investigacio detall investigacio

ITACA-UJI - Investigació en Tecnologies Aplicades a la Comunicació Audiovisual

Coordinació:

Dep. de Ciències de la Comunicació

Nombre de doctors: 13

Àrees d'aplicació:

Pàgina web

Des del seu naixement el 2003, el grup de recerca I.T.A.C.A.-UJI ha desenvolupat una intensa activitat investigadora a l'Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló. Actualment, el grup compta amb una dotzena d'investigadors els interessos dels quals se centren en l'estudi de la cultura visual, les relacions entre tecnologies audiovisuals i visualitat, l'anàlisi dels discursos audiovisuals, la teoria de la imatge, l'economia política de la comunicació i anàlisi de textos audiovisuals. En els darrers anys, el grup de recerca I.T.A.C.A.-UJI ha centrat bona part dels seus esforços en dos àmbits diferenciats, encara que també convergents. D'una banda, l'estudi del sistema mediàtic, i més concretament, del paper dels mitjans de comunicació públics a l'audiovisual contemporani, en un context de profunds desequilibris polítics, socials i econòmics, i de desinformació creixent. D'altra banda, aquest grup de recerca desenvolupa diferents activitats per a l'impuls de l'alfabetització mediàtica i informacional (AMI), a través de la Càtedra RTVE UJI de Cultura Audiovisual i Alfabetització Mediàtica i de la Càtedra CACV UJI d'Anàlisi i Prospectiva de l'Audiovisual” del Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana, nascudes el 2022 i el 2023, respectivament, per iniciativa del grup, que es concreta en l'organització i la celebració de congressos, seminaris, tallers i cicles de conferències, així com de la producció de vídeos sobre AMI.