L'UJI imparteix el taller d'emprenedoria sostenible: "Achieving Triple Impact: People, Planet & Profit"

10/05/2023 | Càtedra INCREA

El passat 18 i 19 d'abril de 2023, es va dur a terme el taller Sciencepreneurship: "Achieving Triple Impact: People, Planet & Profit" en el marc de les activides del Campus LLAMP 5UCV d'Emprenedoria Innovadora i Sostenible de la GVA.

El taller es va centrar en capacitar a investigadors i investigadores per a aconseguir un impacte significatiu derivat de les seues investigacions, promovent el pensament i l'actuació emprenedora dins de la comunitat investigadora. Durant dos dies intensos, els participants van rebre formació en mètodes d'ideació de resolució de problemes i entrenament de llançament.

El professorat encarregat d'impartir les sessions van ser formadores de la Universitat de Potsdam. Allisa Fluhrer, International Partenariats Manager Anita Knappe, Entrepreneurship Education Manager, Ella Selina Fischer, Màrqueting & Public Relations, i Nicole Remus-Sticken, Startup Advisor, totes elles del del servei de Start-up Service, van compartir la seua experiència i coneixements amb els assistents, brindant eines pràctiques i estratègies efectives per a impulsar l'emprenedoria basada en la investigació.

A més, durant el taller, els participants van tenir l'oportunitat de conèixer a Felina Schütz, CEO de VFG-Lab Visualisation for Geocscience de la Universitat de Potsdam, i Romary Vaamonde, CEO del Teler de l'UJI, dones emprenedores inspiradores que van aconseguir crear les seues pròpies empreses a partir dels resultats de les seues investigacions.

El taller "Achieving Triple Impact: People, Planet & Profit" va ser un èxit rotund i va deixar una petjada duradora en els participants, els qui van adquirir noves habilitats i perspectives per a aplicar en els seus projectes d'investigació.

Aquest tipus d'iniciatives demostren el compromís de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius i Cooperativisme i de la Universitat Jaume I amb la promoció de l'emprenedoria innovadora i sostenible, impulsant el desenvolupament econòmic i social de la regió.

Amb esdeveniments com aquest, es fomenta l'intercanvi de coneixements i la col·laboració entre diferents institucions i emprenedors, creant un ecosistema propici per a la generació d'idees i la materialització de projectes amb impacte positiu en la societat i el medi ambient.