DIMATHEX - Didàctica de la Matemàtica i Didàctica de les Ciències Experimentals
Coordinació:
Gil Lorenzo Valentín
Dep. d'Educació i Didàctiques Específiques
Nombre de doctors: 8
El grup DIMATHEX té com a principal objectiu acostar els estudis universitaris de didàctica de les matemàtiques i didàctica de les ciències experimentals dels graus en Mestre i Mestra d’Educació Infantil i Primària a la futura vida professional a les aules. Creiem que les dues institucions, escola i universitat, han de treballar conjuntament per a poder oferir una formació adequada a l’estudiantat. En aquest sentit, en aquest grup de recerca analitzem les dificultats i els processos d’ensenyament-aprenentatge que es produeixen a les aules, tant de l’escola com de la universitat, en l’àmbit de les matemàtiques i de les ciències experimentals, així com el coneixement didàctic dels i de les mestres en actiu. També estudiem l’impacte de l’ús de materials manipulatius i de la robòtica en les classes i de la creació d’espais motivadors com els horts escolars, que fomenten un aprenentatge significatiu i interdisciplinari de les matèries. Alguns membres del grup estudien els models d’ensenyament de resolució de problemes al llarg de la història i realitzen intervencions específiques amb xiquets i xiquetes amb dificultats en aquestes matèries, i d’altres empren tècniques de neuroimatge per a avaluar i estudiar processos d’aprenentatge.
Direcció |
---|
Gil Lorenzo Valentín |
Personal investigador | Dedicació al grup |
---|---|
Beltrán Meneu, Maria José | 100 % |
Cabero Fayos, Ismael | 50 % |
De Frutos Tena, Angel | 100 % |
Monferrer Sales, Lidon | 100 % |
Roig Albiol, Ana Isabel | 100 % |
Santagueda Villanueva, Maria | 50 % |
Ventura Campos, Noelia | 50 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
Torrejón Marín, María Francisca | 50 % |
- Estudi dels processos d’ensenyament-aprenentatge que es produeixen en les aules dels graus en Mestre/a d’Educació Infantil i Primària respecte de les matemàtiques i les ciències experimentals
- Estudi del coneixement didàctic dels i de les mestres en exercici en els CEIP (Centres d’Educació Infantil i Primària)
- Horts escolars: altres espais per estudiar els processos d’ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals i les matemàtiques
- Avaluació i intervenció amb xiquets i xiquetes amb dificultats d’aprenentatge de les matemàtiques. Entrenament matemàtic amb robòtica educativa
- Ús de tècniques de neuroimatge per l’avaluació i seguiment de l’aprenentatge de les matemàtiques i les ciències experimentals
- Ús de materials estructurats manipulatius en l’ensenyament de les matemàtiques
- Ús de l’experimentació i la indagació científica en els processos d'ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals
- Història de l’educació matemàtica
Articles en revistes
- Academic Achievement and Peer Tutoring in Mathematics: A Comparison Between Primary and Secondary Education - Article
- Dynamics of weighted composition operators on weighted Banach spaces of entire functions - Article
- Understanding of Inverse Proportional Reasoning in Pre-Service Teachers - Article
- Aplicación de las Ciencias Experimentales en nuestro entorno. La ruta científica como propuesta didáctica para Educación Secundaria Obligatoria - Article
- Supercyclicity of weighted composition operators on spaces of continuous functions - Article
- TRY plant trait database – enhanced coverage and open access - Article
- Psychological Effects of Peer Tutoring in Mathematics in Primary Education - Article
- Peer tutoring in mathematics in primary education: a systematic review - Revisió
- Peer tutoring and mathematics in secondary education: literature review, effect sizes, moderators, and implications for practice - Article
- Desarrollo de una aplicación para dispositivos móviles destinada a Geometría (Matemáticas II) - Article
- Clearing Vs. Burning For Restoring Pyrenean Grasslands After Shrub Encroachment - Article
- Historia de las Matemáticas para la formación de maestros - Article
- Peer tutoring in algebra: A study in middle school - Article
- Dopamine depletion shifts behavior from activity based reinforcers to more sedentary ones and adenosine receptor antagonism reverses that shift: Relation to ventral striatum DARPP32 phosphorylation patterns - Article
- Peer tutoring and academic achievement in mathematics: a meta-analysis - Article
- Multiple forest attributes underpin the supply of multiple ecosystem services - Article
- Geopattern, una app para resolver problemas de patrones geométricos en Primaria - Article
- Neuroeducación en el aula: Uso de neuroimagen multimodal para predecir el aprendizaje matemático - Article
- Geometría 3D y talento matemático - Article
- Aprendizaje del álgebra a través de problemas de patrones geométricos - Article
- La Estadística en Educación Secundaria y Grados de Ciencias Sociales (Relaciones Laborales y Recursos Humanos y Gestión y Administración Pública). Necesidades, perfiles y realidades - Article
- El algoritmo de la sustracción llevando en los centros de formación de personas adultas - Article
- The edge also matters: human threats in a rare Mediterranean habitat for Cantabrian Capercaillie - Article
- Mean ergodicity of weighted composition operators on spaces of holomorphic functions - Article
- Mean ergodic composition operators on Banach spaces of holomorphic functions - Article
- Production Indicators of Mathematics Teachers in Public Universities of the Valencian Community on Web of Science - Article
- Plant nurse effects rely on combined hydrological and ecological components in a semiarid ecosystem - Article
- Visualization abilities and complexity of reasoning in mathematically gifted students’ collaborative solutions to a visualization task. A networked analysis
- La utilización de los cuestionarios Moodle para ayudar al alumnado en el estudio
- Políticas valencianas de calidad. Una aproximación en la Universidad Jaume I de Castellón
- High-School Students' Difficulties on the Learning of Mathematics Due to COVID-19
- 9th Grade Students' Motivation Towards Mathematics Learning During COVID-19 Lockdown in Spain
- Desarrollo de una aplicación para dispositivos móviles destinada a Geometría (Matemáticas II)
- Strategies exhibited by good and average solvers of geometric pattern problems as source of traits of mathematical giftedness in grades 4-6
- Aplicación de las ciencias experimentales en nuestro entorno. La ruta científica como propuesta didáctica en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
- Strategies of solution of geometric pattern problems as traits of mathematical giftedness
- Propuesta didáctica de cómo dar entidad a los contenidos de matemáticas del aula de grado en maestro/a de primaria a partir de conocer los hechos históricos que los generaron
- Talento Matemático en un Problema de Geometría
- Analysis of a gifted primary school student's answers to a pre-algebra teaching unit
- Design of problems for research purposes with mathematically talented students
- Iniciación a la Generalización en Estudiantes de Educación Primaria
- La Visualización Espacial en Estudiantes de Matemáticas de Primaria
- Proyecto de cooperación para la formación de docentes de Colombia en atención a estudiantes de primaria con talento matemático
- Los patrones geométricos como contexto para introducir a un estudiante de Educación Primaria con altas capacidades matemáticas en el álgebra
- Resolución por Skype de una tarea de visualización cooperativa por una pareja de estudiantes de talento
- H-Index of the teachers of mathematics in public univesities of Comunidad Valenciana in web of science
- Habilidades de visualización de estudiantes de Primaria en actividades de geometría espacial
- Patrones geométricos para iniciar en el álgebra a estudiantes de Primaria con talento matemático
- Whatsapp, Skype y otros recursos TIC para fomentar el trabajo cooperativo
- Gifted students verbally communicating visual information in a virtual environment
- Preservice teachers analyze children's answers to geometric pattern problems
Tesis dirigides
- La tutoría entre iguales en matemáticas. Estado de la cuestión y análisis de su impacto en el rendimiento académico del alumnado de Educación Secundaria
Autoria: Alegre Ansuategui, Francisco Jose. Institució: Universidad de Valladolid. Data lectura: 10/07/20Direcció: Lorenzo Valentín, Gil; Maroto Sáez, Ana Isabel; Moliner Miravet, María Lidón
- Ensenyament-aprenentatge
- didàctica de la matemàtica
- didàctica de les ciències experimentals
- coneixement didàctic dels mestres
- horts escolars
- història de l’educació
- neuroeducació