Coordinació:
Dep. d'Enginyeria i Ciència dels Computadors
Nombre de doctors: 2
Àrees d'aplicació:
El nostre grup de recerca va començar el 2002 com a resultat de l'experiència en la investigació, definició, anàlisi i implementació de sistemes distribuïts intel·ligents, desenvolupant els seus propis sistemes i col·laborant en tasques d'assessorament en matèria d'estandardització i normalització europees en el marc de la intel·ligència artificial. Tenim una profunda experiència en aplicacions de trànsit i transport per carretera, coneguts com a Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS). Donada la naturalesa distribuïda del domini del trànsit: cooperativa, normativa, autònoma i independent dels conductors, el comportament del trànsit resulta ser un sistema complex, per la qual cosa resulta fonamental disposar d'eines intel·ligents amb les quals anticipar-se a les situacions que provoquen incidents. Aquests incidents impliquen enormes pèrdues econòmiques i de salut pública. Com a exemple, hem desenvolupat el sistema PITC (Plataforma Interactiva de Trànsit per Carretera) que proporciona informació en temps real a les administracions encarregades del trànsit perquè puguin prendre les accions més beneficioses en la gestió del trànsit, i també a les empreses de transport i als conductors perquè puguin triar dinàmicament la ruta més segura i ràpida per realitzar els seus itineraris, ajustant-se a les condicions actuals del trànsit, als mapes de risc i a la prognosis del trànsit. Tota aquesta informació s'obté en dues fases, mitjançant la integració de dades de diverses fonts públiques, de tercers, del propi vehicle i d'altres vehicles que circulen per les vies, alimentant amb aquestes dades a avançats models estadístics i integrant-los en sistemes d'aprenentatge profund.
Membres
| Direcció |
|---|
| Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
|---|---|
| 100 % |
Línies d'investigació
Projectes
| Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi | ODS |
|---|---|---|---|---|---|
| AEI | PID2023-152472OB-I00 | ELECCIÓN DINÁMICA Y AUTÓNOMA DE ITINERARIOS DE TRÁFICO SEGUROS Y SOSTENIBLES | 01/09/2024 | 31/12/2027 | ODS 11 ODS 9 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
Semantic Modelling Approach for Safety-Related Traffic Information Using DATEX II Article
Jose Javier Samper-Zapater, Julián Gutiérrez-Moret, Jose Macario Rocha, Juan José Martínez-Durá, Vicente Ramón Tomás López.
INFORMATION; Num. 1 Vol. 15 pp. 1-26. (2024). ISSN: 2078-2489
An agent-based platform to evaluate V2X routing road traffic scenarios Article
Vicente Ramón Tomás López, Luis Amable García Fernández, Adrián León Alonso.
SIMULATION MODELLING PRACTICE AND THEORY; Vol. 125 pp. 1-11. (2023). ISSN: 1569-190X
A Framework for Enhancing the Operational Phase of Traffic Management Plans Article
Luis Amable García Fernández, Vicente Ramón Tomás López.
IEEE ACCESS; Vol. 8 pp. 204483-204493. (2020). ISSN: 2169-3536
A game engine to make games as multi-agent systems Article
Carlos Marín Lora, Miguel Chover Selles, José Martínez Sotoca, Luis Amable García Fernández.
ADVANCES IN ENGINEERING SOFTWARE ; Vol. 140 pp. 1-8. (2020). ISSN: 0965-9978
Treballs presentats en congressos publicats
Integrating knowledge models in Intelligent Truck Parking
José F. García Calderaro, Vicente Ramón Tomás López, Luis Amable García Fernández, Juan J. Martínez, Ramón V. Cirilo Gimeno, Enrique V. Bonet Esteban.
12th Euro-American Conference on Telematics and Information Systems (EATIS 2024). Praia- cabo vert (Cabo Verde)
Association for Computing Machinery (ACM), 2025. ISBN: 9798400717338
A Dynamic Traffic Management System for Itinerary Optimization
Iván Monzón Catalán, Vicente Ramón Tomás López, Luis Amable García Fernández.
11th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems- VEHITS 2025. Oporto (Portugal)
SciTePress, 2025. ISBN: 9789897587450
Efficient Road Traffic Routing: A Novel Algorithm Leveraging Traffic Forecasting
Iván Monzón Catalán, Vicente Ramón Tomás López, Luis Amable García Fernández.
12th Euro-American Conference on Telematics and Information Systems (EATIS 2024). Praia- Cabo Verde (Cabo Verde)
Association for Computing Machinery (ACM), 2025. ISBN: 9798400717338
Tesis dirigides
Modelo de negociación autonómica para la asignación dinámica de recursos en entornos distribuidos. Aplicación a sistemas de aparcamiento inteligente (ITP)
Autoria: García Calderaro, José Francisco. Institució: Universitat de València. Data lectura: 21/03/24
Direcció: Martínez Durá, Juan; Tomás López, Vicente Ramón
Serveis
Més informació
Paraules clau