Coordinació:
Dep. d'Estudis Anglesos
Nombre de doctors: 1
Àrees d'aplicació:
L'activitat del grup s'estructura entorn dels conceptes de mobilitat global, nació, imperi, descolonització, i inclusió/exclusió en les literatures ètniques nord-americanes contemporànies i pretén reivindicar les aplicacions pràctiques d'estos estudis literaris en la resolucó de molts dels conflictes sociopolítics i mediambientals sorgits en l'actualitat: i. e. mobilitats forçoses i polítiques migratòries; poder, discriminació identitària (racial, sexual, etc.) i justícia social; desigualtat i explotació; emergència climàtica. Esta reflexió es du a terme mitjançant l'anàlisi de textos literaris recents produïts per escriptores i escriptors nord-americans que aborden estes qüestions des d'un enfocament de gènere que té en compte la interseccionalitat amb factors com ara la raça, la sexualitat, la classe social, o la religió. Degudament integrats en polítiques educatives i formatives, estos estudis poden contribuir a millorar el benestar de la població, fomentant la tolerància a la diversitat i el respecte al nostre entorn natural més pròxim. En aquest sentit, el grup pot elaborar guies didàctiques, realitzar activitats formatives, cursos breus i tallers en institucions públiques educatives i fomentar la Ciència Ciutadana mitjançant la creació de dinàmiques de treball en espais de trobada de diferents col·lectius que permeten l'acostament a la societat del coneixement científic generat en la universitat.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
GV | AICO/2021/249 | RECONFIGURACIONES DE GÉNERO, RAZA Y CLASE SOCIAL EN LA LITERATURA ÉTNICA NORTEAMERICANA DE LA ERA OBAMA/TRUMP | 01/01/2021 | 31/12/2023 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Rabih Alameddine, Kim Addonizio, and Kellie Wells: Fairy-tales in the 21st Century Article
Elena María Ortells Montón.
LECTORA. REVISTA DE DONES I TEXTUALITAT; Num. 27 pp. 259-273. (2021). ISSN: 1136-5781
Children's Books by Canonical Authors in the EFL Classroom Article
Elena María Ortells Montón.
ENGLISH LANGUAGE TEACHING; Num. 11 Vol. 13 pp. 100-112. (2020). ISSN: 1916-4742
Capítols de llibres
Elena María Ortells Montón, Otilia Martí Arnándiz.
Didàctica de la literatura a través de l'àlbum il·lustrat: Literacitats múltiples, gènere i diversitat en tres llengües curriculars . Tirant Lo Blanch, València (España). (2025). ISBN: 9788411837033
Elena María Ortells Montón.
American Houses: Literary Spaces of Resistance and Desire. Brill, (2022). ISBN: 9789004520318
‘With them was my home’: The Politics of Native Space in A Narrative of the Life of Mrs. Mary Jemison
Elena María Ortells Montón.
Indigenizing the Classroom: Engaging Native American/First Nations Literature and Culture in Non-Native Settings. Universitat de València, Valencia (España). (2021). ISBN: 9788491347477
Tesis dirigides
Under the Sign of Trauma: An Analysis of William Faulkner’s 1929-1932 Novels
Autoria: Dobre, Elena Miriam. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 11/04/25
Direcció: Ortells Montón, Elena María
Més informació
Paraules clau