La 9a edició d’UJIStartup impulsa la creació de 20 projectes emprenedors de la comunitat universitària El programa ha oferit formació i acompanyament durant set mesos per a transformar idees innovadores en iniciatives empresarials

13/05/2026 | Càtedra INCREA
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La novena edició del programa UJIStartup ha finalitzat amb la promoció de 20 projectes emprenedors liderats per membres de la Universitat Jaume I. La iniciativa, impulsada pel Vicerectorat d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica, a través d’Espaitec, Parc Científic i Tecnològic, i la Càtedra d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA), compta a més amb la col·laboració de SECOT Castelló.

L'objectiu del programa és acompanyar persones emprenedores en el desenvolupament de projectes innovadors amb potencial per a convertir-se en noves iniciatives empresarials. Al llarg de l'edició, els equips participants han rebut formació especialitzada i assessorament per a avançar en la definició del seu model de negoci, validar les seues propostes i millorar la presentació dels seus projectes.

Durant l'acte de clausura han intervingut David Cabedo, vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica; Marisa Flor, directora d'Innovació i Emprenedoria de l'UJI; Juan Antonio Bertolín, director d’Espaitec; i Vicente Nebot, vicepresident de SECOT Castelló.

Cabedo ha subratllat la consolidació del programa UJIStartup com a referent de l'emprenedoria basada en la innovació, amb un número creixent, any rere any, de projectes que culminen el programa en condicions per a transformar-se en empreses, ja que aquesta edició ha arribat al final amb set iniciatives més respecte a l'edició anterior.

Per la seua part, Flor ha posat en valor el potencial de molts dels projectes per a convertir-se en negocis innovadors. «En aquesta edició, UJIStartup torna a demostrar la capacitat i el talent emprenedor de l'estudiantat de la universitat, amb iniciatives de gran potencial que incorporen la intel·ligència artificial, la sostenibilitat o la innovació social per a donar resposta a reptes actuals en àmbits com la salut mental, la mobilitat o la valorització de residus», ha explicat.

Així mateix, Bertolín ha assegurat que «UJIStartup és el millor mecanisme per a impulsar la creació de noves startups en l'UJI, consolidant-se com a universitat emprenedora, i Espaitec el lloc idoni perquè aquestes startups s'incuben, cresquen i es consoliden en el nostre territori».

A continuació, els equips responsables de cada projecte han presentat les seues idees de negoci davant professionals de l'ecosistema emprenedor, agents del sector i potencials inversors.

Projectes participants en la 9a edició d’UJIStartup

Dels 29 projectes que van començar en aquesta edició, aquestes són les 20 iniciatives empresarials que han participat en la clausura del programa:

  • Land AI: plataforma SaaS No-Code d'intel·ligència geoespacial que transforma imatges satel·litàries, aèries i de dron en mapes i informes.
  • Vesta Mesh: sistema d'alerta per a detectar anomalies ambientals en zones naturals sense cobertura d'internet o telefonia mòbil.
  • MICOMi: projecte de sistemes de cultiu intel·ligents, sostenibles i assequibles per a l'autocultiu domèstic.
  • Luzila: aplicació mòbil que proposa rutes segures en temps real.
  • CoLive: plataforma de lloguer d'habitacions que incorpora criteris de compatibilitat entre persones.
  • VAlu: projecte de base investigadora que desenvolupa lubrificants alternatius als petroquímics a partir de recursos vegetals i marins.
  • Psynova: plataforma digital de suport emocional que busca facilitar l'accés a serveis de salut mental mitjançant atenció immediata i personalitzada.
  • Stylio: plataforma d'assessorament d'imatge personal per a homes impulsada per intel·ligència artificial.
  • 3LIFE Movement: plataforma per a crear hàbits, objectius i comunitat, dissenyada per a fomentar la disciplina, l'enfocament i el desenvolupament personal.
  • NexeMat: solució per a transformar residus i costos d'abocador en oportunitats de valorització i estalvi en matèries primeres.
  • El Taronger: agència de màrqueting i consultoria enfocada a donar suport al comerç.
  • Enlaza2: plataforma que connecta a persones interessades a realitzar plans grupals.
  • PuebloPlan: aplicació i solució SaaS per a associacions culturals i comissions de festes de pobles.
  • NEOArse: serveis de brànding, responsabilitat social corporativa i digitalització avançada per a pimes i startups.
  • Emociona Fest: proposta de festival integrador dirigit a persones amb diferents problemàtiques, amb un enfocament orientat a l'acompanyament i la inclusió.
  • Clean Notes: plataforma SaaS de marca blanca que automatitza materials d'estudi basats en Active Recall i genera rutes d'aprenentatge per a millorar el rendiment d'opositors.
  • Club Hípico Oropesa: projecte centrat en la millora de les instal·lacions, serveis i activitats del club hípic.
  • Neura Voice AI: central de reserves especialitzada en intel·ligència artificial per a automatitzar l'atenció i gestió de reserves.
  • Velvet Creations: projecte d'organització d'esdeveniments responsables que incorpora criteris de sostenibilitat, reducció de residus i control de la petjada ambiental.
  • InfluInfo: startup que ofereix serveis de verificació d'informació i creació de contingut per a influenciadors i mitjans.