (Reino Unido). (2021). ISBN: 9780367766672
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Emergents en ciències humanes i socials: la recerca com a projecte
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo.
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials. Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Cabrera Infante en boca de Suzanne Jill Levine: Tres Tristes Tigres en clave feminista
Robert Martínez Carrasco, Eva Peñarrocha.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
La eficacia extraterritorial de los documentos extranjeros: la función de la traducción
Anabel Borja Albi.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Turgenev's "Hamlet of the Shchigrovsky District": Rewriting the Shakespearean Classic
Manuel Bellmunt Serrano.
Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe. Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
El consentimiento informado y la comunicación centrada en el paciente: reflexiones desde la perspectiva de profesionales sanitarios y pacientes
Ana María Muñoz Miquel, Isabel García Izquierdo.
Translatum nostrum. La traducción y la interpretación en el ámbito especializado. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788413690391
Preface: Interdisciplinary Studies in Textual Transmission and Translation in Medieval and early Modern Europe
Joan Mahiques Climent, Manuel Bellmunt Serrano.
Literature, Science & Religion. Textual transmission and translation in Medieval and Early Modern Europe. Edition Reichenberger, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9783967280036
Looking back to move forward: a case of interdisciplinary collaboration between the degrees of Translation & Interpreting and English Studies
Robert Martínez Carrasco, Núria Molines Galarza.
Making Literary Criticism Matter. Autoedición, -- (Polonia). (2020). ISBN: 9798618318952
Perspectivas de la didáctica de la traducción jurídica en España
Robert Martínez Carrasco.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Student-to-Faculty Email Consultation in English, Spanish and Catalan in an Academic Context
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo.
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts. Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Reconocimiento y evolución de los crímenes de género en el marco de la justicia penal internacional
Robert Martínez Carrasco, Jordi Martínez Carrasco .
Educación multidisciplinar para la igual de género. Perspectivas traductológicas, ecoartísticas, socioeducativas y jurídicas. Universitat Politècnica de València, Valencia (España). (2019). ISBN: 9788490487969
Multimodal Pragmatics in FL Interactions: The Case of Complaints and Responses to Complaints
Vicente Beltrán Palanques.
Studies in Comparative Pragmatics. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle (Reino Unido). (2019). ISBN: 9781527536982
Pragmatic Translanguaging: Multilingual Practice in Adolescent Online Discourse
Richard Mark Nightingale, María del Pilar Safont Jordà.
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts. Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Future-proofing legal translation: a paradigm shift for an exponential era
Anabel Borja Albi, Robert Martínez Carrasco.
Legal Translation. Current Issues and Challenges in Research, Methods and Applications. Frank & Timme, Berlín (Alemania). (2019). ISBN: 9783732903665
Metaphor analysis in discourse. Introduction
Ignasi Navarro Ferrando.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Robert Martínez Carrasco.
Gender Approaches in the Translation Classroom: Training the Doers. Palgrave Macmillan, Basingstoke (Reino Unido). (2019). ISBN: 9783030043896
Innovación docente en la enseñanza de Lenguas mediante herramientas web 2.0
María Luisa Renau Renau.
Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Universidad de Zaragoza, Zaragoza (España). (2019). ISBN: 9788417873752
Deliberate metaphors in Buddhist teachings about meditation
Antonio José Silvestre López.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
El aprendizaje de la competencia comunicativa aplicada al contexto clínico: presentación de un estudio piloto
Begoña Bellés Fortuño, Teresa Molés Cases.
Traducción, Interpretación y Ciencia: textos, contextos y tendencias contemporáneas. Comares, Granada (España). (2018). ISBN: 9788490457634
Robert Martínez Carrasco.
Cross-Cultural Perspectives on Technology-Enhanced Language Learning . IGI Global, Hershey, PA (Estados Unidos de América). (2018). ISBN: 9781522554639
Master Degree Students’ Proposals and Opinions about Innovation in the Secondary Education in Spain
María Luisa Renau Renau.
Education Applications & Developments III. InScience Press, Lisboa (Portugal). (2018). ISBN: 9789899986473
María del Pilar Safont Jordà.
Current Research in Bilingualism and Bilingual Education. Springer, Cham (Suiza). (2018). ISBN: 9783319923956
Social media in L2 education: exploring on‑line collaborative writing in EFL settings
Robert Martínez Carrasco.
Innovative language teaching and learning at university: integrating informal learning into formal language education . Research-publishing.net, -- (Reino Unido). (2018). ISBN: 9782490057092
Politeness in first and follow-up emails to faculty: Openings and closings
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz.
Learning second language pragmatics beyond traditional contexts. Peter Lang, Bern (Suiza). (2018). ISBN: 9783034334372
Treballs presentats en congressos publicats
Google Slides as an accessible online whiteboar
Ana Isabel Martínez Hernández.
3rd New Trends in Foreign Language Teaching. Granada (España)
Tirant Lo Blanch, 2022. ISBN: 9788419071880
Transitioning to live on line lectures: an example based on elevator pitch presentations to foster ESP students' multimodal communicative competence
Vicente Beltrán Palanques.
3rd New Trends in Foreign Language Teaching. Online (España)
Tirant Lo Blanch, 2022. ISBN: 9788419071880
The international classroom in a CLIL setting: The case of Tourism
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
The international online conference “3rd New Trends in Foreign Language Teaching”. -- (España)
Tirant Lo Blanch, 2022. ISBN: 9788419071880
The effect of automated writing evaluation applications on undergraduate students’ writing motivation: a longitudinal study
Manuel Rodríguez Peñarroja.
XI Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2021). virtual (España)
Forum Internacional de Comunicación y Relaciones Publicas, 2021. ISBN: 9788409314645
Does audiovisual input play an important role in EFL learners' pragmatic awareness? A case study in multiple speech acts teachability to EFL Spanish students
Manuel Rodríguez Peñarroja.
International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks / VI Valencian Workshop on Computer- Assisted Language Learning: Gamification & Communicative Competence,. València (España)
Comares, 2021. ISBN: 9788413690957
“Y la culpa no era mía ni dónde estaba ni cómo vestía”: Implicaciones del derecho comparado en el discurso jurídico y su traducción. Un estudio de caso en torno a los delitos contra la libertad sexual
Robert Martínez Carrasco, Laura Vergas López.
I Congreso Internacional Nodos del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773254
Lucía Bellés Calvera, Ana Isabel Martínez Hernández.
Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Virtual (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773193
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Internacional NODOS del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773193
The Use of Wordclouds for vocabulary retention in the English for Psychology classroom
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
EuroCALL 2020. Valencia (España)
2020. ISSN: 1695-2618
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2020). Madrid (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2020. ISBN: 9788409229482
English in the healthcare setting: the use of wordcloud and quizlet with psychological pathologies
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN19). Palma de Mallorca (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409120314
Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
In search of the “ideal” specialised e-dictionary entry for Engineering students: some considerations, directions and suggestions
Nuria Edo Marzá, María Carmen Campoy Cubillo.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). Valencia (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Using video instruction to understand e-typographical information and promote dictionary use
María Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). Valencia (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Maria Irene Moreno Rodríguez, Antonio José Silvestre López.
13th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Ideology and Ethics at Work in Clinical Genres
Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Pilar Ezpeleta Piorno.
Conference Knowledge Dissemination, Ethics and Ideology in Specialised Communication: Linguistic and Discursive Perspectives (CLAVIER 2018). Milan (Italia)
Università degli Studi di Milano, 2018. ISBN: 9788894066333
Approaching the vocabulary of emotions in higher-education ESP settings through conceptual metaphors
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
12th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2018). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
Image-schematic structures of near, next to and by in the landscape context of The Hobbit
Nuria Flor Fabregat, Ignasi Navarro Ferrando.
XXIII Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials / XXIII Jornadas de Fomento de la Investigación de la Facultad de Ciencias Humana y Sociales. Castelló de la Plana (España)
2018. ISSN: 1139-5486
Deductive and inductive approaches for teaching conceptual metaphors in the ESP context
Vicente Beltrán Palanques, Antonio José Silvestre López.
INTED 2018. 12th annual International Technology, Education and Development Conference. València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
Espaces mouvants et identité: voix féminines de la Méditerranée
Marina López Martínez.
XXVI Colloque International AFUE. Méditerranée inter/transculturelle: l'Autre, le lieu autre, la langue autre. Illes Balears (España)
Universitat de les Illes Balears, 2018. ISBN: 9788483843857
Nuria Edo Marzá, María Carmen Campoy Cubillo.
12th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2018). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2018. ISBN: 9788469794807
Edició de monogràfics
Retrat de l’educació multilingüe
Laura Portolés Falomir, María del Pilar Safont Jordà.
p> (2020). ISSN: 0214-8188Second language learning and special educational needs
Elina Vilar , Vicente Beltrán Palanques.
p> (2019). ISSN: 0885-6257Mixed method approaches in investigating pragmatic learning
Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà.
p> (2018). ISSN: 0346-251XVicente Francisco Montalt Resurreccion, Karen Zethsen, Wioleta Karwacka.
p> (2018). ISSN: 1889-4178Tesis dirigides
The Role of Instruction, Language Proficiency and Motivation in Second Language Writing
Autoria: Sánchez Muñoz, Gloria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
Pragmatic Awareness and Engagement with Language from a Multilingual Perspective
Autoria: Martínez Buffa, Ignacio. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/12/22
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar
No dejar caer el cuerpo: Derrida y la traducción como forma del acontecimiento
Autoria: Molines Galarza, Núria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/07/22
Direcció: Ezpeleta Piorno, Pilar
Functional Diversity in Higher Education: Curriculum accommodation for people with vision disability and hearing impairment in the English as a Foreign Language Classroom
Autoria: Martínez Hernández, Ana Isabel. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom
Autoria: Gargallo Camarillas, Noelia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The polysemy of prepositions at, beside, by, near and next to: The horizontal axis of spatial relations
Autoria: Flor Fabregat, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/04/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Corrective feedback in the EFL classroom: Grammar Checker vs. teacher’s feedback
Autoria: Hernández Puertas, Tamara. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 18/02/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
MULTILINGUAL EDUCATION: A CONTRASTIVE ANALYSIS IN HUMANITIES, SOCIAL SCIENCES AND HEALTH SCIENCES
Autoria: Bellés Calvera, Lucía. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 15/11/21
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
A Contrastive Study of the EFL Vowel System in Native Spanish, French, German and Russian Learners
Autoria: Juan Checa, José Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 03/03/21
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
"Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Instruction and attitudes in EFL: A focus on recognition and production of conventional expressions
Autoria: Arrufat Marqués, María José. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 29/07/19
Direcció: Alcón Soler, Eva; Safont Jordà, María del Pilar
Developing, applying, and testing FILMIP: the Filmic Metaphor Identification Procedure
Autoria: Bort Mir, Lorena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Silvestre López, Antonio José
La traducción jurada de documentos de constancia del estado civil en Brasil, Portugal y España
Autoria: Caurel Santiago, Jesús Antonio. Institució: Universidad de Granada. Data lectura: 15/02/19
Direcció: Sabio Pinilla, José Antonio; Borja Albi, Anabel