La Càtedra INCREA ha mostrat com fomentar l’esperit emprenedor i el desenvolupament de competències clau en l’àmbit professional —a través d’una sessió formativa— a l’estudiantat del curs de Postgrau d’Especialització en Medicina Hiperbàrica i Subaquàtica. El taller, basat en el marc europeu EntreComp, els ha permés explorar un ampli ventall de possibilitats i eines amb les quals identificar oportunitats, definir idees de negoci i comunicar de manera eficaç els seus projectes.
L’activitat ha estat impartida per les professionals Laura Martínez i Maria Bellmunt, que han guiat i orientat les persones assistents al llarg de la jornada, explicant-los les bases de l’emprenedoria i nocions sobre com dur-la a terme a través del treball en equip.
Durant el taller, impartit sota el títol “Com fer visible i viable la medicina hiperbàrica i subaquàtica”, es van abordar qüestions clau com ara la desinformació existent al voltant de la medicina hiperbàrica, com millorar-ne la visibilitat i, sobretot, com comunicar amb claredat propostes innovadores d’emprenedoria. L’estudiantat va treballar de manera activa en dinàmiques de grup, elaborant el seu propi Lean Canvas, explorant idees creatives relacionades amb la seua especialitat i realitzant una exposició professional del seu model de negoci.
L’objectiu de la sessió ha estat potenciar en les persones assistents una visió pràctica i creativa de l’emprenedoria, oferint exemples reals i metodologies que faciliten el camí des de la idea fins a la posada en valor del projecte.
Amb aquest tipus d’iniciatives, la Càtedra INCREA reforça el seu compromís amb la promoció de la innovació, l’emprenedoria i les competències transversals, a més del desenvolupament personal i professional de l’estudiantat i dels professionals de l’entorn universitari.
Aquesta formació ha estat impulsada pel Vicerectorat d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica juntament amb la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge gràcies a la col·laboració de la Generalitat Valenciana. Així mateix, s’emmarca dins del Pla d’Ocupabilitat i Emprenedoria de l’UJI, que promou la innovació docent com a motor de transformació de l’entorn educatiu i social.