Coordinació:
Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
Nombre de doctors: 3
Àrees d'aplicació:
El grup ha realitzat una investigació longitudinal durant set anys. Es tracta d’una investigació única a Espanya, i molt infreqüent en altres països, per l’edat, duració, intensitat i amplitud dels aspectes considerats. Comporta investigar el desenvolupament social i emocional de tot l’alumnat que va iniciar la seua escolaritat en l’educació primària el curs 2009-10 en deu aules de col·legis públics de Castelló i en set aules de Sevilla. Durant aquest període s’han administrat més de 20.000 qüestionaris (37 instruments diferents: contestats per alumnat, companys i companyes, professorat, familiars; informen de 198 indicadors directes). Paral·lelament, i en els mateixos col·legis de Castelló, s’ha vingut realitzat una intervenció amb l’alumnat que iniciava l’escolaritat un curs més tard. Aquesta intervenció es caracteritza per ser multinivell (amb tot l’alumnat en classe; amb xiquets i xiquetes amb necessitats de relació), multiagent (alumnat, companys i companyes, professorat, familiars), multicomponent (relacions positives professorat-alumnat; clima d’aula inclusiu; habilitats socioemocionals; suport a pares i mares), que ha donat lloc a una àmplia relació de programes, mètodes i materials. Com a mostra volem indicar que s’han realitzat 640 sessions de suport amb professors i professores, 175 activitats de currículum socioemocional distribuïdes per cursos, 387 hores d’enregistraments de relacions diàdiques entre xiquets i xiquetes, i un centenar d’actuacions amb mares i pares (sessions grupals de formació, entrevistes, entrevistes conjuntes, conferències i sessions informatives).
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
The Evaluation of Family Support Programmes in Spain. An Analysis of their Quality Standards Article
Victoria Hidalgo, Beatriz Rodríguez Ruiz, Francisco Juan García Bacete, Raquel A. Martínez González, Isabel López Verdugo, Lucía Jiménez.
PSICOLOGÍA EDUCATIVA; Num. 1 Vol. 29 pp. 35-43. (2023). ISSN: 1135-755X
Advance Care Planning in Spain Article
Cristina Lasmarias, Virginia Elena Carrero Planes, Julia Fernández Bueno, Helena García Llana, Nani Granero Moya, Javier Judez, Nuria Pérez de Lucas, Iñaki Saralegui, Tayra Velasco.
ZEITSCHRIFT FÜR EVIDENZ, FORTBILDUNG UND QUALITAT IM GESUNDHEITSWESEN; Vol. 180 pp. 143-149. (2023). ISSN: 1865-9217
Ghislaine Marande Perrin, Ana Mercedes Vernia Carrasco.
ARTSEDUCA; Vol. 34 pp. 205-217. (2023). ISSN: 2254-0709
Reasons for disliking a classmate: A comparative study with Spanish and Portuguese students Article
Francisco Juan García Bacete, Sofía Freire, Ghislaine Marande Perrin, Patricia Gamboa.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH; Vol. 105 pp. --. (2021). ISSN: 0883-0355
Francisco Juan García Bacete, Jesús Fermín Rosel Remírez.
ANALES DE PSICOLOGÍA; Num. 1 Vol. 37 pp. 101-103. (2021). ISSN: 0212-9728
Francisco Juan García Bacete, Victoria Muñoz Tinoco, Ghislaine Marande Perrin, Jesús Fermín Rosel Remírez.
SUSTAINABILITY; Num. 5 Vol. 13 pp. 1-28. (2021). ISSN: 2071-1050
Planificación compartida de la atención: la COVID-19, ¿una oportunidad? Letter
Cristina Lasmarías Martinez , Tayra Velasco Sanz, Virginia Elena Carrero Planes, Nani Granero Moya.
MEDICINA PALIATIVA; Num. 3 Vol. 27 pp. 267-268. (2020). ISSN: 1134-248X
Serveis
Més informació
Paraules clau