Coordinació:
Dep. de Ciències de la Comunicació
Nombre de doctors: 2
Àrees d'aplicació:
El grup d’investigació OBCOP s’ocupa de l’estudi i observació de les plataformes digitals (TDT, Over The Top, streaming) de les indústries culturals i de l’entreteniment (musicals, audiovisuals, videojocs, informatives) públiques i privades, així com les noves plataformes tecnològiques (Google, Apple, Facebook, Amazon i Microsoft), des d’una doble perspectiva. Per una banda, considerant la seua estructura a través de l’estudi, principalment, dels moviments empresarials, els models de negoci i les interrelacions amb altres agents (polítics, tecnològics, econòmics i socials). Per altra banda, s’observen els continguts que aquestes plataformes produeixen i/o distribueixen, així com la seua relació amb les audiències i les fórmules d’interacció i mesurament. El principal objectiu d’OBCOP és observar la configuració, comportament i continguts de les plataformes digitals en relació amb la societat a la qual es dirigeixen i amb què interactuen, donant especial atenció a la vinculació amb la diversitat cultural i la igualtat de gènere, la vinculació amb la responsabilitat social i els efectes sobre els mercats locals.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
50 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
INSTMUJER | 07-5-ID23 | LAS CREADORAS EN EL AUDIOVISUAL. FACTORES DE TRANSFORMACIÓN DE LAS ESTRUCTURAS PARA RENOVAR DISCURSOS Y REFERENTES | 01/01/2024 | 31/12/2024 |
UJI | UJI-B2021-55 | LAS MUJERES Y LA INDUSTRIA DEL STREAMING: UN ESTUDIO DEL IMPACTO DE LAS PLATAFORMAS OVER THE TOP. | 01/01/2022 | 31/12/2024 |
SSHRC | 1350211 | GLOBAL MEDIA AND INTERNET CONCENTRATION PROJECT | 01/04/2021 | 31/03/2028 |
GV | AICO/2021/168 | ESTUDIO DEL IMPACTO DE LAS PLATAFORMAS STREAMING SOBRE EL PAPEL DE LA MUJER EN LA INDUSTRIA AUDIOVISUAL ESPAÑOLA Y EN SUS CONTENIDOS | 01/01/2021 | 31/12/2023 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
La televisión pública y la audiencia infantil: valores y funciones en la era digital Article
Jéssica Izquierdo Castillo.
ANÀLISI: QUADERNS DE COMUNICACIÓ I CULTURA; Vol. 66 pp. 155-170. (2022). ISSN: 0211-2175
Jéssica Izquierdo Castillo.
MIGUEL HERNANDEZ COMMUNICATION JOURNAL; pp. 335-354. (2022). ISSN: 1989-8681
Women in the documentary industry: Continuing inequality in the streaming age Article
Jéssica Izquierdo Castillo, Emma Torres Romay.
PROFESIONAL DE LA INFORMACION; Num. 1 Vol. 32 pp. 1-11. (2022). ISSN: 1386-6710
Jéssica Izquierdo Castillo, Maria Teresa Latorre Lázaro.
PROFESIONAL DE LA INFORMACION; Num. 2 Vol. 31 pp. 1-13. (2022). ISSN: 1386-6710
Emma Torres Romay, Jéssica Izquierdo Castillo.
ÁMBITOS; Num. 57 pp. 102-122. (2022). ISSN: 1139-1979
Presencia y liderazgo de la mujer en el audiovisual: el impacto de las plataformas streaming Article
Jéssica Izquierdo Castillo, Maria Teresa Latorre Lázaro.
ESTUDIOS SOBRE EL MENSAJE PERIODISTICO; Num. 3 Vol. 27 pp. 867-877. (2021). ISSN: 1134-1629
Los gigantes tecnológicos conquistan el audiovisual. El caso de Amazon Prime Video Article
Judit Pesudo Martínez, Jéssica Izquierdo Castillo.
AREA ABIERTA; Num. 3 Vol. 21 pp. 367-385. (2021). ISSN: 2530-7592
Challenges and Opportunities for Regional Public Service Media: A Singular Case Study in Europe Article
Jéssica Izquierdo Castillo, Juan Carlos Miguel de Bustos.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION; Vol. 15 pp. 625-646. (2021). ISSN: 1932-8036
Maria Teresa Latorre Lázaro, Hugo Doménech Fabregat.
COMMUNICATION AND SOCIETY = COMUNICACIÓN Y SOCIEDAD; Num. 2 Vol. 33 pp. 137-153. (2020). ISSN: 0214-0039
Juan carlos Miguel de Bustos, Jéssica Izquierdo Castillo.
REVISTA LATINA DE COMUNICACION SOCIAL; Num. 74 pp. 803-821. (2019). ISSN: 1138-5820
Llibres
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación
Jéssica Izquierdo Castillo. (Edició)
Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Capítols de llibres
Género y desigualdad en la producción de ficción seriada de las plataformas SVoD
Jéssica Izquierdo Castillo.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Adolescentes en pantalla. Un perfil de las mujeres jóvenes en las series del streaming español
Jéssica Izquierdo Castillo, Emma Torres Romay.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Jéssica Izquierdo Castillo, Maria Teresa Latorre Lázaro.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Mujeres del streaming español. Percepciones y experiencias de desigualdad
Jéssica Izquierdo Castillo, Paula Yvonne Blanquer Adam.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Feminicidio en el centro del relato. Una mirada de género al true crime en el streaming
Maria Teresa Latorre Lázaro, Jéssica Izquierdo Castillo.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
La innovación infinita. Nuevos retos y dualidades en los Medios públicos europeos
Juan Carlos Miguel de Bustos, Jéssica Izquierdo Castillo, Miguel Angel Casado.
Innovar en innovación televisiva. Análisis de casos de éxito en los medios públicos europeos. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones, (2023). ISBN: 9788417600969
La brecha de género en la industria audiovisual del streaming español
Jéssica Izquierdo Castillo.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Emma Torres Romay, Jéssica Izquierdo Castillo.
Mujeres en streaming Especialización, liderazgo y representación. Fragua Editorial, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788470747441
Los GAFAM en las antípodas de los medios de servicio público: consecuencias peligrosas para la democracia
Juan Carlos Miguel de Bustos, Jéssica Izquierdo Castillo.
Gestión de Medios Públicos en el Entorno Digital: Nuevos valores, estrategias multiplataforma e internet de servicio público. Tirant Humanidades, València (España). (2022). ISBN: 9788419286277
Public Service Media and Blockchain Technology: First Thoughts
JUAN CARLOS MIGUEL DE BUSTOS, Jéssica Izquierdo Castillo.
The Values of Public Service Media in the Internet Society. Palgrave Macmillan, London (Reino Unido). (2021). ISBN: 9783030564681
Distribuir: la logística de venta
Jéssica Izquierdo Castillo.
Filmmaking. Cómo hacer películas y series. Universidad Camilo José Cela, Madrid (España). (2021). ISBN: 9788495891983
Serveis
Més informació
Paraules clau