Els Explorers de l'UJI validen la seua idea de negoci amb Andreu Blesa

20/05/2019 | Càtedra INCREA
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El 20 de maig els nostres Explorers han rebut la seua segona sessió de Roadshow de la mà d'Andreu Blesa. Andreu és Doctor en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat de València. Actualment és professor titular a la Universitat Jaume I en el departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting. Concretament imparteix docència en l'assignatura Màrqueting Internacional del grau de ADE. Els seus interessos en l'àmbit de la investigació estan relacionats amb el màrqueting internacional, la iniciativa empresarial internacional i la creació de xarxes empresarials. A més, Andreu es el responsable del grup d'investigació Innovative and International Venture Creation i del Grup d'Innovació Educativa International Training.

Durant aquesta sessió les i els participants han pogut conéixer de primera mà quin és el procés que han de seguir per a validar la seua idea de negoci. En la primera fitxa l'estudiantat ha reflexionat sobre les principals característiques que té el seu producte o servei per a disminuir els principals efectes negatius que causa el problema en el grup de consumidors considerat. En la segona fitxa els Explorers han descrit de forma detallada la idea del producte o servei per a veure quines són les característiques que més interessen als seus potencials clients.

En la segona part de la sessió han treballat amb dues fitxes més. En la primera han tractat les claus principals per a elaborar i desenvolupar un pla per a validar les principals característiques que defineixen el concepte del producte o servei mitjançant entrevistes. En aquest punt Andreu ha posat l'accent principalment a documentar els resultats després de l'entrevista i analitzar els resultats. Finalment, han contrastat les hipòtesis relacionades amb la credibilitat del valor proporcionat al client potencial, el nivell de necessitat o el grau en què solucionen un problema.