Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
40 % | |
40 % | |
40 % | |
50 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
50 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % | |
40 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
40 % |
Personal investigador col·laborador | Dedicació al grup |
---|---|
50 % | |
50 % |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
María del Pilar Safont Jordà.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM; Num. 3 Vol. 21 pp. 1494-1516. (2024). ISSN: 1479-0718
A Taste of Metaphor Variation: Contrasting the Metaphorical Extensions of “stew” and “guisar” Article
Montserrat Esbrí Blasco.
RESPECTUS PHILOLOGICUS (EN LINEA); Num. 45 Vol. 50 pp. 9-24. (2024). ISSN: 2335-2388
Embodied semantic parameters for the lexical representation of spatial relational categories Article
Ignasi Navarro Ferrando.
COGNITIVE LINGUISTIC STUDIES; Num. 1 Vol. 11 pp. 203-233. (2024). ISSN: 2213-8722
Isabel García Izquierdo, Anabel Borja Albi.
CADERNOS DE TRADUÇÃO (eISSN); Num. 1 Vol. 44 pp. 1-17. (2024). ISSN: 2175-7968
Robert Martínez Carrasco, Anabel Borja Albi, Lucja Biel.
MONOGRAFÍAS DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN; Num. 16 pp. 41-74. (2024). ISSN: 1889-4178
P. Blanco Giménez, J. Vicente Mampel, P. Gargallo, L. Baraja Vegas, I.J. Bautista, Francisco de Asís Ros Bernal, C. Barrios.
SCIENTIFIC REPORTS; Num. 1 Vol. 14 pp. 1-12. (2024). ISSN: 2045-2322
Improving Clinical Communication: a qualitative study on the Informed Consent Article
Isabel García Izquierdo, Begoña Bellés Fortuño.
REVISTA DE LINGÜISTICA Y LENGUAS APLICADAS; Vol. 19 pp. 71-83. (2024). ISSN: 1886-2438
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS; Num. online pp. 1-36. (2024). ISSN: 1877-9751
¿Qué empleabilidad? Análisis curricular de los grados de Traducción e Interpretación en España Article
Robert Martínez Carrasco.
MUTATIS MUTANDIS (COLOMBIA); Num. 1 Vol. 17 pp. 5-27. (2024). ISSN: 2011-799X
María del Pilar Ordóñez López.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; Num. 4 Vol. 17 pp. 610-631. (2023). ISSN: 1750-399X
Writing on steroids? Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development Article
Robert Martínez Carrasco, Alicia Chabert Ull.
BELLATERRA JOURNAL OF TEACHING AND LEARNING LANGUAGE AND LITERATURE; Num. 3 Vol. 16 pp. 1-25. (2023). ISSN: 2013-6196
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear Article
Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco.
POZNAN STUDIES IN CONTEMPORARY LINGUISTICS; Num. 1 Vol. 59 pp. 43-64. (2023). ISSN: 1897-7499
Robert Martínez Carrasco, María del Pilar Ordóñez López.
HERMES (DINAMARCA); Vol. 63 pp. 99-117. (2023). ISSN: 0904-1699
Multilingual pragmatic awareness in collaborative writing Article
Ignacio Martínez Buffa, María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE AWARENESS; Num. 3 Vol. 32 pp. 421-442. (2023). ISSN: 0965-8416
Postnatal development of the relaxin-3 innervation of the rat medial septum Article
Francisco de Asís Ros Bernal, Isis Gil Miravet, Jorge Lucerón Morales, Mónica Navarro Sánchez, Esther Castillo Gómez, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROSCIENCE; Vol. 17 pp. 1-17. (2023). ISSN: 1662-453X
Localizar lo queer: una lectura demasiado atenta de Undertale Article
Robert Martínez Carrasco, René Báez Humanes.
MUTATIS MUTANDIS (COLOMBIA); Num. 1 Vol. 16 pp. 204-228. (2023). ISSN: 2011-799X
Review of Unpacking Creativity: The Power of Figurative Communication in Advertising, by Pérez-Sobrino, Littlemore & Ford (2021) Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
METAPHOR AND THE SOCIAL WORLD; Num. 1 Vol. 13 pp. 120-127. (2023). ISSN: 2210-4070
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; Num. 5 Vol. 42 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Isis Gil Miravet, Ángel Núñez Molina, Mónica Navarro Sánchez, Esther Castillo Gómez, Francisco de Asís Ros Bernal, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
BRAIN STRUCTURE & FUNCTION; Num. 5 Vol. 228 pp. 1307-1328. (2023). ISSN: 1863-2653
María Luisa Renau Renau.
FUTURITY EDUCATION; Num. 4 Vol. 3 pp. 232-254. (2023). ISSN: 2956-3402
El género en correos electrónicos de petición con bajo nivel de imposición Article
Patricia Salazar Campillo.
EPOS; Num. 39 pp. 320-338. (2023). ISSN: 2255-3495
Jaime Navarrete, Marta Fontana McNally, Ariadna Colomer , Juan P. Sanabria-Mazo, Daniel Pinazo Calatayud, Antonio José Silvestre López, Mark Lau, Galia Tanay, Javier Garcia-Campayo, Marcelo Demarzo , Joaquim Soler, Ausiàs Cebolla , Albert Feliu-Soler, Juan V Luciano .
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 14 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1664-1078
Agency, paratextuality, and queer pedagogy: analysing Javier Saez del alamo's translator's notes Article
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; Num. 2 Vol. 31 pp. 235-249. (2023). ISSN: 0907-676X
Uses and functions of conceptual metaphor in pedagogical meditation discourse Article
Antonio José Silvestre López.
ESTUDIOS DE LINGÜÍSTICA; Num. 38 pp. 47-72. (2022). ISSN: 0212-7636
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; Vol. 27 pp. 235-257. (2022). ISSN: 1135-416X
Isabel García Izquierdo, Vicente Francisco Montalt Resurreccion.
SOCIETIES; Num. 2 Vol. 12 pp. 1-11. (2022). ISSN: 2075-4698
Future translatorsʼ views on translation theory: a qualitative approach Article
María del Pilar Ordóñez López, Rosa María Agost Canós.
INTERPRETER AND TRANSLATOR TRAINER; Num. 2 Vol. 16 pp. 158-176. (2022). ISSN: 1750-399X
Manuel Rodríguez Peñarroja.
TEACHING ENGLISH WITH TECHNOLOGY; Num. 1 Vol. 22 pp. 62-81. (2022). ISSN: 1642-1027
Metadiscourse in Informed Consent: Reflections for Improving Writing and Translation Article
Isabel García Izquierdo.
GEMA ONLINE; Num. 4 Vol. 22 pp. 161-185. (2022). ISSN: 1675-8021
Patricia Salazar Campillo.
RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA; Num. 1 Vol. 21 pp. 58-73. (2022). ISSN: 1885-9089
'In English!' teachers' requests as reactions to learners' translanguaging discourse Article
María del Pilar Safont Jordà.
LANGUAGE CULTURE AND CURRICULUM; Num. 3 Vol. 35 pp. 317-333. (2022). ISSN: 0790-8318
La traductologie comme espace d'interaction: vieux préjugés, nouveaux défis Article
Rosa María Agost Canós, María del Pilar Ordóñez López.
META; Num. 3 Vol. 66 pp. 512-531. (2021). ISSN: 0026-0452
Manuel Rodríguez Peñarroja.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION; Num. 1 Vol. 14 pp. 927-946. (2021). ISSN: 1694-609X
Entrevista con Javier Sáez del Álamo Altres
Iván Alejandro Villanueva Jordán, Robert Martínez Carrasco.
CADERNOS DE TRADUÇAO; Num. 1 Vol. 43 pp. 1-22. (2021). ISSN: 1414-526X
Isis Gil Miravet, Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Héctor Albert Gascó, Andrew L.Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROANATOMY; Vol. 15 pp. --. (2021). ISSN: 1662-5129
An examination of the accreditation process for sworn translators–interpreters in Spain Article
María del Pilar Ordóñez López.
PERSPECTIVES - STUDIES IN TRANSLATION THEORY AND PRACTICE; Num. 6 Vol. 29 pp. 900-916. (2021). ISSN: 0907-676X
Review of Extended Conceptual Metaphor Theory, Zoltán Kövecses Nota crítica / Ressenya / Recensió
Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 25 pp. 329-332. (2021). ISSN: 1697-7750
Effective Teaching Strategies and Behaviors of Legal Translation Lecturers in Spain Article
Robert Martínez Carrasco.
IKALA; Num. 2 Vol. 26 pp. 317-330. (2021). ISSN: 0123-3432
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES; Num. 1 Vol. 21 pp. 75-92. (2021). ISSN: 1578-7044
María del Pilar Ordóñez López.
BABEL; Num. 2 Vol. 67 pp. 163-185. (2021). ISSN: 0521-9744
Reseña de Traducción automática. Conceptos clave, procesos de evaluación y técnicas de posedición, María del Mar Sánchez Ramos & Celia Rico Pérez Nota crítica / Ressenya / Recensió
Robert Martínez Carrasco.
HERMES (DINAMARCA); Num. 61 pp. 93-95. (2021). ISSN: 0904-1699
Ignasi Navarro Ferrando.
ESP TODAY; Num. 1 Vol. 9 pp. 150-174. (2021). ISSN: 2334-9050
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
VERBEIA; Num. 5 pp. 26-56. (2021). ISSN: 2444-1333
Relaxin-3 Innervation From the Nucleus Incertus to the Parahippocampal Cortex of the Rat Article
Cristina García Díaz, Isis Gil Miravet, Hector Albert Gascó, Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Andrew L. Gundlach, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
FRONTIERS IN NEUROANATOMY; Vol. 15 pp. 1-24. (2021). ISSN: 1662-5129
Conceptual Metaphor in Meditation Discourse: An Analysis of the Spiritual Perspective Article
Antonio José Silvestre López.
GEMA ONLINE; Num. 1 Vol. 20 pp. 35-53. (2020). ISSN: 1675-8021
Fernando de Castro: Caja's Man on the Peripheral Nervous System Revisió
Francisco de Asís Ros Bernal.
Anatomical Record-Advances in Integrative Anatomy and Evolutionary Biology ; Num. 5 Vol. 303 pp. 1206-1214. (2020). ISSN: 1932-8486
Fostering Employability through Versatility within Specialisation in Medical Translation Education Article
Ana María Muñoz Miquel, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Isabel García Izquierdo.
HERMES (DINAMARCA); Vol. 60 pp. 141-154. (2020). ISSN: 0904-1699
Pragmatics: Why use audiovisual input in second and foreign language learning contexts? Article
Manuel Rodríguez Peñarroja.
REDOC; Num. 3 Vol. 4 pp. 161-178. (2020). ISSN: 2594-9004
Dealing with the Past: Definitionsand Descriptions of the Historyof Translation Article
María del Pilar Ordóñez López.
IKALA; Num. 3 Vol. 25 pp. 797-814. (2020). ISSN: 0123-3432
Héctor Albert Gascó, Francisco de Asís Ros Bernal, Esther Castillo Gómez, Francisco Eliseo Olucha Bordonau.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MOLECULAR SCIENCES; Num. 12 Vol. 21 pp. --. (2020). ISSN: 1422-0067
Aroa Mañas Ojeda, Francisco de Asís Ros Bernal, Francisco Eliseo Olucha Bordonau, Esther Castillo Gómez.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MOLECULAR SCIENCES; Num. 16 Vol. 21 pp. 1-23. (2020). ISSN: 1422-0067
Richard Mark Nightingale, María del Pilar Safont Jordà.
ENGLISH LANGUAGE TEACHING; Num. 2 Vol. 12 pp. 37-56. (2019). ISSN: 1916-4742
Anabel Borja Albi.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; Vol. 24 pp. 21-38. (2019). ISSN: 1135-416X
A CLIL Approach: Evolution and Current Situation in Europe and in Spain Article
María Luisa Renau Renau, Sonia Mas Marti.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND RESEARCH; Num. 12 Vol. 8 pp. 1110-1119. (2019). ISSN: 2319-7064
Verónica Espinosa Fernández, Aroa Mañas Ojeda, Mar Pacheco Herrero, Ernestina del Carmen Castro Salazar, Francisco de Asís Ros Bernal, Ana Maria Sánchez Pérez.
BEHAVIOURAL BRAIN RESEARCH ; Vol. 374 pp. --. (2019). ISSN: 0166-4328
Conceptual metaphors and emotion expressions in the English for Specific Purposes classroom Article
Antonio José Silvestre López, Vicente Beltrán Palanques.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 22 pp. 135-152. (2019). ISSN: 1697-7750
Openings and Closing in Emails by CLIL Students: A Pedagogical Proposal Article
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo.
ENGLISH LANGUAGE TEACHING; Num. 2 Vol. 12 pp. 57-67. (2019). ISSN: 1916-4742
Juan José Hidalgo Mora, Francisco de Asís Ros Bernal, M- Aubá, T. Errasti, B. Olartecoechea, Á. Ruiz-Zambrana , J.L. Alcázar .
ULTRASOUND IN OBSTETRICS AND GYNECOLOGY ; Num. 5 Vol. 53 pp. 693-700. (2019). ISSN: 0960-7692
La ville de pierre de Fred Vargas Article
Marina López Martínez.
ÇEDILLE-REVISTA DE ESTUDIOS FRANCESES; Num. 16 pp. 313-327. (2019). ISSN: 1699-4949
Competencias para la traducción jurídica: modelos, enfoques y percepción del profesorado Article
Robert Martínez Carrasco.
QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS; Vol. 24 pp. 268-290. (2019). ISSN: 1135-416X
Marina López Martínez.
ROMANICA SILESIANA (EN LINEA); Num. 1 Vol. 15 pp. 90-99. (2019). ISSN: 2353-9887
Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 22 pp. 21-35. (2019). ISSN: 1697-7750
Llibres
Literatura il·lustrada, gènere i polítiques inclusives. Discursos, representacions i traduccions al voltant de la corresponsabilitat i la conciliació
Robert Martínez Carrasco, Maricel Esteban-Fonollosa. (Edició)
Tirant Lo Blanch, València (España). (2024). ISBN: 9788411832229
Il·lustrar la diversitat. Representacions de la diversitat de gènere, afectiva i sexual a la literatura gràfica i la seua traducció
Robert Martínez Carrasco, Julia Haba-Osca. (Edició)
Tirant Lo Blanch, València (España). (2023). ISBN: 9788419825063
New Trends on Metadiscourse. An Analysis of Online and Textual Genres
Begoña Bellés Fortuño, Lucía Bellés Calavera, Ana Isabel Martínez Hernández. (Edició)
Palgrave Macmillan, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031366895
Gèneres a la frontera del cànon. Una aproximació a la literatura il·lustrada i la seua traducció
Robert Martínez Carrasco, Julia Haba Osca. (Edició)
Onada Edicions, Benicarló (España). (2022). ISBN: 9788418634642
Representaciones críticas en el sistema sexo/género. Entre lo transnacional y lo local
Robert Martínez Carrasco, Iván Alejandro Villanueva Jordán. (Edició)
Universitat Politècnica de València, València (España). (2022). ISBN: 9788413961378
La vía láctea
Marina López Martínez. (Traducció sense aparell crític)
Olé Libros, -- (España). (2022). ISBN: 9788419589071
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches
María Luisa Carrió Pastor, Begoña Bellés Fortuño. (Edició)
Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo. (Edició)
Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Analysing the Pragmatics of Speech Acts in Sitcom and Drama Audiovisual Genres
Manuel Rodríguez Peñarroja. (Autoria)
Cambridge Scholars Publishing, Cambridge (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781527555419
Llegir la imatge, il·lustrar la paraula. Reflexions al voltant del llibre il·lustrat i el còmic
Julia Haba Osca, Robert Martínez Carrasco. (Edició)
UNO Editorial, Albacete (España). (2020). ISBN: 9788418438370
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
Ignasi Navarro Ferrando. (Edició)
De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz. (Edició)
Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Capítols de llibres
Young Multilingual Pragmatics. A Focus on Requests in CLIL and Non-CLIL Settings
María del Pilar Safont Jordà.
Modern Approaches to Researching Multilingualism. Studies in Honour of Larissa Aronin. Springer, -- (Suiza). (2024). ISBN: 9783031523700
Passive constructions in Spanish texts translated from English, German and French
Ulrike Oster, Ignasi Navarro Ferrando.
Towards an Empirical Verification of the Gravitational Pull Hypothesis. Evidence from the COVALT Corpus. Peter Lang, Berlín (Alemania). (2024). ISBN: 9783631903186
Savoring culinary idioms with Cognitive Semantics
Montserrat Esbrí Blasco.
Building Knowledge. Visions from Education and the Humanities. Peter Lang, Berlí (Alemania). (2024). ISBN: 9783631919057
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
New Trends on Metadiscourse. An Analysis of Online and Textual Genres. Palgrave Macmillan, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031366895
Antonio José Silvestre López, Carolina Girón García.
Optimizing Online English Language Learning and Teaching. Springer, -- (Suiza). (2023). ISBN: 9783031278242
Robert Martínez Carrasco.
El impacto de la traducción automática en la traducción profesional en España: tendencias, retos y aspectos socioprofesionales. El proyecto DITAPE. Peter Lang, Berlín (Alemania). (2023). ISBN: 9783631884348
Louise Dupré: le corps poétique vieillissant
Marina López Martínez.
Les thèmes de la poésie contemporaine. L'Harmattan; AGA, Paris (Francia). (2023). ISBN: 9782140486302
Cuestiones metodológicas relativas a una antología peninsular sobre traducción
María del Pilar Ordóñez López, José Antonio Sabio Pinilla.
Planteamientos historiográficos sobre la traducción en el ámbito hispánico. Edition Reichenberger, Kassel (Alemania). (2023). ISBN: 9783967280470
Incidència i ús de la imatge en els consentiments informats de les societats mèdiques espanyoles
Robert Martínez Carrasco.
Il-lustrar la Ciència. Aplicacions de la literatura gràfica en contextos científics i divulgatius. Tirant Lo Blanch, València (España). (2022). ISBN: 9788419471109
Grant Proposals in the Academic sphere: A Historical Review
Begoña Bellés Fortuño.
The Routledge Handbook of Scientific Communication. Routledge, Abingdon (Reino Unido). (2021). ISBN: 9780367489793
Nosedive: A Corpus Pragmatics Analysis of Compliments and Laughter
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Discourse, dialogue and characterisation in TV series. Comares, Granada (España). (2021). ISBN: 9788413692944
CLIL Assessment: Accommodating the Curricular Design in HE
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Cabrera Infante en boca de Suzanne Jill Levine: Tres Tristes Tigres en clave feminista
Robert Martínez Carrasco, Eva Peñarrocha.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
Robert Martínez Carrasco.
I Coloquio Internacional de Jóvenes Investigadores en Traducción e Interpretación UdeA-UPC. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Lima (Perú). (2021). ISBN: 9786123183530
Sexismo lingüístico, el variacionismo para fomentar la igualdad de género
Manuel Rodríguez Peñarroja.
Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-técnológicas. Universitat Politècnica de València, València (España). (2021). ISBN: 9788490488362
Emergents en ciències humanes i socials: la recerca com a projecte
Francisco Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo.
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials. Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432705
Begoña Bellés Fortuño.
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms. CLIL and EMI Approaches. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2021). ISBN: 9783030566142
Looking back to move forward: a case of interdisciplinary collaboration between the degrees of Translation & Interpreting and English Studies
Robert Martínez Carrasco, Núria Molines Galarza.
Making Literary Criticism Matter. Autoedición, -- (Polonia). (2020). ISBN: 9798618318952
Perspectivas de la didáctica de la traducción jurídica en España
Robert Martínez Carrasco.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Neurobiology of Mindfulness for Clinical Practice
María del Valle del Olmo de Dios, María de los Ángeles Ruipérez Rodriguez, Elena Lacomba Arnau, Antonio José Silvestre López, Sergio Elías Hernández Alonso, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
What to know about mindfulness. Nova Science Publishers, -- (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781536186208
El consentimiento informado y la comunicación centrada en el paciente: reflexiones desde la perspectiva de profesionales sanitarios y pacientes
Ana María Muñoz Miquel, Isabel García Izquierdo.
Translatum nostrum. La traducción y la interpretación en el ámbito especializado. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788413690391
La eficacia extraterritorial de los documentos extranjeros: la función de la traducción
Anabel Borja Albi.
Introducción a la traducción jurídica y jurada (inglés-español). Orientaciones doctrinales y metodológicas. Comares, Granada (España). (2020). ISBN: 9788490457566
Innovación docente en la enseñanza de Lenguas mediante herramientas web 2.0
María Luisa Renau Renau.
Enfoques y experiencias de innovación educativa con TIC en educación superior. Universidad de Zaragoza, Zaragoza (España). (2019). ISBN: 9788417873752
Robert Martínez Carrasco.
Gender Approaches in the Translation Classroom: Training the Doers. Palgrave Macmillan, Basingstoke (Reino Unido). (2019). ISBN: 9783030043896
Deliberate metaphors in Buddhist teachings about meditation
Antonio José Silvestre López.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Student-to-Faculty Email Consultation in English, Spanish and Catalan in an Academic Context
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo.
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts. Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Reconocimiento y evolución de los crímenes de género en el marco de la justicia penal internacional
Robert Martínez Carrasco, Jordi Martínez Carrasco .
Educación multidisciplinar para la igual de género. Perspectivas traductológicas, ecoartísticas, socioeducativas y jurídicas. Universitat Politècnica de València, Valencia (España). (2019). ISBN: 9788490487969
Pragmatic Translanguaging: Multilingual Practice in Adolescent Online Discourse
Richard Mark Nightingale, María del Pilar Safont Jordà.
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts. Brill, Leiden (Paises Bajos). (2019). ISBN: 9789004407855
Future-proofing legal translation: a paradigm shift for an exponential era
Anabel Borja Albi, Robert Martínez Carrasco.
Legal Translation. Current Issues and Challenges in Research, Methods and Applications. Frank & Timme, Berlín (Alemania). (2019). ISBN: 9783732903665
Metaphor analysis in discourse. Introduction
Ignasi Navarro Ferrando.
Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. De Gruyter, Berlin (Alemania). (2019). ISBN: 9783110625882
Treballs presentats en congressos publicats
Merging conceptual and procedural knowledge through PBL and youtube videos: A teaching proposal for Audiovisual Communication ESP students
Manuel Rodríguez Peñarroja.
III Congreso internacional de Innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas. La universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad (INNDOC 2023). online (España)
Dykinson, 2023. ISBN: 9788411705356
English for engineering: intercultural formal letter writing
Adrián Pla Ángel, Begoña Bellés Fortuño.
9th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’23). València (España)
Universitat Politècnica de València, 2023. ISBN: 9788413960852
The international classroom in a CLIL setting: The case of Tourism
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño.
The international online conference “3rd New Trends in Foreign Language Teaching”. -- (España)
Tirant Lo Blanch, 2022. ISBN: 9788419071880
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Internacional NODOS del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773193
The effect of automated writing evaluation applications on undergraduate students’ writing motivation: a longitudinal study
Manuel Rodríguez Peñarroja.
XI Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2021). virtual (España)
Forum Internacional de Comunicación y Relaciones Publicas, 2021. ISBN: 9788409314645
Does audiovisual input play an important role in EFL learners' pragmatic awareness? A case study in multiple speech acts teachability to EFL Spanish students
Manuel Rodríguez Peñarroja.
International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks / VI Valencian Workshop on Computer- Assisted Language Learning: Gamification & Communicative Competence,. València (España)
Comares, 2021. ISBN: 9788413690957
“Y la culpa no era mía ni dónde estaba ni cómo vestía”: Implicaciones del derecho comparado en el discurso jurídico y su traducción. Un estudio de caso en torno a los delitos contra la libertad sexual
Robert Martínez Carrasco, Laura Vergas López.
I Congreso Internacional Nodos del Conocimiento: Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030. Zaragoza (España)
Dykinson, 2021. ISBN: 9788413773254
The Use of Wordclouds for vocabulary retention in the English for Psychology classroom
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
EuroCALL 2020. Valencia (España)
2020. ISSN: 1695-2618
Robert Martínez Carrasco.
Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia (CUICIID 2020). Madrid (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2020. ISBN: 9788409229482
Maria Irene Moreno Rodríguez, Antonio José Silvestre López.
13th annual International Technology, Education and Development Conference (INTED 2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
English in the healthcare setting: the use of wordcloud and quizlet with psychological pathologies
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández.
11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN19). Palma de Mallorca (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409120314
Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López.
13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2019. ISBN: 9788409086191
Edició de monogràfics
Retrat de l’educació multilingüe
Laura Portolés Falomir, María del Pilar Safont Jordà.
p> (2020). ISSN: 0214-8188Tesis dirigides
A Cognitive Linguistics Analysis of the Effect of a 3D Video Game as an Educational Resource on the Learning of the prepositions “in” and “on” in a Higher Education Context
Autoria: Boghiu Balaur, Sorina. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/02/24
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
The effect of intensity of content and language integrated learning programmes on students’ multilingual writing
Autoria: Guzmán Alcón, Irene. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 06/10/23
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar; Portolés Falomir, Laura
Las tecnologías de la traducción en España: análisis didáctico-curricular
Autoria: Sánchez Castañ, Roser. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 05/07/23
Direcció: Rodríguez Vázquez, Silvia; Borja Albi, Anabel
The Role of Instruction, Language Proficiency and Motivation in Second Language Writing
Autoria: Sánchez Muñoz, Gloria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
Pragmatic Awareness and Engagement with Language from a Multilingual Perspective
Autoria: Martínez Buffa, Ignacio. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/12/22
Direcció: Safont Jordà, María del Pilar
Functional Diversity in Higher Education: Curriculum accommodation for people with vision disability and hearing impairment in the English as a Foreign Language Classroom
Autoria: Martínez Hernández, Ana Isabel. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom
Autoria: Gargallo Camarillas, Noelia. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/07/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Girón García, Carolina
La Funcionalidad de la Amígdala en Diferentes Estados Temporales durante el Proceso de la Patología Asociada a la Enfermedad de Alzheimer
Autoria: Castro Salazar, Ernestina Del Carmen. Institució: Universitat de València. Data lectura: 05/05/22
Direcció: Olucha Bordonau, Francisco Eliseo; Ros Bernal, Francisco de Asís
The polysemy of prepositions at, beside, by, near and next to: The horizontal axis of spatial relations
Autoria: Flor Fabregat, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/04/22
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Corrective feedback in the EFL classroom: Grammar Checker vs. teacher’s feedback
Autoria: Hernández Puertas, Tamara. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 18/02/22
Direcció: Salazar Campillo, Patricia
MULTILINGUAL EDUCATION: A CONTRASTIVE ANALYSIS IN HUMANITIES, SOCIAL SCIENCES AND HEALTH SCIENCES
Autoria: Bellés Calvera, Lucía. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 15/11/21
Direcció: Bellés Fortuño, Begoña
A Contrastive Study of the EFL Vowel System in Native Spanish, French, German and Russian Learners
Autoria: Juan Checa, José Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 03/03/21
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
"Cooking" in the mind: a frame-based contrastive study of culinary metaphors in american English and peninsular Spanish
Autoria: Esbrí Blasco, Montserrat. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/06/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Contrasting the Polysemy of Prepositions in English and Albanian
Autoria: Fera, Ardian. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/02/20
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi
Evaluación Prospectiva y Validación Externa del Modelo Ecográfico en tres pasos de Iota para la Valoración y Cribado de la Patología Ovárica
Autoria: Hidalgo Mora, Juan José. Institució: Universidad de Navarra. Data lectura: 22/11/19
Direcció: Alcázar Zambrano, Juan Luis; Ros Bernal, Francisco de Asís
Instruction and attitudes in EFL: A focus on recognition and production of conventional expressions
Autoria: Arrufat Marqués, María José. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 29/07/19
Direcció: Alcón Soler, Eva; Safont Jordà, María del Pilar
Developing, applying, and testing FILMIP: the Filmic Metaphor Identification Procedure
Autoria: Bort Mir, Lorena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19
Direcció: Navarro Ferrando, Ignasi; Silvestre López, Antonio José
La traducción jurada de documentos de constancia del estado civil en Brasil, Portugal y España
Autoria: Caurel Santiago, Jesús Antonio. Institució: Universidad de Granada. Data lectura: 15/02/19
Direcció: Sabio Pinilla, José Antonio; Borja Albi, Anabel