El dia després de Bolonya

12/02/2015 | Càtedra INCREA
Compartir

Compartir

Facebook
Twitter
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Editors: Francisco Michavila, María Ripollés i Francesc Esteve.

Editorial: Tecnos

Any de publicació: 2011

ISBN: 978-84-309-5296-0

Sinopsi: El procés de canvi que es va iniciar a Bolonya i en el qual està immersa la universitat espanyola és una oportunitat inigualable per a la reflexió sobre la funció de la Universitat com a motor del progrés econòmic i social de la societat. És per açò, que aqueix procés de canvi no acaba amb un llistat de títols de grau ni amb unes normes per a la seua elaboració, compartides per tots els europeus. Després del primer pas, espera el segon. Sobre aqueix camí per caminar s'ocupen les pàgines que segueixen.

El primer dels capítols debat sobre com han de ser les relacions entre la universitat i la societat en l'era port-Bolonya. Les universitats han d'estar en condicions d'explicar a la ciutadania quins són les seues prioritats educatives i han de trobar les fórmules eficients per a col·laborar entre elles. La revisió del rol dels professors, l'educació activa dels estudiants i les estratégias que puguen dissenyar-se per a fer més eficients els campus, s'agrupen en el segon capítol.

La internacionalització és una de les banderes principals, si no la principal, dit en singular, dels canvis que s'anuncien o es desitgen. A aqueix tema es dedica el capítol tercer. L'últim capítol torna al nus gordiano de la cuestion: les relacions entre les universitats i la societat, la suma d'interessos, les sinergies possibles o l'ús eficient dels recursos públics, entre altres temes. El present llibre forma part d'una col·lecció, precedit per Universitat i Economia a Europa (2006) i Ocupació i noves titulacions a Europa (2009) que arrepleguen diferents visions i reflexions sobre la política universitària.