Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
40 % | |
40 % | |
40 % | |
50 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
50 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
40 % |
Personal investigador col·laborador | Dedicació al grup |
---|---|
Mingarro Medina, Alba |
60 % |
50 % | |
50 % |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Metaphorical conceptualization of AI in digital discourse Article
Montserrat Esbrí Blasco.
METHAODOS. REVISTA DE CIENCIAS SOCIALES; Num. 2 Vol. 12 pp. 1-17. (2024). ISSN: 2340-8413
A Taste of Metaphor Variation: Contrasting the Metaphorical Extensions of “stew” and “guisar” Article
Montserrat Esbrí Blasco.
RESPECTUS PHILOLOGICUS (EN LINEA); Num. 45 Vol. 50 pp. 9-24. (2024). ISSN: 2335-2388
Proficiency and writing at high school level in Spain: scoring students’ EFL performance with an analytic rubric Article
Gloria Sánchez Muñoz, Patricia Salazar Campillo.
ESTUDIOS INTERLINGÜÍSTICOS; Num. 12 pp. 179-196. (2024). ISSN: 2340-9274
Visual diversity in the English classroom: a successful exam paper adaptation. A case study Article
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño.
PRAGMALINGÜÍSTICA; Num. 32 pp. 311-328. (2024). ISSN: 1133-682X
Esther Martí Lorente.
PANACE@. REVISTA DE MEDICINA LENGUAJE Y TRADUCCIÓN; Num. 59 Vol. 25 pp. 60-70. (2024). ISSN: 1537-1964
Embodied semantic parameters for the lexical representation of spatial relational categories Article
Ignasi Navarro Ferrando.
COGNITIVE LINGUISTIC STUDIES; Num. 1 Vol. 11 pp. 203-233. (2024). ISSN: 2213-8722
Isabel García Izquierdo, Anabel Borja Albi.
CADERNOS DE TRADUÇÃO (eISSN); Num. 1 Vol. 44 pp. 1-17. (2024). ISSN: 2175-7968
Robert Martínez Carrasco, Anabel Borja Albi, Lucja Biel.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; Num. 16 pp. 41-74. (2024). ISSN: 1889-4178
Improving Clinical Communication: a qualitative study on the Informed Consent Article
Isabel García Izquierdo, Begoña Bellés Fortuño.
REVISTA DE LINGÜISTICA Y LENGUAS APLICADAS; Vol. 19 pp. 71-83. (2024). ISSN: 1886-2438
P. Blanco Giménez, J. Vicente Mampel, P. Gargallo, L. Baraja Vegas, I.J. Bautista, Francisco de Asís Ros Bernal, C. Barrios.
SCIENTIFIC REPORTS; Num. 1 Vol. 14 pp. 1-12. (2024). ISSN: 2045-2322
María del Pilar Safont Jordà.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; Num. 3 Vol. 21 pp. 1494-1516. (2024). ISSN: 1479-0718
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS; Num. online pp. 1-36. (2024). ISSN: 1877-9751
Descortesía en correos electrónicos de estudiantes universitarios en español Article
Patricia Salazar Campillo.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 35 pp. 269-282. (2024). ISSN: 1697-7750
¿Qué empleabilidad? Análisis curricular de los grados de Traducción e Interpretación en España Article
Robert Martínez Carrasco.
MUTATIS MUTANDIS (COLOMBIA); Num. 1 Vol. 17 pp. 5-27. (2024). ISSN: 2011-799X
Agency, paratextuality, and queer pedagogy: analysing Javier Saez del alamo's translator's notes Article
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; Num. 2 Vol. 31 pp. 235-249. (2023). ISSN: 0907-676X
María Luisa Renau Renau.
FUTURITY EDUCATION; Num. 4 Vol. 3 pp. 232-254. (2023). ISSN: 2956-3402
Multilingual pragmatic awareness in collaborative writing Article
Ignacio Martínez Buffa, María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE AWARENESS; Num. 3 Vol. 32 pp. 421-442. (2023). ISSN: 0965-8416
Localizar lo queer: una lectura demasiado atenta de Undertale Article
Robert Martínez Carrasco, René Báez Humanes.
MUTATIS MUTANDIS (COLOMBIA); Num. 1 Vol. 16 pp. 204-228. (2023). ISSN: 2011-799X
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; Num. 5 Vol. 42 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear Article
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
POZNAN STUDIES IN CONTEMPORARY LINGUISTICS; Num. 1 Vol. 59 pp. 43-64. (2023). ISSN: 1897-7499
Postnatal development of the relaxin-3 innervation of the rat medial septum Article
Francisco de Asís Ros Bernal, Isis Gil Miravet, Jorge Lucerón Morales, Mónica Navarro Sánchez, Esther Castillo Gómez, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROSCIENCE; Vol. 17 pp. 1-17. (2023). ISSN: 1662-453X
Isis Gil Miravet, Ángel Núñez Molina, Mónica Navarro Sánchez, Esther Castillo Gómez, Francisco de Asís Ros Bernal, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
BRAIN STRUCTURE & FUNCTION; Num. 5 Vol. 228 pp. 1307-1328. (2023). ISSN: 1863-2653
María del Pilar Ordóñez López.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; Num. 4 Vol. 17 pp. 610-631. (2023). ISSN: 1750-399X
Writing on steroids? Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development Article
Robert Martínez Carrasco, Alicia Chabert Ull.
BELLATERRA JOURNAL OF TEACHING AND LEARNING LANGUAGE AND LITERATURE; Num. 3 Vol. 16 pp. 1-25. (2023). ISSN: 2013-6196
El género en correos electrónicos de petición con bajo nivel de imposición Article
Patricia Salazar Campillo.
EPOS; Num. 39 pp. 320-338. (2023). ISSN: 2255-3495
Review of Unpacking Creativity: The Power of Figurative Communication in Advertising, by Pérez-Sobrino, Littlemore & Ford (2021) Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
METAPHOR AND THE SOCIAL WORLD; Num. 1 Vol. 13 pp. 120-127. (2023). ISSN: 2210-4070
Jaime Navarrete, Marta Fontana McNally, Ariadna Colomer , Juan P. Sanabria-Mazo, Daniel Pinazo Calatayud, Antonio José Silvestre López, Mark Lau, Galia Tanay, Javier Garcia-Campayo, Marcelo Demarzo , Joaquim Soler, Ausiàs Cebolla , Albert Feliu-Soler, Juan V Luciano .
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 14 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1664-1078
Robert Martínez Carrasco, María del Pilar Ordóñez López.
HERMES (DINAMARCA); Vol. 63 pp. 99-117. (2023). ISSN: 0904-1699
'In English!' teachers' requests as reactions to learners' translanguaging discourse Article
María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM; Num. 3 Vol. 35 pp. 317-333. (2022). ISSN: 0790-8318
Manuel Rodríguez Peñarroja.
TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY; Num. 1 Vol. 22 pp. 62-81. (2022). ISSN: 1642-1027
Patricia Salazar Campillo.
RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA; Num. 1 Vol. 21 pp. 58-73. (2022). ISSN: 1885-9089
Uses and functions of conceptual metaphor in pedagogical meditation discourse Article
Antonio José Silvestre López.
ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA; Num. 38 pp. 47-72. (2022). ISSN: 0212-7636
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; Vol. 27 pp. 235-257. (2022). ISSN: 1135-416X
Isabel García Izquierdo, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
SOCIETIES; Num. 2 Vol. 12 pp. 1-11. (2022). ISSN: 2075-4698
Metadiscourse in Informed Consent: Reflections for Improving Writing and Translation Article
Isabel García Izquierdo.
GEMA ONLINE; Num. 4 Vol. 22 pp. 161-185. (2022). ISSN: 1675-8021
Future translatorsʼ views on translation theory: a qualitative approach Article
María del Pilar Ordóñez López, Rosa María Agost Canós.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; Num. 2 Vol. 16 pp. 158-176. (2022). ISSN: 1750-399X
María del Pilar Ordóñez López.
BABEL; Num. 2 Vol. 67 pp. 163-185. (2021). ISSN: 0521-9744
Review of Extended Conceptual Metaphor Theory, Zoltán Kövecses Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 25 pp. 329-332. (2021). ISSN: 1697-7750
Relaxin-3 Innervation From the Nucleus Incertus to the Parahippocampal Cortex of the Rat Article
Cristina García Díaz, Isis Gil Miravet, Hector Albert Gascó, Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROANATOMY; Vol. 15 pp. 1-24. (2021). ISSN: 1662-5129
Manuel Rodríguez Peñarroja.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION; Num. 1 Vol. 14 pp. 927-946. (2021). ISSN: 1694-609X
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
VERBEIA; Num. 5 pp. 26-56. (2021). ISSN: 2444-1333
Isis Gil Miravet, Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Héctor Albert Gascó, Andrew L.Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROANATOMY; Vol. 15 pp. --. (2021). ISSN: 1662-5129
Reseña de Traducción automática. Conceptos clave, procesos de evaluación y técnicas de posedición, María del Mar Sánchez Ramos & Celia Rico Pérez Nota crítica / Ressenya / Recensió
Robert Martínez Carrasco.
HERMES (DINAMARCA); Num. 61 pp. 93-95. (2021). ISSN: 0904-1699
La traductologie comme espace d'interaction: vieux préjugés, nouveaux défis Article
Rosa María Agost Canós, María del Pilar Ordóñez López.
META; Num. 3 Vol. 66 pp. 512-531. (2021). ISSN: 0026-0452
An examination of the accreditation process for sworn translators–interpreters in Spain Article
María del Pilar Ordóñez López.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; Num. 6 Vol. 29 pp. 900-916. (2021). ISSN: 0907-676X
Ignasi Navarro Ferrando.
ESP TODAY; Num. 1 Vol. 9 pp. 150-174. (2021). ISSN: 2334-9050
Entrevista con Javier Sáez del Álamo Altres
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
CADERNOS DE TRADUÇAO; Num. 1 Vol. 43 pp. 1-22. (2021). ISSN: 1414-526X
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; Num. 1 Vol. 21 pp. 75-92. (2021). ISSN: 1578-7044
Effective Teaching Strategies and Behaviors of Legal Translation Lecturers in Spain Article
Robert Martínez Carrasco.
IKALA; Num. 2 Vol. 26 pp. 317-330. (2021). ISSN: 0123-3432
Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; Num. 1 Vol. 20 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
Fernando de Castro: Caja's Man on the Peripheral Nervous System Revisió
Francisco de Asís Ros Bernal.
Anatomical Record-Advances in Integrative Anatomy and Evolutionary Biology ; Num. 5 Vol. 303 pp. 1206-1214. (2020). ISSN: 1932-8486
Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Francisco Eliseo Olucha Bordonau, Esther Castillo Gómez.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MOLECULAR SCIENCES; Num. 16 Vol. 21 pp. 1-23. (2020). ISSN: 1422-0067
Fostering Employability through Versatility within Specialisation in Medical Translation Education Article
Ana María Muñoz Miquel, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
HERMES (DINAMARCA); Vol. 60 pp. 141-154. (2020). ISSN: 0904-1699
Héctor Albert Gascó, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MOLECULAR SCIENCES; Num. 12 Vol. 21 pp. --. (2020). ISSN: 1422-0067
Pragmatics: Why use audiovisual input in second and foreign language learning contexts? Article
Manuel Rodríguez Peñarroja.
REDOC; Num. 3 Vol. 4 pp. 161-178. (2020). ISSN: 2594-9004
Dealing with the Past: Definitionsand Descriptions of the Historyof Translation Article
María del Pilar Ordóñez López.
IKALA; Num. 3 Vol. 25 pp. 797-814. (2020). ISSN: 0123-3432
Llibres
Literatura il·lustrada, gènere i polítiques inclusives. Discursos, representacions i traduccions al voltant de la corresponsabilitat i la conciliació
Robert Martínez Carrasco, Maricel Esteban-Fonollosa. (Edició)
Tirant Lo Blanch, València (España). (2024). ISBN: 9788411832229
La competencia traductora en traducción jurídica. Modelos, enfoques y bases epistemológicas
Robert Martínez Carrasco. (Autoria)
Tirant Lo Blanch, València (España). (2024). ISBN: 9788411835992
Il·lustrar la diversitat. Representacions de la diversitat de gènere, afectiva i sexual a la literatura gràfica i la seua traducció
Robert Martínez Carrasco, Julia Haba-Osca. (Edició)
Tirant Lo Blanch, València (España). (2023). ISBN: 9788419825063
New Trends on Metadiscourse. An Analysis of Online and Textual Genres
Begoña Bellés Fortuño, Lucía Bellés Calavera, Ana Isabel Martínez Hernández. (Edició)
Palgrave Macmillan, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031366895
Representaciones críticas en el sistema sexo/género. Entre lo transnacional y lo local
Robert Martínez Carrasco, Iván Alejandro Villanueva Jordán. (Edició)
Universitat Politècnica de València, València (España). (2022). ISBN: 9788413961378
La vía láctea
Marina López Martínez. (Traducció sense aparell crític)
Olé Libros, -- (España). (2022). ISBN: 9788419589071
Gèneres a la frontera del cànon. Una aproximació a la literatura il·lustrada i la seua traducció
Robert Martínez Carrasco, Julia Haba Osca. (Edició)
Onada Edicions, Benicarló (España). (2022). ISBN: 9788418634642
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo. (Edició)
Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches
María Luisa Carrió Pastor, Begoña Bellés Fortuño. (Edició)
Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Analysing the Pragmatics of Speech Acts in Sitcom and Drama Audiovisual Genres
Manuel Rodríguez Peñarroja. (Autoria)
Cambridge Scholars Publishing, Cambridge (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781527555419
Llegir la imatge, il·lustrar la paraula. Reflexions al voltant del llibre il·lustrat i el còmic
Julia Haba Osca, Robert Martínez Carrasco. (Edició)
UNO Editorial, Albacete (España). (2020). ISBN: 9788418438370
Capítols de llibres
Young Multilingual Pragmatics. A Focus on Requests in CLIL and Non-CLIL Settings
María del Pilar Safont Jordà.
Modern Approaches to Researching Multilingualism. Studies in Honour of Larissa Aronin. Springer, -- (Suiza). (2024). ISBN: 9783031523700
Passive constructions in Spanish texts translated from English, German and French
Ulrike Oster, Ignasi Navarro Ferrando.
Towards an Empirical Verification of the Gravitational Pull Hypothesis. Evidence from the COVALT Corpus. Peter Lang, Berlín (Alemania). (2024). ISBN: 9783631903186
Mediatic cases on hate speech: Amber Heard vs Johnny Depp on Twitter
Begoña Bellés Fortuño, Adrián Pla Ángel.
Discourse, Gender, and Violence: Insights from News and Social Media Texts. Peter Lang, Lausanne (Suiza). (2024). ISBN: 9783034347013
Savoring culinary idioms with Cognitive Semantics
Montserrat Esbrí Blasco.
Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities. Peter Lang, Berlí (Alemania). (2024). ISBN: 9783631919057
Robert Martínez Carrasco.
El impacto de la traducción automática en la traducción profesional en España: tendencias, retos y aspectos socioprofesionales. El proyecto DITAPE. Peter Lang, Berlín (Alemania). (2023). ISBN: 9783631884348
Antonio José Silvestre López, Carolina Girón García.
Optimizing Online English Language Learning and Teaching. Springer, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031278242
Cuestiones metodológicas relativas a una antología peninsular sobre traducción
María del Pilar Ordóñez López, José Antonio Sabio Pinilla.
Planteamientos historiográficos sobre la traducción en el ámbito hispánico. Edition Reichenberger, Kassel (Alemania). (2023). ISBN: 9783967280470
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
New Trends on Metadiscourse. An Analysis of Online and Textual Genres. Palgrave Macmillan, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031366895
Louise Dupré: le corps poétique vieillissant
Marina López Martínez.
Les thèmes de la poésie contemporaine. L'Harmattan; AGA, Paris (Francia). (2023). ISBN: 9782140486302
Incidència i ús de la imatge en els consentiments informats de les societats mèdiques espanyoles
Robert Martínez Carrasco.
Il-lustrar la Ciència. Aplicacions de la literatura gràfica en contextos científics i divulgatius. Tirant Lo Blanch, València (España). (2022). ISBN: 9788419471109
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Nosedive: A Corpus Pragmatics Analysis of Compliments and Laughter
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Discourse, dialogue and characterisation in TV series. Comares, Granada (España). (2021). ISBN: 9788413692944
Sexismo lingüístico, el variacionismo para fomentar la igualdad de género
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
CLIL Assessment: Accommodating the Curricular Design in HE
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Robert Martínez Carrasco.
I Coloquio Internacional de Jóvenes Investigadores en Traducción e Interpretación UdeA-UPC. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Lima (Perú). (2021). ISBN: 9786123183530
Grant Proposals in the Academic sphere: A Historical Review
Begoña Bellés Fortuño.
The Routledge Handbook of Scientific Communication. Routledge, Abingdon (Reino Unido). (2021). ISBN: 9780367489793
Cabrera Infante en boca de Suzanne Jill Levine: Tres Tristes Tigres en clave feminista
Robert Martínez Carrasco, Eva Peñarrocha.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
Emergents en ciències humanes i socials: la recerca com a projecte
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo.
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials. Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Looking back to move forward: a case of interdisciplinary collaboration between the degrees of Translation & Interpreting and English Studies
Robert Martínez Carrasco, Núria Molines Galarza.
Making Literary Criticism Matter. Autoedición, -- (Polonia). (2020). ISBN: 9798618318952
El consentimiento informado y la comunicación centrada en el paciente: reflexiones desde la perspectiva de profesionales sanitarios y pacientes
Ana María Muñoz Miquel, Isabel García Izquierdo.
Translatum nostrum. La traducción y la interpretación en el ámbito especializado. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788413690391
La eficacia extraterritorial de los documentos extranjeros: la función de la traducción
Anabel Borja Albi.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
Perspectivas de la didáctica de la traducción jurídica en España
Robert Martínez Carrasco.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Treballs presentats en congressos publicats
Merging conceptual and procedural knowledge through PBL and youtube videos: A teaching proposal for Audiovisual Communication ESP students
Manuel Rodríguez Peñarroja.
III Congreso internacional de Innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas. La universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad (INNDOC 2023). online (España)
Dykinson, 2023. ISBN: 9788411705356
English for engineering: intercultural formal letter writing
Adrián Pla Ángel, Begoña Bellés Fortuño.
9th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’23). València (España)
Universitat Politècnica de València, 2023. ISBN: 9788413960852
The international classroom in a CLIL setting: The case of Tourism
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
The international online conference “3rd New Trends in Foreign Language Teaching”. -- (España)
Tirant Lo Blanch, 2022. ISBN: 9788419071880
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Internacional NODOS del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773193
The effect of automated writing evaluation applications on undergraduate students’ writing motivation: a longitudinal study
Manuel Rodríguez Peñarroja.
XI Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2021). virtual (España)
Forum Internacional de Comunicación y Relaciones Publicas, 2021. ISBN: 9788409314645
“Y la culpa no era mía ni dónde estaba ni cómo vestía”: Implicaciones del derecho comparado en el discurso jurídico y su traducción. Un estudio de caso en torno a los delitos contra la libertad sexual
Robert Martínez Carrasco, Laura Vergas López.
I Congreso Internacional Nodos del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773254
Does audiovisual input play an important role in EFL learners' pragmatic awareness? A case study in multiple speech acts teachability to EFL Spanish students
Manuel Rodríguez Peñarroja.
International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks / VI Valencian Workshop on Computer- Assisted Language Learning: Gamification & Communicative Competence,. València (España)
Comares, 2021. ISBN: 9788413690957
The Use of Wordclouds for vocabulary retention in the English for Psychology classroom
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
EuroCALL 2020. Valencia (España)
2020. ISSN: 1695-2618
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2020). Madrid (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2020. ISBN: 9788409229482
Edició de monogràfics
Retrat de l’educació multilingüe
Laura Portolés Falomir, María del Pilar Safont Jordà.
p> (2020). ISSN: 0214-8188Tesis dirigides
A Cognitive Linguistics Analysis of the Effect of a 3D Video Game as an Educational Resource on the Learning of the prepositions “in” and “on” in a Higher Education Context
Autoria: Boghiu Balaur, Sorina. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/02/24
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The effect of intensity of content and language integrated learning programmes on students’ multilingual writing
Autoria: Guzmán Alcón, Irene. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 06/10/23
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar; Portolés Falomir, Laura
Las tecnologías de la traducción en España: análisis didáctico-curricular
Autoria: Sánchez Castañ, Roser. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 05/07/23
Direcció: Rodríguez Vázquez, Silvia; Borja Albi, Anabel
The Role of Instruction, Language Proficiency and Motivation in Second Language Writing
Autoria: Sánchez Muñoz, Gloria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
Pragmatic Awareness and Engagement with Language from a Multilingual Perspective
Autoria: Martínez Buffa, Ignacio. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/12/22
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar
Functional Diversity in Higher Education: Curriculum accommodation for people with vision disability and hearing impairment in the English as a Foreign Language Classroom
Autoria: Martínez Hernández, Ana Isabel. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom
Autoria: Gargallo Camarillas, Noelia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
La Funcionalidad de la Amígdala en Diferentes Estados Temporales durante el Proceso de la Patología Asociada a la Enfermedad de Alzheimer
Autoria: Castro Salazar, Ernestina Del Carmen. Institució: Universitat de València. Data lectura: 05/05/22
Direcció: Olucha Bordonau, Francisco Eliseo; Ros Bernal, Francisco de Asís
The polysemy of prepositions at, beside, by, near and next to: The horizontal axis of spatial relations
Autoria: Flor Fabregat, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/04/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Corrective feedback in the EFL classroom: Grammar Checker vs. teacher’s feedback
Autoria: Hernández Puertas, Tamara. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 18/02/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
MULTILINGUAL EDUCATION: A CONTRASTIVE ANALYSIS IN HUMANITIES, SOCIAL SCIENCES AND HEALTH SCIENCES
Autoria: Bellés Calvera, Lucía. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 15/11/21
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
A Contrastive Study of the EFL Vowel System in Native Spanish, French, German and Russian Learners
Autoria: Juan Checa, José Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 03/03/21
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
"Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi